Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
suleilitha schreef:Ik ga met je mee, Mas. Even met een paar mensen het dier met een longeerlijn in een hoek drijven, desnoods wat brok meenemen en zo snel mogelijk dat halster af.

.. dus zoiezo op de heenweg naar stal en de terugweg naar huis kom ik langs het land. vind het niet erg om effe 6 minuten te fietsen naar het land hoor haha 
door een halster wat even niet fijn zat..
Marigold schreef:´als het zoals je zegt niet op een paar dagen aankomt, zou ik de komende tijd gewoon elke dag meerdere keren wortels gaan voeren oid in het land.
de paarden krijgen dan in de gaten dat ze wat lekkers krijgen als jij er bent, je voert wortels en gaat dan weer weg.
hij zal steeds dichterbij je komen, uiteindelijk vast ook wel uit je hand willen eten.
rustig aan proberen of je hem kan kriebelen ergens op een lekker plekje (hals of schoft), zodat je vertrouwd wordt.
en dan kan je op een goed moment het halster wel af of beter om krijgen.
?
potverdikkie schreef:Als je met die andere pony het land afloopt loopt ie dan niet mee? Ik bedoel, kun je de pony niet ergens naar binnen loodsen opdat de ander volgt?
En dan in de tussentijd niet proberen te vangen, maar meenemen naar binnen, en hem daar het halster af doen?
Je kan ook het halster goed doen, en een stuk touw aan de onderkant bevestigen waarbij hij er zelf niet op kan staan, dus niet gevaarlijk is, waarbij jij dan meer ruimte hebt om hem later weer te vangen, en hem manieren bij te brengen....