Vliegjes/ mugjes in oren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jen

Vliegjes/ mugjes in oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 12:30

Mijn pony heeft kleine grijzige vliegjes/ mugjes in de oren. Als je deze eruit veegt zie je dat ze bloed zuigen. Ze steken dus. Hij laat niet zien dat hij er last van heeft maar erg fijn lijkt het me niet. Heb dit nog nooit eerder bij mn pony's gezien. Mn pony's staan dag en nacht buiten met een schuilstal. Wat kan je hier tegen doen?

Felicia29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:16

In de ruitersportzaak zijn oren te koop. Deze doe je vast aan het halster en dan kan niets meer in hun oren komen.

joyce83

Re: Vliegjes/ mugjes in oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 17:18

Die van mij kan helemaal niet tegen vliegen en krijgt dan meestal al snel een heel masker om zodat ze ook niet aan zijn ogen kunnen komen. Masker dus voor hele hoofd met bedekking van ogen en oren.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:35

Heb zo'n oren ding gekocht. Morgen even kijken of meneer hem laat zitten.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:53

Die van mij had(heeft) daar ook last van, ook zo'n ding gekocht maar hij liet hem niet opzitten.
Helaas want iets anders is er niet. Ik maak het nu gewoon schoon en hij heeft er ook geen last van.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 16:04

Hij liet zn mutsje ook niet zitten, maak nou ook gewoon zn oren schoon en omdat er wat korstjes inzitten smeer ik er wat vaseline in. Blijven de beestjes ook eruit die houden niet zo van plakkerig spul.