Het leed dat een paspoort aanvragen heet..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

neinie

Het leed dat een paspoort aanvragen heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 10:02

Half december heb ik alle aanvraagformulieren voor een paspoort al opgestuurd naar het kwpn. (het gaat om een pony van 6 jr, afstamming onbekend. Hij is in december gechipt, dus had daarvoor nog geen paspoort) Ondertussen is het paspoort nog steeds niet binnen. Al meerdere keren achteraan gebeld en telkens werd mij verzekerd dat hij binnen een week opgestuurd zou worden. Tot nu toe zonder resultaat..
Bij de laatste keer bellen (algelopen vrijdag), bleek dat het paspoort al wel is aangemaakt, maar dat het nog gecontroleerd moet worden. Hij zal binnen een maand opgestuurd worden volgens de medewerkers. Toen ik vroeg waarom het nu allemaal zo lang moest duren was het antwoord: 'ja, het is een beetje druk op het moment' :(
Het lijkt me niet normaal dat je 4 maanden moet wachten op een paspoort. Ik wil graag een startkaart aanvragen, maar zonder paspoort gaat dat niet..
Zijn er meer mensen die zo lang hebben moeten wachten? Normaal is zo'n ding toch ongeveer binnen 2 weken klaar?

cissy

Re: Het leed dat een paspoort aanvragen heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:51

het is heel erg druk met die medische inlegvellen procedure, kan me voorstellen dat ze het druk hebben ja. Maar ondertussen zit jij met een probleem dat je je paard niet mag vervoeren, niet op wedstrijd kunt en als ie onverhoopt medicijnen moet die op je inlegvel moeten komen staan heb je ook een probleem. Ook bij (nood)slachting heb je dan geen paspoort.
Ben wel heel benieuwd hoe ze daarmee omgaan in dat soort gevallen, heb je daar toevallig naar gevraagd?

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:16

Dat ze het druk hebben snap ik, maar dan nog is 4 maanden wel erg lang. (bovendien vind ik het niet netjes dat ze tot 3 keer toe hebben toegezegd dat het toch écht binnen een week opgestuurd zou worden)
De voorbeelden die jij noemt, vind ik erg interessant. Ik heb er helaas niet naar gevraagd, maar ik kan me zo voorstellen dat je de gegevens van de pony wel kunt opvragen bij een eventuele noodslachting. Het paspoort is immers al wel aangemaakt en de gegevens (incl. chipnr) zijn in het archief bijgeschreven. De pony heeft wel een entingsboekje, dus wellicht kunnen daar bepaalde medicamenten in worden bijgeschreven? (Ik ben echt een leek op dit gebied, dus ik gok maar wat)
Onhandig is de situatie iig wel..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:21

Mijn inlegvel is vorige week binnengekomen en ik heb het eind januari aangevraagd dus ook ruim 2 maanden onderweg en als je ziet wat ze hebben moeten invullen.... dat kan vast veeeeeel sneller! Is maar een velletje van niks en als dat al 2 mnd moet duren zal het paspoort voorlopig ook niet komen. Maar goed, ze zijn goed in het beloven, ik heb ook mails gehad met dat soort beloftes.

nee, entingsboekje mag allang niet meer, alles moet in paspoort....
Bij slachting moet het paspoort bij het paard worden aangeboden en opvragen heeft dan niet zoveel zin anders hadden we dat hele boekje ook niet nodig gehad. Je zou zelfs het paspoort bij het paard op stal hebben moeten liggen voor identificatie....

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:32

Ah, dan vallen die 4 maanden in verhouding nog mee ;)
Dat het entingsboekje al tijden niet meer mag weet ik, maar anders heb ik werkelijk geen idee waar ze eventuele medicatie in moeten noteren. De entingen worden door de veearts namelijk nog steeds netjes in het entingsboekje bijgeschreven bij gebrek aan beter..
In principe zouden ze bij eventueel slachten met het aflezen van de chip en het opvragen van gegevens, evenveel weten als bij het daadwerkelijk in handen hebben van het paspoort lijkt me. (neemt niet weg dat dit officieel natuurlijk niet mag)
Ach, ik bel er binnenkort vast nog weer eens een keer achteraan, dus dan zal ik je vragen eens voorleggen. Ben zelf ook erg benieuwd!