Hoe werkt een kruisje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mienemuis

Hoe werkt een kruisje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 00:17

Even een vraag hoe het nu in elkaar zit, want ik zie het zo gauw niet!

Mijn pony loopt inmiddels keurig over balkjes op de grond, maar ik wil graag wat meer proberen met haar.
Nu heb ik na het lezen van diverse topics begrepen dat de volgende stap een kruisje is.

Maar..hoe werkt zo'n kruisje nu eigenlijk? Als zij hem 'aantikt' valt de balk er dan af zoals met een gewone staander met lepel?
Heb namelijk diverse foto's gezien en daar lijkt het wel of de balk juist vast aan het kruisje zit.
Aangezien ik een handige vader heb, wil ik hem vragen dat te maken, maar dan moet ik het technische gedeelte natuurlijk wel goed uit kunnen leggen!

Heb nu in de bak lopen mieren met emmertjes en alles, maar dat was 1x leuk, maar werkt gewoon niet, of ineens te hoog, of het was niet stabiel, dus hoog tijd om het nu eens goed te gaan doen voor ons beginnelingetjes!

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 00:24

je bedoeld een cavalleti?
daarbij zit de balk meestal vast aan het kruisje en kan die er dus niet van af vallen.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 00:52

Aha! Dank je! Dan stond er de verkeerde term bij de foto, maar het waren dus cavaletties! Of ik heb het helemaal door elkaar gehaald, dat kan ook, maar nu snap ik duidelijk het verschil, duurde even, maar dan heb je het ook..
Dan moet ik dus als ik met een kruisje moet beginnen 2 staanders en 2 balken hebben.. Haha, weet niet of mijn vader daar nu zo blij mee is.. :o Maar goed, dank je voor je hulp!

WilmaW

Re: Hoe werkt een kruisje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 01:04

Ach toen ik klein was maakte ik van alles hindernissen....
Twee emmers en dan twee balken werkte ook goed.
Pvc buis werkt ook, gaat alleen weer sneller kapot.

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 16:04

Bij mij op stal hebben ze 2 staanders gemaakt van een autowiel (dus niet alleen de band), in het midden van de wieldop een stalen buis met gaatjes voor de lepels er in schuiven en vastlassen. dan heb je een super stevige staander die je niet eens op hoeft te tillen maar gewoon rond kan rollen.

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 18:54

Autowielen zat hier, maar lassen dat wordt hem niet! Maar heb nu een site gevonden waar het hindernis materiaal echt niet duur is, dus dat is ook nog een optie ;-). Of het wordt papa lief aankijken, heb toevallig vandaag 2 balken over die niet in de tuin passen, dus deel 1 heb ik, haha