Ik kan mezelf niet voorblijven..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

flugeltje

Ik kan mezelf niet voorblijven..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:16

Mijn instelling voor wedstrijden is dat ik altijd ruim 1 klasse hoger wil zijn in mijn training, dan op wedstrijd.
Nu ga ik momenteel zo hard, dat ik het niet voor kan trainen.
Ik ben in februari dit jaar na lange tijd voor het eerst gestart in het L1, na 3 wedstrijden was ik erdoor. Nu ik vandaag erg onzeker mijn 1e L2 wedstrijd ging starten werd ik 2x 1e met 6 winst 219 & 215 punten.
Nu was ik van plan om hem deze zomer echt M klaar te maken in de training en dan deze zomer niet te starten in aug pas weer, maar nu heb ik gelijk 6 winst en volgende week nog een wedstrijd te gaan en als ik dan het L niet uit ben, plak ik er nog een wedstrijd aan vast (nu het toch zo goed gaat).

Maaaaaar ik heb me ingeschreven voor een ruiterweek van 4 dagen starten in aug. en dacht dus daarmee het L uit te komen, maar zoals het nu gaat mag ik dan al M starten, maar vind dat wel heeeeeeeeeel pittig 4 dagen M proeven.

Nu dacht ik als ik dan al M ben, me voor 2 dagen uit te schrijven, zodat ik maar 2 dagen start van de 4.

Wat zouden jullie doen ??

_Christine

Re: Ik kan mezelf niet voorblijven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:19

Je hoeft toch niet meteen met 10 punten over? Als jij je paard nog niet M klaar hebt rijd je toch gewoon langer door?
Als je voor het eerst M gaat starten en dan meteen 4 dagen achter elkaar terwijl je eigenlijkd at niveau nog niet hebt zou ik het niet doen nee, niet heel eerlijk tegenover je paard dan.
Als je het zonde van je geld vind om door te starten terwijl je je punten al hebt kan je toch een 2 maandjes thuis blijven en zorgen dat je hem M klaar hebt lopen?
Ligt trouwens ook wel een beetje aan hoe oud je paard is :j

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 16:25

Nou dat is het punt, M kan hij wel lopen, alleen de puntjes nog op de i zetten en mijn paard is 10, maar ik vind wel dat ik mezelf en mijn paard de tijd moet geven om mee te groeien zeg maar, maar zijn die 3 maanden dan genoeg ? Die 4 dagen in het L vond ik al pittig, maar dan in het M is wel erg zwaar.
Ik denk dat ik me gewoon 2 dagen uitschrijf en 2x om de dag start. Maar ik blijf niet in het L rijden, was juist op weg naar het M, maar het gaat nu zo snel..

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:26

Dan zou ik idd om de de dag starten :j Die puntjes op de i komen vanzelf ;)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:29

Die dertig punten zijn juist ingesteld om te je paard meer tijd te geven als het nodig is ;)

Andere optie: die hele ruiterweek afmelden, in de zomer Z-klaar maken en dan verder starten. Na het Z2 houdt ook bijna iedereen pauze ;)

Zou niet leuk zijn als je na zulke geweldige resultaten ineens het nakijken hebt in het M2 denk ik toch?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:26

Ik begrijp dan ook niet waarom je steeds direct overgaat wanneer dat mag. Ik vind het juist ideaal dat je door mag rijden tot 30 winstpunten.

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:35

Ik zou gewoon even kijken hoe het gaat, is ie in augustus goed klaar voor t M1 zou ik hem gewoon M starten (al vind ik 4 dagen achter elkaar concour rijden zoizo zwaar in elke klasse, voor elk paard tenzij je onder je niveau start) Jij kent je paard het beste en kunt het beste aanvoelen of ie klaar is om 4 dagen te lopen en welke klasse dan het beste past.
Zolang je je paard goed aanvoelt vind ik het geen probleem om bij 10 over te stappen. Als je in je training M klaar bent waarom zou je dan in hemelsnaam L1 tot 30 door rijden, je kan altijd even rustpauze in lassen qua wedstrijden om even door te trainen. Het enige dat je dan mist is wedstrijd ritme, wat zoizo niet elk paard nodig heeft om te presteren. Luister naar je paard en dan komt het allemaal wel goed!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:38

flugeltje schreef:
Nou dat is het punt, M kan hij wel lopen, alleen de puntjes nog op de i zetten en mijn paard is 10,

Bedoel je dan een ander paard? Omdat in je profiel staat dat hij 21 is? Want dan zou ik 4 dagen achter elkaar best veel vinden.

En je hoeft idd niet met 10 over, je kan gewoon door blijven rijden en prijzen rijden ;)

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:05

Annemeik schreef:
flugeltje schreef:
Nou dat is het punt, M kan hij wel lopen, alleen de puntjes nog op de i zetten en mijn paard is 10,

Bedoel je dan een ander paard? Omdat in je profiel staat dat hij 21 is? Want dan zou ik 4 dagen achter elkaar best veel vinden.

En je hoeft idd niet met 10 over, je kan gewoon door blijven rijden en prijzen rijden ;)

In mijn profiel 21 ??? waar zie je dat dan ?? ik heb 1 paard en die is 10 en M klaar..
Die 4 dagen doe ik zowiezo niet, ik denk dat ik er 2 pak, maar dan wel in het M1..

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:09

Romy18 schreef:
Ik zou gewoon even kijken hoe het gaat, is ie in augustus goed klaar voor t M1 zou ik hem gewoon M starten (al vind ik 4 dagen achter elkaar concour rijden zoizo zwaar in elke klasse, voor elk paard tenzij je onder je niveau start) Jij kent je paard het beste en kunt het beste aanvoelen of ie klaar is om 4 dagen te lopen en welke klasse dan het beste past.
Zolang je je paard goed aanvoelt vind ik het geen probleem om bij 10 over te stappen. Als je in je training M klaar bent waarom zou je dan in hemelsnaam L1 tot 30 door rijden, je kan altijd even rustpauze in lassen qua wedstrijden om even door te trainen. Het enige dat je dan mist is wedstrijd ritme, wat zoizo niet elk paard nodig heeft om te presteren. Luister naar je paard en dan komt het allemaal wel goed!

Ja ik heb volgende week mijn laatste wedstrijd en dan pas in aug. weer, kan ik hem de zomer klaar stomen richting het Z.
In het L durfde ik die 4 dagen wel aan omdat dat idd onder zijn niveau is, maar het M vind ik ok wel veel te heftig.
Dus ik start dan gewoon M in die week, maar dan 2x om de dag, als hij dan nog niet helemaal klaar is kan ik altijd nog even een extra pauze nemen..

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:14

KarinvdM schreef:
Ik begrijp dan ook niet waarom je steeds direct overgaat wanneer dat mag. Ik vind het juist ideaal dat je door mag rijden tot 30 winstpunten.

Ik ben mijn paard pas gaan starten op zijn 7e jaar, terwijl ik hem heb vanaf 3, omdat hij nogal wat stress op kan bouwen op wedstrijd.
Zolang ik regelmatig ga heb ik geen last, dus daarom heb ik zolang gewacht met starten zodat ik in 1 x door kon rijden en hij is wel klaar voor het M, dus waarom zou ik dan tot 30 punten doorrijden. Wie niet waagt die niet wint.. en je moet anderen ook een kans geven..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:19

Maar wat is probleem dan?
Ik snap het niet helemaal.
Je vind dat je veel te hard gaat, terwijl je nog bij lange na geen 30 wp hebt, en dus nog helemaal niet over hoeft?

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:23

asjemenou schreef:
Maar wat is probleem dan?
Ik snap het niet helemaal.
Je vind dat je veel te hard gaat, terwijl je nog bij lange na geen 30 wp hebt, en dus nog helemaal niet over hoeft?

Ik vind niet dat ik te hard gaat, maar wel hard..
Mijn vraag was over die ruiterweek..4 dagen starten, ik had er op gerekend om die week L2 te starten en dat trekt hij wel, maar het M1 vind ik een stuk heftiger.
Dus wilde ik weten of jullie die week dan ook in zouden korten naar 2 dagen of iets dergelijks.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:26

Oh zo!
Ik zou zowiezo geen 4 dagen starten, dus ik zou voor twee dagen gaan. Lijkt me meer dan genoeg. :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:33

flugeltje schreef:
In mijn profiel 21 ??? waar zie je dat dan ?? ik heb 1 paard en die is 10 en M klaar..
Die 4 dagen doe ik zowiezo niet, ik denk dat ik er 2 pak, maar dan wel in het M1..

Haha, ik had een andere bokker in het profiel gekeken ;) Die stond ook op M1 in het onderschrift (zie youngster).

Ik zou zelf niet 4x m1 pakken nee. Die van mij is altijd best moe na een wedstrijd, en dan vooral wegens de spanning.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 20:48

flugeltje schreef:
Mijn vraag was over die ruiterweek..4 dagen starten, ik had er op gerekend om die week L2 te starten en dat trekt hij wel, maar het M1 vind ik een stuk heftiger.

Zo groot is het verschil tussen L2 en M1 nou ook weer niet.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 08:42

KarinvdM schreef:
flugeltje schreef:

Zo groot is het verschil tussen L2 en M1 nou ook weer niet.

Oooh,dat zeggen mensen altijd, dat van het L naar M zo'n overgang is, dan is het van het M1 naar M2 zeker, daar blijven de meeste hangen. Maar dit is mijn 1e paard en heb zelf nog nooit hoger gestart en hij ook niet, dus ik weet niet echt wat ik kan verwachten.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:14

Ik snap het punt hier ook niet. Je hebt in 2 proeven 6 winstpunt, dat lijkt me aan te geven dat je klaar bent voor het M, ik weet niet welke bevestiging je dan nog meer nodig hebt. En inderdaad is de overgang L2-M1 echt niet zo groot. Dan zeg je zelf dat je daar nog niet klaar voor bent, nou dan zou ik dus nog lekker doorstarten in de L2. Vervolgens zeg je dat je wel door wilt naar de M en twijfelt over die ruiter 4-daagse. Je spreekt jezelf naar mijn mening tegen....je bent er niet klaar voor, maar toch ga je over? Vreemd.
En 4 dagen starten vind ik in elke klasse veel te veel, ook voor een paard van 10.

ioontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:23

Volgens mij heb je geen probleem hoor en ik zou gewoon lekker 4 x M1 starten! Als je op je eerste wedstrijd in de L2 2 x 3 winstpunten haalt dan ben je klaar voor de M. Je paard is 10, dus voor de leeftijd hoef je het ook niet te laten........bovendien rijd je anders waarschijnlijk je paard ook elke dag. (een proefje duurt maar zo'n 7 minuten.............)
Wel super trouwens hoor als je je paard zo goed klaar hebt en dan ook nog zulke mooie resultaten haalt! Ik zou zeggen.....lekker doorgaan zo en als je er zelf geen lekker gevoel bij hebt wat betreft (wedstrijd)spanning......dan zou ik inderdaad een poosje door blijven rijden in een klasse. Wedstrijdspanning heb je alleen tijdens een wedstrijd; dat kun je nu eenmaal op geen enkele andere manier oefenen.

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:21

Nen schreef:
Ik snap het punt hier ook niet. Je hebt in 2 proeven 6 winstpunt, dat lijkt me aan te geven dat je klaar bent voor het M, ik weet niet welke bevestiging je dan nog meer nodig hebt. En inderdaad is de overgang L2-M1 echt niet zo groot. Dan zeg je zelf dat je daar nog niet klaar voor bent, nou dan zou ik dus nog lekker doorstarten in de L2. Vervolgens zeg je dat je wel door wilt naar de M en twijfelt over die ruiter 4-daagse. Je spreekt jezelf naar mijn mening tegen....je bent er niet klaar voor, maar toch ga je over? Vreemd.
En 4 dagen starten vind ik in elke klasse veel te veel, ook voor een paard van 10.

Ik zeg niet dat ik een probleem heb... helemaal niet zelfs... gaat super al zeg ik het zelf, ik kan het alleen even niet voor blijven ( die klasse hoger met trainen).
Ik vroeg alleen wat jullie zouden doen in mijn situatie met die ruiterdagen en qua starten/trainen.
Laatst bijgewerkt door flugeltje op 06-04-09 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

flugeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 15:22

ioontje schreef:
Volgens mij heb je geen probleem hoor en ik zou gewoon lekker 4 x M1 starten! Als je op je eerste wedstrijd in de L2 2 x 3 winstpunten haalt dan ben je klaar voor de M. Je paard is 10, dus voor de leeftijd hoef je het ook niet te laten........bovendien rijd je anders waarschijnlijk je paard ook elke dag. (een proefje duurt maar zo'n 7 minuten.............)
Wel super trouwens hoor als je je paard zo goed klaar hebt en dan ook nog zulke mooie resultaten haalt! Ik zou zeggen.....lekker doorgaan zo en als je er zelf geen lekker gevoel bij hebt wat betreft (wedstrijd)spanning......dan zou ik inderdaad een poosje door blijven rijden in een klasse. Wedstrijdspanning heb je alleen tijdens een wedstrijd; dat kun je nu eenmaal op geen enkele andere manier oefenen.

Dank je..ben ook super trots hoor op de behaalde resultaten..