Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Die puntjes op de i komen vanzelf
flugeltje schreef:Nou dat is het punt, M kan hij wel lopen, alleen de puntjes nog op de i zetten en mijn paard is 10,
Annemeik schreef:flugeltje schreef:Nou dat is het punt, M kan hij wel lopen, alleen de puntjes nog op de i zetten en mijn paard is 10,
Bedoel je dan een ander paard? Omdat in je profiel staat dat hij 21 is? Want dan zou ik 4 dagen achter elkaar best veel vinden.
En je hoeft idd niet met 10 over, je kan gewoon door blijven rijden en prijzen rijden
Romy18 schreef:Ik zou gewoon even kijken hoe het gaat, is ie in augustus goed klaar voor t M1 zou ik hem gewoon M starten (al vind ik 4 dagen achter elkaar concour rijden zoizo zwaar in elke klasse, voor elk paard tenzij je onder je niveau start) Jij kent je paard het beste en kunt het beste aanvoelen of ie klaar is om 4 dagen te lopen en welke klasse dan het beste past.
Zolang je je paard goed aanvoelt vind ik het geen probleem om bij 10 over te stappen. Als je in je training M klaar bent waarom zou je dan in hemelsnaam L1 tot 30 door rijden, je kan altijd even rustpauze in lassen qua wedstrijden om even door te trainen. Het enige dat je dan mist is wedstrijd ritme, wat zoizo niet elk paard nodig heeft om te presteren. Luister naar je paard en dan komt het allemaal wel goed!
KarinvdM schreef:Ik begrijp dan ook niet waarom je steeds direct overgaat wanneer dat mag. Ik vind het juist ideaal dat je door mag rijden tot 30 winstpunten.
asjemenou schreef:Maar wat is probleem dan?
Ik snap het niet helemaal.
Je vind dat je veel te hard gaat, terwijl je nog bij lange na geen 30 wp hebt, en dus nog helemaal niet over hoeft?
flugeltje schreef:In mijn profiel 21 ??? waar zie je dat dan ?? ik heb 1 paard en die is 10 en M klaar..
Die 4 dagen doe ik zowiezo niet, ik denk dat ik er 2 pak, maar dan wel in het M1..
Die stond ook op M1 in het onderschrift (zie youngster).KarinvdM schreef:flugeltje schreef:Mijn vraag was over die ruiterweek..4 dagen starten, ik had er op gerekend om die week L2 te starten en dat trekt hij wel, maar het M1 vind ik een stuk heftiger.
Zo groot is het verschil tussen L2 en M1 nou ook weer niet.
Nen schreef:Ik snap het punt hier ook niet. Je hebt in 2 proeven 6 winstpunt, dat lijkt me aan te geven dat je klaar bent voor het M, ik weet niet welke bevestiging je dan nog meer nodig hebt. En inderdaad is de overgang L2-M1 echt niet zo groot. Dan zeg je zelf dat je daar nog niet klaar voor bent, nou dan zou ik dus nog lekker doorstarten in de L2. Vervolgens zeg je dat je wel door wilt naar de M en twijfelt over die ruiter 4-daagse. Je spreekt jezelf naar mijn mening tegen....je bent er niet klaar voor, maar toch ga je over? Vreemd.
En 4 dagen starten vind ik in elke klasse veel te veel, ook voor een paard van 10.
ioontje schreef:Volgens mij heb je geen probleem hoor en ik zou gewoon lekker 4 x M1 starten! Als je op je eerste wedstrijd in de L2 2 x 3 winstpunten haalt dan ben je klaar voor de M. Je paard is 10, dus voor de leeftijd hoef je het ook niet te laten........bovendien rijd je anders waarschijnlijk je paard ook elke dag. (een proefje duurt maar zo'n 7 minuten.............)
Wel super trouwens hoor als je je paard zo goed klaar hebt en dan ook nog zulke mooie resultaten haalt! Ik zou zeggen.....lekker doorgaan zo en als je er zelf geen lekker gevoel bij hebt wat betreft (wedstrijd)spanning......dan zou ik inderdaad een poosje door blijven rijden in een klasse. Wedstrijdspanning heb je alleen tijdens een wedstrijd; dat kun je nu eenmaal op geen enkele andere manier oefenen.