Paardrijden in Hongarije

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 18:48

En dan met name western of op een westernzadel.
Ik ga over enkele weken naar Hongarije op vakanti, met name de streek in de buurt van Pecs/Mecsek gebergte gaan we bekijken. Ik vroeg me af wie van jullie daar wel eens is geweest en of jullie hebben kunnen rijden. Volgens een Hongaarse vriend is Hongarije een paardenland dus een mooie buitenrit zou heerlijk zijn!!! Leer zou daar ook een stuk goedkoper zijn.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:42

*zit te denken aan de link tussen een land waar veel paarden lopen en goedkoop leer wordt geproduceerd* :P

Ik zou even op google kijken, vast aardig wat over te vinden

Berdien

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 22:23

WN-AM -> BRT

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 08:00

troi schreef:
*zit te denken aan de link tussen een land waar veel paarden lopen en goedkoop leer wordt geproduceerd* :P

Ik zou even op google kijken, vast aardig wat over te vinden

:P Er wordt ook veel vlees gegeten, goulash bv. En de lonen zijn er natuurlijk laag.....

Google is natuurlijk al lang gebeurt, ik zoek persoonlijke ervaringen van Bokt mensen. Maar het is nog een vrij onbekend land voor tourisme blijkbaar...

Melia

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:16

Ik ken wel mensen die daar geweest zijn op vakantie met paarden en het schijnt daar erg mooi te zijn, je kunt de hele dag wel wegrijden en je komt helemaal niemand tegen, er zijn geen wegen daar oid dus de paarden lopen ook los enzo. Wel is het allemaal heel degelijk, alles rammelt, ze knopen alles zo voor de kar/ohz maar wel heel mooi daar.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:46

Een paar jaar geleden ben ik daar op vakantie geweest. Wij zijn toen op de poesta wezen paardrijden via een stoeterij in Hortobágy. Ze hadden daar verschillende paarden (voor beginners en gevorderden) met invloeden van nederlandse bloedlijnen. Allemaal goed verzorgd en gewoon goede zadels e.d.

Ik weet helaas niet meer hoe die stoeterij heette, maar volgens mij was dit de enige in Hortobágy. Voor meer info over dat gebied (nationaal park) zou je eens kunnen kijken op http://www.hungariahuizen.nl/zuidoost-h ... nale-park/

Wij zijn toen gewoon naar de stoeterij toegegaan om te vragen of we konden rijden. We moesten eerst even voorrijden in de bak en kregen toe een paard toegewezen. Daarna zijn we met z'n tweeen en een gids de hele dag de poeste opgegaan. Echt een fantastische ervaring! Zo'n eindeloos grote vlakte waar je niets anders hoort dan de paarden en de vele sprinkhanen en vogels die daar zitten.

Je stopt dan onderweg ook nog om naar een show te kijken, die wordt opgevoerd voor mensen die daar met paard en wagen naartoe worden gebracht. Dus ook voor mensen die niet willen of kunnen rijden is het heel leuk om heen te gaan.

Hopelijk heb je hier wat aan. Fijne vakantie!

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 14:13

Wij zijn vorig jaar op paardrijvakantie geweest in Hongarije, via Trailfinders. We zijn op de poesta vlakbij Kerekegyháza geweest in een ruiterhotel. http://www.taltos-tanya.de/start.php
Geweldige week gehad. Super mooie omgeving, leuke paardjes, goed eten, prachtige vakantie. Sterker nog, we hebben voor dit jaar alweer geboekt.
Ik zelf vond het heel prettig dat eigenlijk alles mogelijk was. 's Avonds sprak je met de eigenaren af wat je de volgende dag wilde doen; alleen de ochtend rijden, twee ritten op een dag, dagtocht, zitles aan de longe, alles is mogelijk. Misschien dat ik dit jaar zelfs een menlesje ga meesnoepen.
Wij waren vrij laat in het seizoen (september), en reden dus eigenlijk steeds met zijn tweeen of drieen met een gids. De ene keer over de poesta, de andere keer door het bos. We hebben herten gezien, op ongeveer 20 meter afstand. Ik weet niet hoe groot de groepen zijn als je meer in het hoogseizoen daar komt.

Leer, schapenvachten e.d. zijn goedkoper, maar helaas niet meer zo goedkoop als vroeger. Mijn vriend is als kind veel in Hongarije op vakantie geweest en die zegt dat het toch wel anders is dan vroeger, echt duurder. Hoewel veel dingen nog steeds spotgoedkoop zijn.

Hongarije niet ontdekt als vakantieland? Mwoa, dat valt best mee, hoor. Vooral bij het Balaton meer (Siofok) is het toch redelijk toeristisch.

In ieder geval veel plezier in Hongarije!

hanke1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:04

Hallo,

Kijk een op www.westernhorsestable.com Dat is de website van Nico en Annita van Rijn. Zij zijn sinds vorig jaar verhuisd naar hongarije en hebben daar een westernranch opgebouwd. geweldige omgeving en super lieve paarden. Uiteraard ook hele gezellige, vriendelijke mensen met heel veel ervaring met paarden. Echt leuk!

gr. hanke
Margee schreef:
Ik ga over enkele weken naar Hongarije op vakanti, met name de streek in de buurt van Pecs/Mecsek gebergte gaan we bekijken. Ik vroeg me af wie van jullie daar wel eens is geweest en of jullie hebben kunnen rijden. Volgens een Hongaarse vriend is Hongarije een paardenland dus een mooie buitenrit zou heerlijk zijn!!! Leer zou daar ook een stuk goedkoper zijn.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 07:14

hanke1983 schreef:
Hallo,

Kijk een op http://www.westernhorsestable.com Dat is de website van Nico en Annita van Rijn. Zij zijn sinds vorig jaar verhuisd naar hongarije en hebben daar een westernranch opgebouwd. geweldige omgeving en super lieve paarden. Uiteraard ook hele gezellige, vriendelijke mensen met heel veel ervaring met paarden. Echt leuk!

gr. hanke
Margee schreef:

Dat ziet er geweldig uit, die foto's!!! :9
Je zal daar toch mogen wonen!!!
Wij gaan echter naar het zuidwesten van Hongarije, Mecsek gebergte.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:10

Ik heb een stage gedaan op een staatsstoeterij bij Siofok (Gidrans). Je kon er heerlijk rijden, maar de mensen daar spraken alleen hongaars, dus ik kwam soms voor onverwachte gebeurtenissen te staan. Wij reden niet op de paden, mijn begeleider viel onderweg van z'n paard (was ladderzat :P) en ook rijtechnisch kwam ik soms voor uitdagingen te staan waarvan ik even moest slikken (zeer steile afdalingen van +20 meter etc.). Ik heb er ontzettend veel geleerd en heb het er erg naar m'n zin gehad, maar de hongaarse cultuur is toch even wennen (er werd speciaal voor mij een paard geslacht, ik heb in een eeuwenoude trabant met gaten in de vloer gereden en ben 250 km/h op de snelweg gegaan (gelukkig wel in een goede auto). Mensen begonnen de dag met koffie met rum en er werd de hele dag door gedronken). Ik ben er een maand geweest en was dus op stage, niet op vakantie :) Ik zou er zo weer heen gaan, maar dan niet meer alleen. Als je de taal niet spreekt wordt je toch wel eenzaam.

Lobarat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:30

Hallo Margee!
Zoals je misschien al op FB bezien hebt hebben we speciaal voor jouw een westernzadel aangeschaft :)
Met een paard eronder natuurlijk. Je krijgt op een veelzijdigheidszadel rugklachten, zoals je vertelde en natuurlijk ook van het meesjouwen van je eigen westernzadel :(
Zoals je weet is de omgeving hier rond Csillagoshely in Zuid-West Hongarije Ibafa schitterend en kun je uren rijden zonder een mens tegen te komen!
Misschien een idee om in oktober je verjaardag te vieren met een mooie buitenrit?
Groet uit Ibafa, Csillagos Hely,
Ronald & Corrie

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-15 12:02

Lobarat schreef:
Hallo Margee!
Zoals je misschien al op FB bezien hebt hebben we speciaal voor jouw een westernzadel aangeschaft :)
Met een paard eronder natuurlijk. Je krijgt op een veelzijdigheidszadel rugklachten, zoals je vertelde en natuurlijk ook van het meesjouwen van je eigen westernzadel :(
Zoals je weet is de omgeving hier rond Csillagoshely in Zuid-West Hongarije Ibafa schitterend en kun je uren rijden zonder een mens tegen te komen!
Misschien een idee om in oktober je verjaardag te vieren met een mooie buitenrit?
Groet uit Ibafa, Csillagos Hely,
Ronald & Corrie

Inderdaad, de omgeving is geweldig en de rit toen ook. Op mijn 50ste verjaardag boven op een heuvel op een paard!!! *\o/* ik ben jullie echt niet vergeten hoor! Ik pb even!