Leren Petries bij kuit te breed, kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gewoon de Petries kopen, ongeacht ze wat wijd zijn?

Ja
1 (5%)
Nee
19 (95%)

Totaal aantal stemmen: 20

_pauline_

Leren Petries bij kuit te breed, kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 11:30

:wave:

Gister ben ik eindelijk weer eens naar Divoza gegaan, maar dit keer voor leren laarzen. Ik heb drie verschillende soorten
aangehad. Namelijk de Petrie standaard, de Cavallo Junior en de Mondoni Plain.

Nou vond ik zelf de Petries het beste zitten, maar ik heb kuit maat 34 en voetmaat 40 / 41. En als kuitmaat voor de
petrie standaard zou ik ongeveer 35 of 36 moeten hebben. Overigens zat deze bij mijn voet wel gewoon lekker.

Nou heb ik natuurlijk ook de Cavallo Junior gepast en die zat voor mijn gevoel niet lekker, en eigenlijk vind ik die laars
persoonlijk niet echt mooi. Gelukkig was er een vriendin mee, en die bevestigde ook dat deze laars mij minder stond dan
de Petrie standaard.

Uiteindelijk zijn we met verkoopster natuurlijk ook nog gaan kijken bij de Mondoni Plain, en die laarzen waren op één na
allemaal te hoog. Maar ook deze zat niet lekker bij mijn voet. Hij was te groot, dus kon overal heen met mijn voet. En verder denk ik dat je voor €100,- niet echt een super kwaliteit aan laars hebt.

En mijn conclusie is dus, dat de Petrie standaard het lekkerst zat en het beste aansloot op mijn voet, alleen dat mijn kuit
eigenlijk te smal was.
Nu is mijn vraag dus: Moet ik ze gewoon kopen, want het maakt niet uit dat mijn kuit te smal is, het gaat er nog wel naar vormen. Of zeggen jullie netzoals de verkoopster, gewoon wachten tot je kuit dikker is geworden.

Maar als ik naar mijn moeder kijk, qua bouw lijk ik op haar, dan zullen mijn kuiten denk ik niet heel veel dikker worden. Zij heeft kuitmaat 33. Hebben we ook maar meteen opgemeten. Dus wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal.

:evaw:

verootjoo

Re: Leren Petries bij kuit te breed, kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:33

Ik zou deze niet kopen, maar ze op maat laten maken :)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:34

Niet doen! Krijg je spijt van. Nu lijken ze redelijk te zitten, totdat je ze ingelopen hebt. Je moet echt prcies de maat hebben, anders laten aanmeten bij Huet (rijlaarzen.nl)

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:36

Als ik jou was zou ik het niet doen. Ik heb ook de laarzen van Petrie en ze zijn helemaal op mijn maat gemaakt. Nou was het zo dat ik behoorlijk was afgevallen ook bij mijn kuiten, waardoor de laarzen ook bij de voet gingen schuiven. En dit zit echt niet lekker. Nu ben ik helaas weer op mijn oude gewicht en zitten mijn laarzen ook weer prima. Nu kan ik er ook weer een stuk op lopen, terwijl toen ze te groot waren er al blaren ontstonden na twintig meter lopen. Ik zou toch nog even verder zoeken als ik jou was. Succes!!

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 11:36

Oké, bedankt voor je advies. Met op maat laten maken, wachten we nog even. Want stel dat ik over een half jaar ofzo wel de kuitmaat heb, dan kan ik ze beter gewoon in de winkel kopen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:39

_pauline_ schreef:
Oké, bedankt voor je advies. Met op maat laten maken, wachten we nog even. Want stel dat ik over een half jaar ofzo wel de kuitmaat heb, dan kan ik ze beter gewoon in de winkel kopen.

Dan kun je er altijd nog elastiek of een rits in laten zetten. Daarnaast is oprekken ook nog een mogelijkheid. Kijk maar even op die site, daar staat het volgenmij allemaal op.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 11:40

Oke, zal ik doen! Bedankt.

xbearx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:46

ik zou het idd ook niet doen. hier op stal was een meisje en die had de petrie anky elegance gekocht. die waren ook net iets te breed en nu de laarzen zijn ingelopen heeft ze besloten om ze toch maar te verkopen omdat ze te breed zijn geworden.
ik weet niet hoe oud je bent maar anders nog even wachten dan en later als je uitgegroeid bent leren laarzen kopen en die laten opmeten. :j

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:53

Gekkigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:07

Zeker niet doen!! Inderdaad als ze ingelopen/gereden zijn zit het echt niet... Op maat laten maken is met jou maten denk ik iets waar je voorlopig aan vast zit, succes!

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:11

idd niet doen! door het inlopen worden ze dan zeker te groot voor je gevoel moet je ze dus eigenlijk iets te krap kopen dan zijn ze na het inlopen goed.

M_VE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:16

Ik zou het ook niet doen.
Laat ze gewoon op maat maken!
Als je ze daarna terug moet verkopen ben je veel meer kwijt.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:20

Hebben ze geen kleinere kuitmaat voor je? :)
Was bij mijn laarzen ook lastig, hebben we ook een aardig tijdje over gedaan om de goede maat te vinden. Maar ze zitten heerlijk.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 23:09

Ik heb met mijn moeder overlegt om maar gewoon laarzen op maat te maken. Ik ben nu 16 en mijn zus is 18 en heeft eigenlijk dezelfde kuitmaat als ik en is een fanatiek hockyster met bonken van kuiten. En die van mijn vader zijn ook niet absurd groot. Ook niet van mijn andere familie.

Dus ga ik ze op maat laten maken. Bedankt allemaal.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:05

Van de website van Divoza zelf: "leverbaar in een uitgebreid maatsysteem, bij deze laars ook maatwerk mogelijk" ;)
De standaardmaat is voor jou nog zo'n 2 cm te wijd, dat is best heel veel. (Krapste maat is 36 bij maat 41, 35 bij 40)
Misschien kun je Lipica's laten maken?

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 17:35

Bedankt Urielle. Maar ik ga gewoon de Petries op maat laten maken. Lijkt mij en mijn moeder toch het beste. En de Petries vond ik zelf namelijk erg mooi.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 13:29

Vandaag heb ik ze dan aanlaten meten. Dus dat word even geduld hebben. Maar dan heb je ook wat! :D

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 15:53

Ja dat is toch wel heerlijk, dan passen ze gewoon precies! :D En ik zou ze netjes houden :P

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:01

Dat ga ik ook zeker proberen! Anders vind ik het zonde van mn geld.

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:52

Haha ja je hebt helemaal gelijk! :D
Moet je er natuurlijk nog wel een foto te paard met nieuwe rijlaarzen opzetten snel :P

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 17:10

Mwah, kunnen we nog lang wachten. Levertijd is ongeveer 10 weken zeiden ze. Een dikke tweemaanden! :|