Gister ben ik eindelijk weer eens naar Divoza gegaan, maar dit keer voor leren laarzen. Ik heb drie verschillende soorten
aangehad. Namelijk de Petrie standaard, de Cavallo Junior en de Mondoni Plain.
Nou vond ik zelf de Petries het beste zitten, maar ik heb kuit maat 34 en voetmaat 40 / 41. En als kuitmaat voor de
petrie standaard zou ik ongeveer 35 of 36 moeten hebben. Overigens zat deze bij mijn voet wel gewoon lekker.
Nou heb ik natuurlijk ook de Cavallo Junior gepast en die zat voor mijn gevoel niet lekker, en eigenlijk vind ik die laars
persoonlijk niet echt mooi. Gelukkig was er een vriendin mee, en die bevestigde ook dat deze laars mij minder stond dan
de Petrie standaard.
Uiteindelijk zijn we met verkoopster natuurlijk ook nog gaan kijken bij de Mondoni Plain, en die laarzen waren op één na
allemaal te hoog. Maar ook deze zat niet lekker bij mijn voet. Hij was te groot, dus kon overal heen met mijn voet. En verder denk ik dat je voor €100,- niet echt een super kwaliteit aan laars hebt.
En mijn conclusie is dus, dat de Petrie standaard het lekkerst zat en het beste aansloot op mijn voet, alleen dat mijn kuit
eigenlijk te smal was.
Nu is mijn vraag dus: Moet ik ze gewoon kopen, want het maakt niet uit dat mijn kuit te smal is, het gaat er nog wel naar vormen. Of zeggen jullie netzoals de verkoopster, gewoon wachten tot je kuit dikker is geworden.
Maar als ik naar mijn moeder kijk, qua bouw lijk ik op haar, dan zullen mijn kuiten denk ik niet heel veel dikker worden. Zij heeft kuitmaat 33. Hebben we ook maar meteen opgemeten. Dus wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal.