Ik heb een hele lieve verzorgpony, waar ik bijna wel elke middag te vinden ben. Alleen gaat het niet goed met hem
. Het is trouwens een zwarte shetlander ruin van 5 jaar. Nu komt het:Probleem 1:
Ik rij graag met hem in de wei. Want als zijn eigenaar er niet is mag ik er niet mee naar buiten. Dat mag alleen als de eigenaar meegaat. Maar hij staat samen met een jong hengstenveulentje en dan ga ik altijd in de wei ernaast rijden zodat het veulentje niet in de weg loopt. Maar als ik dan daar aan het rijden ben, gaat hij bokken en gek doen, heel vaak zijn hoofd omhoog en dan rent hij naar het hek. Naar dat veulentje! Maar nou konden we niet met zweep rijden. Want als je er op zat met zweep en je deed niks ging hij al bokken. nou heb ik laatst toch met zweep gereden en dat ging veel beter. Ik heb zelfs een stukje kunnen galoperen! Maar nu doet hij dat niet meer. Dat is een van de redenen dat de eigenaar hem wil verkopen!
Probleem 2:
Als we dan met de eigenaar gaan buitenrijden(die gaat dan op de fiets), dan rijden we altijd over een dijk met aan een kant wat huizen en boerderijtjes. Op de dijk klikken we er altijd een halstertouw aan vast omdat anders hij bij iedere oprit stopt en dan achteruit de oprit oploopt! Maar dit plan werkt niet. Hij heeft al een paar keer het halstertouw uit de handen van de eigenaar getrokken. Ikzelf denk dat het komt dat hij niet graag alleen is.
Ik wil ook heel erg graag met hem gaan springen. Hij heeft een hele mooie "springgalop" noem ik het altijd en hij is een keer ontsnapt over een hek van 1 meter terwijl hijzelf 1.10 meter is!
Maar hij is nog maar 5 jaar en een kennis van mij zei dat dat nog wel af te leren is. Ook heb ik ergens gehoord dat van balkjes stappen je meer controle krijgt over je paard. Ik hoop dat er iemand komt met een goed plan want ik wil niet dat hij weg gaat!!!
alvast bedankt,
Ik heb hem zelfs zo ver gekregen dat hij bij de bocht waar hij altijd stopt verder gallopeert maar dan wil hij na die kant niet meer verder. Ook is het drijven echt heel erg. Is er misschien iemand die weet hoe ik mn verzorgpony meer gevoeliger kan krijgen?