Nieuwe Paspoort, Ouwe Kwijt hoe alles goed regelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Nieuwe Paspoort, Ouwe Kwijt hoe alles goed regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 21:13

Sinds vandaag is de dierenarts langs geweest voor de inenting en mijn paard is ook geweest waarvan ik nu de inenting papier heb.

Het enigste probleem nu is dat ik me ouwe paspoort van Now or Never kwijt bent en echt helemaal kwijt bent.

Ik heb thuis overal gezocht zowel rekeningen als achter de kasten gekeken maar tergeefs.

Nu wil ik een nieuwe paspoort aan laten maken maar ik zou god niet weten waar en hoe ik dat moet doen.

Daarnaast hoe kan ik nou alles achterhalen van alle ouwe inentingen?

We kwamen van een slechte stal en vandaar wil ik niet meer in contact komen met de vorige eigenares van mijn paard.(te slechte verleden en hou het gelieve geheim)

Hoop iemand hier antwoord op heb want ik wil alles weer nettjes op de rijtje zetten.

Het is trouwens een KWPN Merrie.

Het eigendom papier die heb ik nog wel.

Wie o wie kan mij helpen.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:15

cissy

Re: Nieuwe Paspoort, Ouwe Kwijt hoe alles goed regelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:36

ik denk dat je deze enting in je nieuwe paspoort moet laten zetten (als je die nu aanvraagt) en dan een volgende enting over 6 weken, dan heb je de oude entingen niet meer nodig.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 21:38

cissy schreef:
ik denk dat je deze enting in je nieuwe paspoort moet laten zetten (als je die nu aanvraagt) en dan een volgende enting over 6 weken, dan heb je de oude entingen niet meer nodig.

Okay maar heb ik ze niet nodig voor de wedstrijden

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:12

Inderdaad, contact opnemen met het KWPN voor een duplicaat paspoort.
Ook al heb je de entingen nú niet nodig voor wedstrijden, je weet nooit wat je later nog eens met je paard gaat doen. En dus zou ik, zoals cissy ook zegt, zorgen voor een correcte basisenting in het nieuwe paspoort. Dus deze in het nieuwe paspoort laten zetten en na een week of 6 (max. 92 dagen na deze) nog een keer laten enten.
Dan is de basisenting tenminste in orde, ook als je later nog eens van gedachten veranderd en wel iets met wedstrijden wilt gaan doen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 20:50

Marije_jiplover schreef:
Inderdaad, contact opnemen met het KWPN voor een duplicaat paspoort.
Ook al heb je de entingen nú niet nodig voor wedstrijden, je weet nooit wat je later nog eens met je paard gaat doen. En dus zou ik, zoals cissy ook zegt, zorgen voor een correcte basisenting in het nieuwe paspoort. Dus deze in het nieuwe paspoort laten zetten en na een week of 6 (max. 92 dagen na deze) nog een keer laten enten.
Dan is de basisenting tenminste in orde, ook als je later nog eens van gedachten veranderd en wel iets met wedstrijden wilt gaan doen.

Allemaal alvast harstikke bedankt dacht dat ik alle gegevens van de vorige inentingen ook nog moest hebben.

Ga het morgen allemaal regelen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:41

Als je de gegevens van vorige entingen nog hebt (inculsief de basisenting) kun je aan je dierenarts vragen of hij boven de eerste enting in het paspoort wil schrijven:

"De entgeschiedenis van dit paard is correct." (of woorden van gelijke strekking).
Dan hoef je de basisenting niet opnieuw te laten zetten.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:06

Ik heb hem toch in een onbekend plekje gevonden voordat ik een nieuwe aan zal laten maken.

In een schoenenreus tasje bij de kast van me ouders kleren.

Mijn gevoel kwam erop dat die daar kon liggen en die gevoel was erg sterk en ja hoor hij lag daar.

Denk hier wel slotje op kan :D
Laatst bijgewerkt door Judje op 14-04-09 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Scheldwoorden verwijderd.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:07

Gelukkig dat je hem gevonden hebt! Niets voor niets is een van de eerste zinnen op de KNHS site bij vermiste paspoorten wat je moet doen zoeken! ;)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:18

Vadisha schreef:
Gelukkig dat je hem gevonden hebt! Niets voor niets is een van de eerste zinnen op de KNHS site bij vermiste paspoorten wat je moet doen zoeken! ;)

Geloof mij ik heb een maand afgespoort.

Mijn kamer is nu 100% nettjes zelf beneden zijn een hoop gedeeltes nu wel erg neetjs kwa huis verzorging :P

O zelfs in de kluis en nagevraagd die op stal rond heb geslingert.

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:21

Haha, zo te horen moet mijn vriend het paspoort van mijn paard ook maar even verstoppen! Misschien wordt ik dan ook netjes. (alleen mijzelf kennende trek ik alles open en wordt het alleen een grotere zooi dan dat het al was..) :P

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 18:22

Vadisha schreef:
Haha, zo te horen moet mijn vriend het paspoort van mijn paard ook maar even verstoppen! Misschien wordt ik dan ook netjes. (alleen mijzelf kennende trek ik alles open en wordt het alleen een grotere zooi dan dat het al was..) :P

Dan zou je hem nooit vinden.
Beste is op de manier ik het deed omdat je dan weet waar je al heb gezocht.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 12:08

Topics worden niet gesloten wanneer het antwoord gegeven is. Door niet meer te reageren zakt het topic vanzelf weg.

Reden van het niet sluiten is dat andere gebruikers alsnog hele goede tips kunnen geven. Dit is voor TS dan misschien niet meer interessant, maar wel voor gebruikers die de zoekfunctie gebruiken.