ervaringen met eczeemdeken epplejeck?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rosanja

ervaringen met eczeemdeken epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 12:59

Heeft iemand ervaring met deze deken:
http://www.ej.nl/productdetails.aspx?id ... 4wod5yVpuQ

Ik ben nl op zoek naar een eczeemdeken voor mijn shet en kwam deze tegen op internet. Is niet al te duur en ziet er wel redelijk uit. Dus graag jullie ervaringen hiermee!

Of een andere tip voor een goede deken voor shetlanders is ook welkom!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:13

Ik heb er nu 1 binnen van Equitheme (maat 145), die ik van iemand heb overgenomen waar de deken kennelijk niet op de pony paste. Betreft nieuwe deken. Mocht de deken mijn shet niet passen zal ik je dan een pb geven?

opisop_shop

Re: ervaringen met eczeemdeken epplejeck?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:14

Ik ben ook wel benieuwd naar die van EJ inderdaad!
Wat me al opviel aan de foto is de lengte (of "kortte"kan ik wellicht beter zeggen ;) ) van de hals.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 09:19

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 13:12

@Bravura: heb je enig idee voor welke stokmaat jouw Equitheme (van 145 cm) is?

@opisop_shop: Op de foto lijkt de hals idd wat korter dan bij andere eczeemdekens, was mij eerlijk gezegd nog niet eerder opgevallen! Zou het misschien komen doordat ie niet aan het halster is vastgemaakt? Of blijft bij andere eczeemdekens de hals wel vanzelf zo mooi hoog zitten?

niemand nog ervaringen met de deken van epplejeck...??

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:15

Ik denk niet dat iemand verder al ervaringen heeft met die deken van Epplejeck, want in september vorig jaar is pas de 1e winkel open gegaan. De ervaringen moeten dus nog worden opgedaan...
Werk er zelf, maar heb eerlijk gezegd de deken nog niet geinspecteerd!

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 13:18

@annmary: ok dat wist ik niet!
kun jij misschien (zonder vooroordeel ;) ) de deken es aan een inspectie onderwerpen en je ervaringen hier plaatsen...? :D

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:22

Ik heb zelf nog helemaal geen ervaring met exceem dekens, maar kan wel een kijkje nemen ^^ kan anders wel kijken hoe het halsstuk vastgemaakt moet worden aan de bovenkant en hoe lang die ong is? Wat is de dekenmaat?

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:36

Ook ik ben wel benieuwd naar deze deken. Ik heb nu de eczeemdeken van pagony, maar deze is erg kort bij het halsstuk. Het voorste gedeelte van de manenkam is hierdoor onbeschermd en de manen worden op de plek van de halsband compleet weggeschuurd. Bovendien vind ik de deken wat klein uitvallen.
Het bijpassende masker is al helemaal een drama. Niet goed te bevestigen/blijft niet zitten en de andere paarden vonden de sliertjes voor de ogen erg interessant (lees: ze zijn er allemaal 1 voor 1 afgetrokken door de rest }:) )
Met een halster de wei in is bij mij geen optie. Die wordt door de andere paarden compleet gemolesteerd tijdens het stoeien, dus daar kan ik het halsstuk niet aan bevestigen. Het halsstuk is hier echter ook veel te kort voor, dus als ik het toch doe kan hij niet meer grazen zonder dat de deken 'krak' zegt.. Graag ervaringen met andere/betere dekens! :)

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 13:39

Ik heb hem voor mijn paard. Hij ligt er nu een week of drie dag en nacht op. Hij ziet er nog erg goed uit en blijft ook goed liggen.
Hij zit inderdaad niet tot zijn oren, maar blijft toch wel goed op zijn plek zitten. Ik wil nog gaan proberen om het aan haar halster vast te maken, volgens mij heeft ze genoeg ruimte.

Dus al met al lijkt het voor het geld een goede deken.

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 14:47

@annmary: het is voor een (ronde) shetlander van ca. 1.00 - 1.05 m hoog dus ik denk ondermaat 145 cm
ps GEFELICITEERD!! :D

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:48

oke, ik zal morgen eens even voor je spieken dan ^^
Kosta, goed om te horen dat je tevreden bent over de deken, kan Rosanja vast ook wat mee :)

ps. dankjewel!! :D

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:26

@Kosta: ja idd nog bedankt voor je reactie, klinkt positief dus!
zitten er trouwens speciale dingetjes aan de hals waarmee je deze aan het halster vast kunt zetten of ga je die er zelf aan fabriceren?

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:17

Er zit wel iets aan het stiek bij de nek. Ik dacht eerst misschien om dat nog te verstellen, maar je kan het ook aan het halster proberen te doen, dus dat ga ik binnenkort proberen. Ik ben er verder wel tevreden over. Ik had er twee besteld, maar die ene was te klein voor onze c-pony, dus die heeft een kennis overgenomen. Ik moet er nu dus nog één bestellen. Ze vallen niet heel ruim, dus houdt daar rekening mee als je ze besteld. Als je paard tussen twee maten valt, zeker de grote nemen en niet de kleine.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:11

Rosanja; de deken van Equitheme (145) past op een shet rond de 1 m. Mijn shet is 98 cm en té dik. :o Ik heb de dekenmaat genomen door van midden boeg tot 1 cm "in de staart" te meten. Dat was 148, dus naar beneden afgerond. De lengte van de deken moet beslist niet langer zijn dan die 145, kwam ik gister achter. Enige nadeel; die dikke buik! Ik moet dus de singels van de buikflap iets laten verlengen anders gaat het knellen. Naar mijn mening zat het elastiek thv de boeg rondom de hals ook wat strak. Ken net, maar ik denk dat ik een driehoekje stof op die plaats in laat zetten. Verder is de hals van deze deken mooi lang en bij het grazen wordt de hals tot aan de oren bedekt. Ben wel tevreden over de deken. 1 Maar; onhandig met zo'n buiksingel en een klitteband met klipjes tussen de voorbenen bij zo'n kleine shet. Dat wordt iedere ochtend gymnastieken om er bij te kunnen! :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:28

zag gisteren ook die advententie van ze,pagony moet ik een maat groter hebben dan normaal. weet niet welke maat ik van epplejack moet hebben dan..
had van de winter een winterdeken van hun gekocht, maar zelfs een maat groter viel krap in de boeg (ging niet dicht) ik snap hun maten niet,deken was ook erg kort aan de zijkant.
ga wel naar ze toe en neem maar mijn pagony mee,scheeld weer een ritje heen en weer

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 12:35

Ik heb deze deken ook net gekocht en gepast van de week..
De lengte is voor mijn lange fries keurig,heb dan een iets grotere maat gekocht..Stof voelt goed, eigenlijk hetzelfde als de boett en de andere deken die ik heb( is van HH geloof ik), heb hem nog niet nodig gehad maar gaat binnenkort vast op..
Even topic gebruiken om te vragen wie zijn deken er al opheeft( moeten) doen en vanaf wanneer?

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 12:51

@Bravure: tnhx, onze shet is ook wat te dik (groeit van de lucht :D ), dan weet ik ff waar ik rekening mee moet houden

vorige week vrijdag toen het even heel warm was zag ik onze shet al wat schuren en haar manenkam voelde 's avonds ook wat harder aan als normaal... ;(
ik wil eigenlijk vandaag of morgen een deken kopen en dan gelijk maar op doen want volgens mij gaat het mooi weer worden de komende dagen en dan verwacht ik dat ze er weer last van krijgt

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 20:35

De shet bij mij schuurt nog niet. Ik wil eigenlijk wachten tot de vacht er af is. Anders krijg je zo'n mooi teddyvachtje in de deken. Gaat hij schuren, dan is het niet anders... Ben erg benieuwd morgen met dat warme weer.

neinie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:13

Ik heb hem nu toch al een paar dagen op. Hier zijn de mugjes vooral aan het eind van de middag alweer ruimschoots aanwezig :(

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 21:34

Rosanja, ik ben benieuwd wat voor deken het wordt! En hoe de pasvorm is...bij een dikke shet. :D

VeerleX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 22:24

Wij hebben zelf een shet & fjord met zomerexceem, en gebruiken ook zo een deken. Ik weet niet of het hetzelfde merk is als dat wat jij wil maar het ziet er precies hetzelfde uit. We zijn er heel tevreden over, maar je zal wel goed moeten kunnen naaien, er komen nl snel gaten in door aan de prikkeldraad te blijven hangen ofzo, maar dat heb je met veel dekens ;)

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 21:08

Nou...ben nog eens aan het passen en prutsen geweest met de Equitheme. Ik raad hem je af. Vind hem bij nader inzien toch veel te strak voor bij de boeg (elastiek). Het is verder bij een shet een heel gepruts om die buiksingel om te krijgen. Zeker als iemand anders voor je iedere ochtend dat ding om moet doen....over het hoofd...daarna op de knieën, hengelen naar de singelstukken en gespen, daarna verschuiven tot het ding goed zit....én de klipsjes tussen de benen weer tussen de voorbenen vast maken aan de singel... :(

Heb nog eens zitten zoeken naar de ideale vlieg- en exceemdeken en gevonden; de Bucas Pony Buzz Off! Heb die deken besteld en nu hopelijk geen gezeur meer met een deken die bij de boeg te strak zit...én....die een gewone brede buiksingel heeft die iedereen heel gemakkelijk en snel om kan doen! ;) Kost wat maar dan heb je ook wat! Zijn nu bij de Paardendrogist in de aanbieding. (en nee, heb geen aandelen! :D )

rosanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 13:10

@Bravura: thnx voor de tip!
Heb je de Buzz Off al in gebruik en hoe bevalt ie??
Hij ziet er wel solide uit! Wat was de aanbieding trouwens want volgens hun site is die nu deken € 85,-?

Ik ben wegens omstandigheden dus nog niet op pad geweest om een deken, ik hoop dat het me aankomend weekend lukt. Gelukkig lijkt het bij ons mee te vallen met de steekmugjes.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:24

rosanja schreef:
@Bravura: thnx voor de tip!
Heb je de Buzz Off al in gebruik en hoe bevalt ie??
Hij ziet er wel solide uit! Wat was de aanbieding trouwens want volgens hun site is die nu deken € 85,-?

Ik ben wegens omstandigheden dus nog niet op pad geweest om een deken, ik hoop dat het me aankomend weekend lukt. Gelukkig lijkt het bij ons mee te vallen met de steekmugjes.

Ik heb deze voor mijn paard en daar past de buikflap niet bij om. De deken trekt ook bij de schouders dus ben er totaal niet
tevreden over. Tevens is hij bij mij snel stuk gegaan. Diverse gaten erin.