Hallo iedereen! Ik heb het vriendelijke verzoek gekregen van de ponyclub om een buitenrit te organiseren. Leek mij erg leuk om te doen! Dus zei ik meteen ja. Nu is dus het geval dat het een rit moet zijn voor zowel ruiters als koetsen. We hebben ong. 5 ruiters en 2 koetsen (nee niet zo veel, onze ponyclub is ook erg klein:o)
Het is de bedoeling dat de rit wordt uitgezet in omgeving achterhoek. Onze club zelf ligt in Steenderen (vlak bij dieren/zuthpen/doesburg) Ik zelf zat al te denken aan de bossen bij Hengelo Gld.
Ook moet er natuurlijk een goede opstapplek zijn, met genoeg (parkeer) ruimte voor de wagens.
De rit gaat ongeveer 2 tot 3 uur duren. Van ongeveer een km of 15. Het liefst met een pauze.
weet iemand misschien al een leuke route, voor zowel koets als ruiter? Of heeft iemand misschien wat tips.
ik hoor het graag, vind het namenlijk wel moeilijk. ik zat zelf te denken om langs de VVV te gaan.
groetjes eileen
mammaslamma
Geplaatst: 01-04-09 19:53
Ik weet wel dat het voor de ruiters een uitputtingsslag is, zeker als er flink gedraafd wordt heel de tijd, wij doen het niet meer, zowel in de vereniging als met ons eigen gezin, de koetsier wordt niet moe, maar jij en je paard moeten stevig doordraven, stappen kennen de meeste koetsiers niet ......Ii.i.g de mijne niet) Mijn paard wordt er ook erg onrustig van, wil voorop lopen en gaat dan constant achterom lopen kijken, dat rijd niet lekker.
Lekker naar het grote veld tussen Warnsveld, Vorden en Lochem. Brede zandpaden en zeker een km of 15 te rijden zonder problemen. Bij de vvv's zijn vaak nog wel routes te krijgen. Ook op www.paardentoerisme.nl is het e.e.a. te vinden.