Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kazary schreef:Mijn advies zou voor een eerste paard dan ook zijn om een oudere te kopen.

Ti_Amo schreef:Ik denk en dat denk ik misschien verkeerd maar ik ben bang geworden voor mijn vorige paard, en als ik er eerst "naast" mee aan de slag ga, bouw ik al een band op, en dat is voor mijn vertrouwen ook beter denk ik.
Less schreef:Ti_Amo schreef:Ik denk en dat denk ik misschien verkeerd maar ik ben bang geworden voor mijn vorige paard, en als ik er eerst "naast" mee aan de slag ga, bouw ik al een band op, en dat is voor mijn vertrouwen ook beter denk ik.
Je kan ook goed met een ingereden paard grond werk doen om elkaar eerst beter te leren kennen.
Je bent niet verplicht op en paard te stappen wanneer het niet goed voelt.
Wanneer je een onbeleerd paard koopt moet je je wel bedenken dat je er wel eens een keertje naast zou kunnen liggen, tijdens het beleren.
kazary schreef:Rontgen keuren heeft naar mijn idee nog niet zoveel zin omdat er nog van alles kan veranderen.
Klinisch zou ik wel doen, dan kijken ze naar de stand van de benen, de tanden en luisteren ze naar het hart en de longen.
Dan weet je dat dat goed zit.
.

bulck schreef:ik vind dit enigzins grappig omdat we vorig jaar een soortgelijke klant op bezoek kregen. veulen was 6 maanden, stond nog bij de mama op de wei.
tja buiten beenstanden bekijken kan er weinig aan gekeurd worden. maar toch wilden ze hem op foto.
ik heb hen toen gewoon de deur gewezen. niet omdat ik het ansich een probleem vind. maar een jong ding dat bij de mama staat en verder nog gans groen is. ga ik niet laten verdoven om fotos te laten nemen, die wss niets zullen opleveren.
dus persoonlijk om terug te komen op je vraag.
ja, een veulen moet op de wei, liefst met een hele groep
wat keuring betreft, ben ik het dus niet eens. kijk gewoon dat hij correct staat op de benen, in orde is met entingen ontwormingen etc.
verder kan je hem halstermak maken, leren vastzetten, voetjes geven etc.
zo ik hoop je een beetje geholpen te hebben
een jaarling of 2 jarige kun je WEL op de foto zetten en zie je zeker oc en ocd!!