Wetstrijden starten met een jonge paard: Hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cletje

Wetstrijden starten met een jonge paard: Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 16:21

Hallo allemaal !

Ik woon op dit moment nog in Frankrijk en ga binnenkort naar Nederland verhuizen. Ik ben nu ook op zoek naar een jong dressuur paard (4/5 jaar).

Ik weet hellemaal niet hoe het in Nederland werkt met jonge paarden, zijn er speciale "start" wetstrijden? Vanaf hoe oud? Wat vragen ze?

xxx

Urielle

Re: Wetstrijden starten met een jonge paard: Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:13

Als je nog niet gestart bent met dat paard en in Nederlandse wedstrijden begin je samen in de klasse B. Dit mag je starten vanaf oktober in het jaar dat je paard drie jaar wordt.

Proeven kun je opzoeken op www.knhs.nl
De klasse B is de klasse Beginners, voor jonge en onervaren paarden en/of beginnende ruiters. Het is dus niet specifiek voor vierjarigen ofzo, er kan ook een paard meelopen dat al op hoog niveau gelopen heeft maar een onervaren ruiter heeft, of een paard van acht dat eerst voor de fok heeft gediend.

Als je zelf in Frankrijk op hoger niveau gereden hebt, kun je gelijkschaling vragen bij de KNHS en kan het zijn dat je hoger mag starten (M1+ winst > B of L1; minimaal twee paarden Z> L1-Z1 - hierbij rekening houdend met de leeftijdsbepalingen voor het paard)

Myrthe92

Re: Wetstrijden starten met een jonge paard: Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:29

De meeste informatie staat waarschijnlijk wel op www.knhs.nl daar staat alles uitgelegt over hoe het in z'n werk gaat.
Je begint in de klasse B. Gewoon het lichtste niveau.
Je kan gewoon meedoen vanaf dat je paard drie jaar is.