Gek doen in de trailer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BrightJames

Gek doen in de trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 21:24

Mijn paard en mijn zus d'r paard gaan altijd met ons mee op vakantie.
Wij hebben daar een huis en stallen.
Het is in Frankrijk en met een paardenwagen ongeveer 10 uur rijden.
Met een gewone trailer is dat niet te doen, daarom hebben wij een paardentaxi gekocht.
Daar kunnen ze met z'n 2en in en ze staan achterstevoren.
Het ging altijd (zo'n 2 jaar) goed, maar nu doet mijn paard gek!
Ze gaat bij iedere bocht helemaal flippen! Het lijkt alsof ze gaat liggen.
Ze gaat dan helemaal met d'r kont tegen het schot aan hangen.
Het lijkt iets van een evenwichts stoornis ofzo. Halverwege de rit hebben we haar een relaxmiddel gegeven en toen ging het wel, maarja. Wat nu? Ze kunnen nu niet meer mee, terwijl het paard van mijn zus helemaal stil stond!
Weten jullie misschien een handige tip?
Groetjes
Laatst bijgewerkt door Judje op 01-04-09 00:50, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Capslock & teveel aan vraagtekens uit de titel verwijderd.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:26

Waarom gaat het niet met een trailer ?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:27

Ik zou een paard op een trailer geen kalmeringsmiddel geven, het is niet zo vriendelijk om een paard wat zijn evenwicht moet bewaren slomer te maken. Verder zou ik uitzoeken waarom je paard zo raar doet, laat er eens een dierenarts naar kijken.

BrightJames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 21:30

Dat is een veel te lange afstand.
En wij hebben dat al een keer geprobeerd met de halve stallen bij ons (omdat we die moesten maken) en zonder paarden.
Dat ging 2 x goed, maar toen de 3e x.....
We reden in België en opeens gingen we schommelen met de auto.
Plotseling lagen we op z'n kant. De trailer was heen en weer gaan schommelen. Gelukkig zaten er toen nog geen paarden in!

Vjestagirl

Re: Gek doen in de TRAILER!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:31

Dat soort dingen gebeuren alleen als je teveel spullen op de verkeerde manier laadt (veel aan de rechterkant bijvoorbeeld) of als je te snel rijdt.

BrightJames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 21:34

Wat zou jij (Vjestagirl) hebben gedaan als jou paard zich gek maakte en je niks anders kan? We moesten wel verder, we zaten op de terugreis maar nog in Frankrijk!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:37

BrightJames schreef:
Wat zou jij (Vjestagirl) hebben gedaan als jou paard zich gek maakte en je niks anders kan? We moesten wel verder, we zaten op de terugreis maar nog in Frankrijk!

De snelweg af, ergens stoppen om een telefoonboek te vragen en kijken of er een manege is om je paard zo lang neer te zetten, tot je van een dierenarts hoort dat je dier helemaal gezond is. En dan nog zou ik me afvragen waar het vandaan komt en kijken of ik iets aan de trailer kan veranderen om te zorgen dat het makkelijker wordt voor mijn paard. Je gaat toch niet je paard in zo'n situatie slomer maken? Het is al super zwaar voor ze om in een rijdend voorwerp te staan als ze zich helemaal 100% goed voelen, laat staan als je ze verdoofd. Ze hoeven maar iets te laat te zijn en ze gaan onderuit, en dan ben je verder van huis.

BrightJames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 21:40

Vjestagirl schreef:
BrightJames schreef:

De snelweg af, ergens stoppen om een telefoonboek te vragen en kijken of er een manege is om je paard zo lang neer te zetten, tot je van een dierenarts hoort dat je dier helemaal gezond is. En dan nog zou ik me afvragen waar het vandaan komt en kijken of ik iets aan de trailer kan veranderen om te zorgen dat het makkelijker wordt voor mijn paard. Je gaat toch niet je paard in zo'n situatie slomer maken? Het is al super zwaar voor ze om in een rijdend voorwerp te staan als ze zich helemaal 100% goed voelen, laat staan als je ze verdoofd. Ze hoeven maar iets te laat te zijn en ze gaan onderuit, en dan ben je verder van huis.

Het was geen kalmeringsmiddel maar een relaxmiddel die de prestaties niet zouden beïnvloeden. Speciaal voor de trailer. Dus geen Slomer makings middel.

KimThirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:03

Hoi,

Ben eigenlijk heel benieuwd, ik zit eigenlijk met zo'n zelfde probleem.

Mijn paard is altijd erg braaf op de trailer loopt er zo in, sinds en paar maanden gaat ze tegen het schot aanhangen en laat zich tegen de wand aanvallen, is al 2x gebeurd in een 2 paards trailer met een ander paard ernaast ze kon haar andere achtrbeen er niet meer onderplaatsen dus hing ze in de trailer tegen het schot, in een eenpaards trailer eigenlijk nooit meegemaakt nog, tijden gaat het ook goed we dachten dat ht door de hengstigheid kwam omdat ze op stal ook wat hangerig tegen de wand is.

nu de laatste keer kon ik eigenlijk niet merken dat ze hengstig was dus weer een raadsel..

afgelopen zondag in een 2 paards gezet met leen lange stang erachter ging wel aardig maar op een geven moment weer hoop kabaal in d trailer en probeerde ze weer tegen de wand te hangen nu kon ze zich gelukkig herstellen omdat ze meer ruimte heeft om zich te verstappen, maar wat er nou gebeurd ik weet het echt niet dit heeft ze nog nooit eerder gedaan speelt nu sinds kort.

Is dit wat jou paard ook doet??

IK heb een afspraak mt een holistisch dierenarts misschien dat die hier raad mee heeft.

Morrie05

Re: Gek doen in de trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:06

Heb je weleens geprobeerd om het paard aan de andere kant te zetten? Misschien dat ze aan die kant meer evenwicht heeft.

KimThirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:08

mijn paard doet het zowel aan de linker als aan de rechterkant..

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:10

Oke dan weet ik het ook niet! Succes in ieder geval!

KimThirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:10

dank je!

BrightJames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 17:58

O gelukkig dat mijn paard niet de enige is.
Ja mijn paard doet hetzelfde als de jouwe.
Ik heb nu ook gehoord om het tussenschot weg te halen.
Dat ga ik eens proberen. Ik heb ook al geprobeerd om er bij te gaan staan, want op een gegeven moment begon ze al met gek doen als we de deur dicht deden en we naar de bestuurders stoel liepen. Toen ben ik er bij gaan staan en deed mijn vader de deur dicht zonder de auto te starten. Dat ging wel beter, maar zodra de motor liep.....
Nou, bedankt voor de reacties!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:05

BrightJames schreef:
Dat is een veel te lange afstand.
En wij hebben dat al een keer geprobeerd met de halve stallen bij ons (omdat we die moesten maken) en zonder paarden.
Dat ging 2 x goed, maar toen de 3e x.....
We reden in België en opeens gingen we schommelen met de auto.
Plotseling lagen we op z'n kant. De trailer was heen en weer gaan schommelen. Gelukkig zaten er toen nog geen paarden in!

Ik begin me toch af te vragen hoeveel ervaring je hebt met het reizen met paarden over afstand.
Ondanks dat iedereen zich altijd weer afgeschoten voelt, blijf ik erbij dat het gros van paardenvervoerend NL geen idee heeft waar ze mee bezig zijn. Afgelopen weekend weer de nodige "acties" meegemaakt. Ik verbaas me soms (niet) over het gemak waarmee sommige paarden toch nog te laden zijn.