Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
prinero schreef:Ik denk dat je paard gewoon erg geschrokken is. Probeer eens met m aan de hand te lopen langs en naar dingen die hij eng vind. Mijn paardje reageert er goed op als ik hem aan de hand meeneem naar dingen die hij eng vind.. Zodra ik dit een paar keer gedaan heb kan ik er zonder problemen langs rijden.
kirsty_1978 schreef:Persoonlijk ben ik ook van mening dat het een vertrouwens probleem zal zijn. Je pony durft niet meer omdat hij jou als ruiter niet vertrouwd, voor hem is er gewoon iets gebeurt op het moment dat hij jou aan het vertrouwen was. Dat vertrouwen heeft nu een serieuze deuk gekregen en kan je alleen oplossen door rustig te blijven en alle mogelijke oefeningen met hem te doen. Leer hem bvb vrijheidsdressuur, of TTouch manieren of zo. Leer hem terug jou te vertrouwen door gecontroleerde angst-vertrouwen situaties te creeren en hem uitgebreid te belonen als hij je terug dat klein beetje begint te vertrouwen. Hopelijk heb je er iets aan
Geryon schreef:Ik zou als ik jou was eventjes gaan koelen, is altijd goed! gewoon eventjes 10 minuten met de slang op zijn been waaar hij last van hebt!
roxxxiejjj schreef:beestenfreak schreef:ik denk ook dat hij het vertrouwen een beetje kwijt is. als een paard de ruiter niet vertrouwt krijg je em echt niet langs iets engs
Ik krijg hem er wel langs;) maar ik vond het zo vreemd dat hij iets eng vond na die val waar hij al 6000x onder door gelopen is:S.
roxxxiejjj schreef:\Geryon schreef:Ik zou als ik jou was eventjes gaan koelen, is altijd goed! gewoon eventjes 10 minuten met de slang op zijn been waaar hij last van hebt!
Hij is niet kreupel en heeft nergens last van, wat meot ik gaan koelen? Hij hefet geen wondjes en andere lichamelijke dingen. Ik snap deze reactie niet goed:S?
Geryon schreef:Ik had begrepen dat hij niet goed stapte en draafde! Sorry! En anders had je zegmaar kunnne kijken welk been niet goed was en had je daar water uit de slang op kunnen doen, dus op zijn been, waar zijn pees zit, zijn onderbeen kunnen koelen met een dun straalt. Ookal heeft hij geen wondjes. Het is goed voor de bloeddoorloping. Wanneer geer gevallen is doe ik dat altijd! Of hij is gestruikeld, maar dan echt gestruikeld doe ik het ook altijd. Het is altijd goed! En mijn pony is ook 2 keer gevallen met mij. Daarna was er niks aan de hand hoor...
Dit heb ik dus gedaan en vervolgens heb ik heel lang en vaak met hem gestapt tot de volgende dag. sheela schreef:Toch misschien last van zijn spieren na zo'n rare val? Soms lijkt dat ze er niets aan over hebben gehouden, maar dan hebben ze toch meer last dan je zelf denkt.