Na scheren volgende wintervacht dikker ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

indian_horse

Na scheren volgende wintervacht dikker ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:19

Ik hoorde van iemand dat je het seizoen na het scheren je paard een dikkere vacht terugkrijgt. Heeft iemand hier ervaring mee ? Klopt dit of is het een fabel ?

Susanne

Re: Na scheren volgende wintervacht dikker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:38

Mijn pony is het jaar hiervoor geschoren geweest, maar heeft deze winter ook geen dikke vacht gehad. Had hem trouwens wel onder een deken staan ongeschoren maar zijn hals was ook niet heel dik behaard. Misschien verschilt het ook wel per pony, bij mij was het iig niet het geval.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:55

Wij scheren altijd, is me nog nooit opgevallen, lijkt me weer eens een broodje aap verhaal.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 08:57

Ik zou niet weten hoe dat te verklaren zou zijn. Volgens mij kun je met een gerust hart scheren hoor :)

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:43

Nee zeker niet.
Paard is het eerst jaar geschoren en heeft daarna nooit meer in de wintervacht gezeten. Altijd super kort.

Pony is vorig jaar geschoren omdat hij ziek is geweest en zijn haren niet wilde wisselen, dit jaar gewoon dezelfde dekens op gehad en nu zit ie in een heerlijke vacht, iets dikker als van de zomer maar het is zeker geen beertje.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:44

dat is een fabeltje, net als dat je vaak hoort dat als je ooit één keer geschoren hebt je je paard elke winter zou moeten scheren