Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PeePaardje schreef:Toch als een fietser? En natuurlijk gewoon goed nadenken... En voorzichtig zijn.
wizewo schreef:Dit ja. Als paard&ruiter val je onder de categorie 'bestuurder'. Zelfs als je naast je paard loopt val je nog steeds onder de categorie 'bestuurder'. Dat betekent dus ook dat je op de weg moet lopen/rijden. Buiten de bebouwde kom (en zelfs binnen de bebouwde kom) vind ik dat vaak te gevaarlijk, dus rij ik op het fietspad of in de berm. Je kunt daar voor beboet worden, maar ik vind veiligheid veel belangrijker. De meeste politieangenten snappen dat gelukkig wel.Officieel die van de bestuurder, zelfs buiten de bebouwde kom. Maar veiligheid voor alles. Op de 90km baan zul je me niet braaf op het rechter rijvak zien, maar toch echt op het fietspad/berm. Geen zin om me kapot te laten rijden, maar officieel kan je daar voor beboet worden. Al zullen de meeste politie agenten het wel begrijpen en het zelfs aanmoedigen. Binnen de bebouwde kom, blijf ik wel op straat.
Echwel schreef:PeePaardje schreef:Toch als een fietser? En natuurlijk gewoon goed nadenken... En voorzichtig zijn.
Nee niet als fietser maar als verkeersdeelnemer (geloof zelfs als bestuurder)
Fietsers en voetgangers hebben een aparte status..als ruiter mag je niet op het fietspad enz..
Volgens mij kun je het bij de wegenverkeerswet vinden en in het boek ruiterbewijs