Het is voor mij inmiddels een enorme zoektocht geworden naar een behoorlijke vliegen/exceemdeken voor mijn QH. Hij heeft nl gigantische kaken en heel brede nek, maar is ook heel kort en zwaar gebouwd.
Mijn aandacht ging naar een Sweet Itch Hoody, die ik heb gepast in maat 205, maar die hing zo'n 15 cm te lang bij de staart. De hals zat echter wel goed maar mocht echt niet kleiner/smaller zijn! Weet iemand of maat 195 wel dezelfde halsbreedte heeft van een 205? Anders hoef ik de 195 al niet eens te passen. Of is zo'n deken gemakkelijk in lengte aan te passen?
Ik heb nu een Rambo QH Protector 80 inch besteld maar de hals die er bij hoort is kort als het paard staat te grazen (achter de oren wordt ongeveer 30 centimeter niet bedekt). De Rambo protector is vrij grof gemaasd en ik vraag me dus tevens af of daar knutten en dazen door heen gaan steken...Iemand ervaring met de Rambo Protector?
Welke andere vliegen/exceemdekens kan ik proberen voor een dergelijk kort gebouwd, breedgeschouderd paard met flinke kaken, die ook nog eens de hals volledig bedekt en die niet knelt (bij schoft, schouders, hals, kaken)?