Wanneer heb je een winstpunt in de Bixie rubriek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

schorppie

Wanneer heb je een winstpunt in de Bixie rubriek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 11:06

Mijn dochter is sinds kort begonnen met Bixie rijden. Nu vraag ik me af wanneer je een winstpunt heb. Ik las op de KNHS site dat je met 34 punten ( dacht ik) een bixie winstpunt heb. Ik vind dit erg weinig, dit zou betekenen dat ze ver onder gemiddeld kunnen rijden voor een winstpunt.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:31

bij bixies rijd je niet voor winstpunten maar voor stempels.
het is ook geen vergelijk met gewone wedstrijden.
het word veel soepeler beoordeeld en vooral op speelse wijze om de kinderen te stimuleren.
de kinderen krijgen bijna altijd wel een stempeltje,het moet voor het kind ook haalbaar zijn om een stempeltje te verdienen anders is de lol er gauw af bij ze.
daarom doen ze met bixies ook heel vaak alle deelnemers een prijsje geven.
als je dochter over gaat naar de b-bixies moet ze ook meer punten bij elkaar gaan rijden,die proefjes gaan al iets meer naar de officieele b proef toe
succes met de bixies en zorg er vooral voor dat je kind er plezier in heeft,daar gaat het tenslotte om

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 18:45

Bedankt voor je antwoord.
Het hele bixierijden en stempelkaarten is me wel duidelijk. Vandaar dat ik die winstpunten ook niet plaatsen kon. Ik las het op de KNHS site, maar het zal misschien een ouder bericht zijn ofzo.
Ze heeft inmiddels twee onderlinge bixiewedstrijdjes gereden, dit ging hardstikke goed.
Aankomend weekend voor het eerst een echte ( voor zover het echt is) een bixiewedstrijd buiten de plaats en zowel springen als dressuur. Vandaar dat ik even weten wou hoe het nou met die winstpunten zat.
Is wel zo fijn als je goed op de hoogte bent hé :D

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:37

Er is een nieuwe versie van het bixie boekje.
Voor het halen van een stempel:
AA dressuur : 42 pnt (was 34)
A dressuur: 42 pnt (was 34)
B dressuur: 60 pnt (was 52)

Is het gebruik van sporen NIET toegestaan.
Mogen er bij de A en B geen aanwijzingen van buitenaf gegeven worden.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 20:51

Heel fijn, bedankt.
Ik heb net via de KNHS site het bixie boekje besteld. Wel zo handig denk ik :D

Lowara

Re: Wanneer heb je een winstpunt in de Bixie rubriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:34

geen aanwijzingen van buitenaf?
mmm apart? het zijn toch ( vaak) jonge kinderen, en een bixie is ook vooral lol maken. doe het dan bij de B en bij de A nog wel aanwijzingen.
ken genoeg kinderen die de weg dan gaan kwijtraken als ze niet af en toe een kleine tip krijgen :+

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 06:05

Lowara schreef:
ken genoeg kinderen die de weg dan gaan kwijtraken als ze niet af en toe een kleine tip krijgen :+

haha,er zijn zelfs nog genoeg volwassenen die af en toe de weg kwijtraken tijdens de proef