Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Waar is het Ruiter- en Koetsiersbewijs verplicht
Het Ruiter- en Koetsiersbewijs is verplicht in de bossen van de gemeente Arnhem, de Amsterdamse Waterleidingbossen, het Goois Natuurreservaat, de bossen van de gemeente Soest en Landgoed Nienoord in de gemeente Leek.
Citaat:Wel zijn er diverse gebieden in ons land waarvoor een rijvergunning nodig is. Deels zijn dit vergunningen voor een heel jaar, die soms behoorlijk duur zijn (landgoederen in Utrecht bijvoorbeeld) deels zijn het kortlopende vergunningen, zoals die van Natuurmonumenten in Montferland, Nationaal park Veluwezoom en Loonse en Drunense duinen. Deze vergunningen kosten €4,- voor een week en € 10,- voor een jaar en zijn in al deze gebieden van Natuurmonumenten geldig
) rijden zonder ruiterbewijs. Ik zelf heb ook niet zo'n hoge pet op van het ruiterbewijs en heb hem zelf niet maar misschien vint je het wel heel leuk om het te halen. Voor de verzekering hoef je het niet te doen, iedere Nederlander is verplicht WA verzekerd en dat is voldoende voor jezelf en als je paard bijv. schade aanricht bij anderen. FahyaFemke schreef:hier is het in gemeente middelharnis binnen de bebouwde kom nu ook verplicht.
lnda_ schreef:Oke dankjewel, ik woonde eerst in arnhem maar ben verhuisd heb ik even geluk haha.maar voor de rest over een dijk mag je wel/niet rijden zonder ruiterbewijs? is een bewijs alleen nodig voor die bossen?als ik nou een stukje over straat/dijk moet om in een park/bos te komen heb ik hem dan ook nodig?
lnda_ schreef:Kan je ook bij anwb informeren waar je wel en niet mag rijden? of sta je van voor schut als je dat vraagt