Ariat Cordovan vs. Mountain horse roodbruin (mahogany?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tobila

Ariat Cordovan vs. Mountain horse roodbruin (mahogany?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 22:12

Ik heb Ariat chaps in de kleur Cordovan gekocht. Ik zoek er nu nog goede jodphurs/rijschoenen bij. Cordovan is inmiddels niet veel meer te krijgen merk ik en als ik ze vind, zijn ze er niet meer in mijn maat.
Nou vind ik de Mountain horse Windsor in roodbruin ook erg mooi. Weet iemand of die kleur ook bij de cordovan past? Hoe is de pasvorm van MH, breed of eerder smal? Ik heb namelijk redelijk smalle voeten, dus als ze erg breed vallen houdt 't al op, vrees ik..
Weet iemand misschien ook een andere goed passende schoen bij de kleur Cordovan?

Alle tips zijn welkom :D ! Alvast bedankt!

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 17:45

Weet niemand dit :o.... ?

_Fieke

Re: Ariat Cordovan vs. Mountain horse roodbruin (mahogany?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 19:53

Ik heb geen idee kwa kleur maar ik heb de schoenen in het zwart. Ik heb vrij brede voeten en mij zitten ze perfect. Voor echt smalle pootjes zijn ze denk ik te breed....

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:07

Ik heb gister MH Windsor jodhpurs gekocht in Mahogany. Ik heb vrij smalle voeten en ze zitten goed. Heb er geen last van dat ze te breed zijn. Ik moet ze nog wel inlopen, ze zijn wat stugger dan mijn Ariats. Maar dat zijn ook wel de fijnste jodhpurs die ik heb gehad. Ariats (met de kobalt zool) zijn niet bepaald goedkoop, maar hun geld zeker waard. Ze lopen super, je hebt er niet snel vermoeide voeten in. Ik heb ze nu 2 jaar, heb ze bijna dagelijks aan. Ik heb ze gister eens goed in de schoenenpoets gezet en ze zien er weer super mooi uit. Ook de zool is heel slijtvast.
Ben opzoek geweest naar chaps die bij de MH mahogany bruine jodhpurs passen. Dat valt nog niet mee. MH heeft wel chaps in Mahogany, maar die vind ik erg dun. De Ariat Cordovan kwam er het dichste bij qua kleur. Mahogany is meer roodbruin, maar opzich kan het wel. Het misstaat niet, maar je ziet wel kleurverschil natuurlijk. Als je Ariat in Cordovan kan vinden, dan zou ik daarvoor gaan. (als dat in je budget past natuurlijk)
Ik ga zelf chaps bestellen bij www.caballoboots.com
Daar hebben ze een bruin die behoorlijk dicht in de buurt van de Mahogany komt. Ze hebben trouwens ook jodhpurs in verschillende bruintinten die misschien bij cordovan passen. Die zijn een stukje voordeliger dan Ariat.

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 01:06

Bedankt voor de tip! Ik heb een paar uur zitten zoeken naar de jodphurs in de kleur: Cordovan. Deze is dus bijna niet meer te vinden.... dus... als iemand weet waar ze nog wel te krijgen zijn ;) Alvast bedankt!!

Liselot

Re: Ariat Cordovan vs. Mountain horse roodbruin (mahogany?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:43

geloof dat de dure schoenen van ariat nog wel in cordovan worden gemaakt. maar dan zit je wel rond de 250 euro