tot wanneer scheren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

tot wanneer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 01:03

Hallo :wave:

Ik heb een vraagje. Een vriendin van mij haar oude pony (20+) komt niet goed door z'n vacht, en krijgt nu ook echt last van z'n vachtje.
Tot wanneer kan je een pony scheren, zonder hiermee zijn Zomervacht te beschadigen?

:evaw:

Buckje

Re: tot wanneer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 20:00

Je kan je pony scheren wanneer je zelf wil.... In priciepe kun je nu nog prima scheren, ik scheer mijn pony vaak nog begin april en hij komt altijd mooi in zijn zomervacht.
Als hij echt last heeft van de vacht kun je hem scheren, maar je kunt ook lijnzaad olie voeren om het verharen te stimuleren.

geheimpoo

Re: tot wanneer scheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:44

ik zou zelf eigenlijk scheren tot Pasen.
daarna niet meer.

Libbylib

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:08

paarden die zo moeilijk door hun vacht komen kan je het hele jaar door scheren , zo'n bejaarde pony kan je zelfs als het heel warm is nog scheren , hebben ze alleen maar baat van ..
Wist je dat internationale paarden het hele jaar door geschoren worden ..zeker met al dat gereis van concours naar conours ed is zoeiets handig ..en in de zuiderse landen is het dan zo warm dat paarden zelfs met zomervacht gaan zweten ..dus hup , kleedje af