Deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Misty_MMS

Deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 23:25

Hallo!

Mijn 23-jarige Quarter merrie Misty zit nu natuurlijk dik in het haar en begint al te verharen!
Ik heb haar pas sinds december en haar oude eigenaresse heeft haar nooit geschoren of een deken op gedaan.
Ze zweet heel erg na het rijden, natuurlijk ook omdat ze een beetje gebrek aan conditie heeft en zich best druk kan maken, dus de wintervacht zit me eigenlijk in de weg.
Ik rijd ongeveer 3 tot 4 keer in de week een beetje dressuur en maak buitenritten, verder doe ik niet mee aan wedstrijden op haar.

Dus nu de vraag: Zou ik er goed aan doen om Misty nu nog te scheren en er een deken om doen, of zal ik het maar gewoon zo laten en volgend jaar een deken overwegen?

treasure27

Re: Deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 23:30

Ik zou het gewoon zo laten ze is toch al aan het verharen,
misschien kan je lijnzaadolie bijvoeren zodat ze er wat sneller doorheen is, en dan volgend jaar een dekentje op doen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:29

Een betere bescherming dan haar eigen vacht is er niet.
Mooi zo laten, lijkt mij. Je trekt nu ook toch nog niet je winterjas uit?! Zeker niet wanneer je een buitenrit maakt. De wind en regen kan nog venijnig koud zijn.
De lange vacht lijkt misschien wat slonzig in deze tijd, maar is wel de beste bescherming die je haar kunt bieden.
Nu scheren betekent dat je haar zomerjas wegscheert. Dan kan toch niet de bedoeling zijn?
Over een paar weken is het meeste winterhaar weg en heeft ze een prima voorjaarsjas gratis en nog goed passend ook. (en bijna geen enkel dek past echt goed)
Een beetje extra poetsen, zorgvuldig uitstappen en wat geduld.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:46

Ik zou het ook zo laten!
Volgend jaar met dekens beginnen, zo voorkom je een 'wintervacht'.
Hij komt dan niet zo dik in de haren als dat ie nu is.