Derby rijlaarzen, ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarahtje_x

Derby rijlaarzen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 19:22

Ik sta op het punt om mij de derby laars 'Soft Jumper' of 'anki' (ben er nog niet uit ;( ) aan te kopen.
Graag zou ik wat ervaringen hebben van bezitters van Derby's :o

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:33

Ik heb Derby's met rits. Het zijn mooie laarzen en ik kan er prima op lopen en mee rijden.

Het enige probleem dat ik heb, is dat ze aan de bovenkant wat smal toelopen. Daardoor krijg ik de rits niet zo makkelijk dicht.

Evi01

Re: Derby rijlaarzen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:42

ik heb de derby 'soft jumper', in het bruin met rits en veter. ik heb ze op maat laten maken, maar ze worden langzaam soepel. dat duurt even maar ze zitten heerlijk. ik vindt de kwaliteit van het leer niet helemaal geweldig, er komen langzaam allemaal kleine scheurtjes in het leer voornamenlijk bij de naad. ze zitten heerlijk maar vraagt erna om goed ingelopen te worden.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:43

Ik heb de softjumpers, heerlijke laarzen. Gisteren zijn helaas de veters van een laars gesprongen, nadat ik van mn pony af ben gevallen, maar goed na 3,5 jaar mag dat ook wel een keer :+

Ik heb mijn laarzen overigens praktisch niet in hoeven te lopen, waren al soepel vanaf het begin.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:07

Praat me er niet over. Ik heb dus de softjumpers. Mooie laars, maar na 1.5 jaar ging een rits kapot, en dat terwijl ikd eze laarzen eigenlijk te slap vind en daardoor alleen maar met wedstrijden gebruikt heb. Dat is dus v eeel te snel voor laarzen van 330 euro. Waardeloze kwaliteit dus.
Ik heb er vervolgens een nieuwe rits in laten zetten, na een week weer kapot, nieuwe rits, na weer een week weer kapot. Na een maand 4 ritsen verder (heb er maar 1 betaald), maar toen ging de rits van de andere laars ook kapot. Nu heeft mijn moeder de laars voorzien van klittenband, maar helaas is dat niet sterk genoeg. Dus ik heb laarzen liggen, in perfecte staat, maar ja, met een kapotte rits.
Ik vind Derby echt waardeloos, voor dat geld hoor je gewoon kwaliteit te krijgen, en dat mag niet zo snel al kapot gaan.

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 14:30

hmm, nu twijfel ik wel.. Ik ben echt op zoek achter een laars die wel tegen een stootje kan. En inderdaad voor die prijs.. Eerst wou ik voor lipica gaan, maar ben uit belgie dus is al een hele poos rijden + die wachttijd.. Ik ga nog even afwachten naar nog een paar commentaren.

Evi01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:14

ik zou dan toch voor de lipica´s gaan. die zijn van goede kwaliteit en dat is iets wat je toch nodig hebt. ookal moet je er een afstandje voor rijden het zal het waard zijn.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:37

Ik heb ook de Derby softjumpers, in bruin met veter en rits op maat laten maken. Ik heb ze nu dik een jaar en ze zijn nog als nieuw. Ik hoefde ze ook nauwelijks in te lopen/rijden, alleen de eerste keer dat ik ze aan had (gelijk intensieve les gepland, was niet zo slim :+ ) voelde ik h et wel laten we maar zeggen. Maar daarna zaten ze heerlijk.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:57

Ik heb ook de softjumper en ben er nog steeds erg blij mee!

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 18:29

Hoeveel is het extra voor ze op maat te laten maken?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:38

Ik heb een standaard maat, maar ze hebben zoveel verschillende maten dat je best kans hebt dat je die past.

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 17:27

betwijfel ik, heb enorm moeilijke maten :)

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:30

ik heb de derby style, dat is zegmaar de softjumper maar dan zonder veters,
een lekkere soepele laars, die kreukt.
heb ze bijna niet in moeten lopen, en geen problemen met de rits gehad

Zwastonze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:35

Als je toch in belgië woont kun je misschien het beste naar Emmers in Hamont gaan, daar hebben ze erg veel laarzen op voorraad van veel verschillende merken. Vooral het (volgens mij eigen) merk Ariat heeft erge fijne laarzen (rond de € 400,-) Verder vind ik Rectiligne erg fijn. Wil je laarzen die langer mooi blijven, dan zou ik overigens voor Rundsleer gaan i.p.v. Kalfsleer. Laarzen van kalfsleer zakken na verloop van tijd wat in, wat lelijke (vind ik) plooien geeft.

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:24

Ik heb ook de Derby Style laarzen.. Ik heb wel moeite gehad met inlopen.. Vooral in de knieholte deed het zeer, bloeduitstortingen en opengelopen. Na 2 weken waren zo zo'n 2/3 centimeter gezakt, ze zitten nu als sloffen en zou ze zo weer kopen!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 11:57

ik heb de softjumper ook, ben er erg tevreden over! Ik gebruik ze eigenlijk alleen met wedstrijden en zo nu en dan gewoon thuis. Ik heb ze niet of nauwelijks in hoeven lopen, ze blijven ook erg mooi. De rits is ook nog heel. Ik heb ze nu denk ik een jaar of 4. (ik betaalde er toen 285 euro voor incl op maat maken)

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:26

Ik heb ook Derby Softjumpers. Ik vind het een fijne laars, eigenlijk ook geen pijn gehad met inlopen. Ik vind de veters echter wel knudde, heb ze nu een half jaar (dagelijks gebruik) en de veters gaan nu al kapot...

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 12:32

Heb ook Derby laarzen, welk type even geen idee...met rits en veter iig. had in het begin wat blauwe plekjes in mijn knieholte omdat ik ze niet eerst even ingelopen had maar gelijk fanatiek ging rijden... niet zo tactisch ;) maar heb ze nu 2 jaar en zitten heerlijk en blijven in goede staat! Zou ze wat vaker mogen schoonmaken maar zelfs als ze enorm vies zijn en ik maak ze weer schoon zien ze er weer als nieuw uit :D
Heb ook lastige maten maar paste toch een van de standaard versies ze hebben ook zoveel keus!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:11

ik heb ook derby softjumpers

heerlijke laars, rij er elke dag 2 paarden mee en heb ze nu 2 jaar.
niet in hoeven lopen, alleen een keer ritsen laten vervangen

ze knikken gewoon in en dan gaat het fout met de rits, na het rijden ritsen dicht doen laarzen spanner er in en het liefst ondersteboven of op de zij leggen, dan gaan de ritsen het langst mee

ik heb ze op maat laten maken met extra verhoogde dressuur boog en was 390 kwijt geloof ik
maar ik heb dan ook een zeer rare maat :P

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 09:26

Ik heb ook derby's, volgens mij heet het model Marrigje, en ben er tot nu toe erg blij mee. ze zijn helemaal op maat gemaakt omdat ik vrij korte beentjes heb en slecht tegen te hoge laarzen kan.

WildRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 22:48

Zijn prima laarzen heb ze in het verleden veel plezier van gehad

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 09:16

@justsaar: dank je voor de tips!

Ik heb om 10u een afspraak bij een derby verdeler. Ik hoop dat ik al een paar botten vindt.. Maarja, dit zijn mijn maten: schoenmaat 38; kuit 40; hoogte 42

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:23

Die maat valt toch wel mee? :o
Ik heb schoenmaat 38, kuit 35 en hoogte 51

Ik heb ook de Derby softjumpers op maat laten maken en was €330 kwijt. Superfijne laars, niet in hoeven lopen. Ontzettend fijn leer (kalfs) wat niet scheurt (uiteraard wel met de nodige verzorging). Nu heb ik ze een jaar, best veel op gelopen, zool is nog goed, ritsen zijn nog goed. Voor mij geen andere laars meer. Hiervoor heb ik Petrie gehad, die waren na jaren nog niet fatsoenlijk ingelopen..

sarahtje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 12:43

mijn laars is besteld! De meneer heeft mij soft jumpers afgeraden omdat ze met dikke kuit niet zo elegant zijn. Dus komt de anki er. In totaal 314,95€! Valt super mee! De kuitmaat is 40 en hoogte 47 (ging blijkbaar!)