Dikke kuiten, ervaringen met Mr.Ed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Dikke kuiten, ervaringen met Mr.Ed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 23:42

Omdat ik sinds kort bij een manege rijdt waar ze liever niet hebben dat je chaps draagt, moet ik toch aan de rijlaars. Alleen het grote probleem - mijn kuitmaat is nogal groot. Heb het het laatste jaar niet meer gemeten, maar 2 jaar terug lag de omtrek rond de 44/46cm, en dat is dus niet te vinden in standaardmaten. Nu wil ik ook geen rijlaars op maat laten maken, dat kost me veel te veel geld en voor dat ene uurtje in de week vind ik dat eigenlijk ook best zonde. Zou ik nou een eigen paard hebben was 't een ander verhaal...

Maar goed, om even to the point te komen :D Mijn instructeur heeft me de tip gegeven om te kijken bij de Mr. Ed winkel hier in Maastricht, daar zouden ze een bepaald soort laars voor extreem brede kuiten hebben, met rits en elastiek. Heeft iemand daar ervaring mee? Of ervaring met andere laarzen voor brede kuiten zoals de mijne, die ook nog een beetje binnen budget passen?

Anoniem

Re: Dikke kuiten, ervaringen met Mr.Ed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 02:13

wat is je budget ongeveer dan? Lipica maakt voor rond de 200 euro laarzen op maat, en mountain horse - ook rond de 200 euro - heeft ook laarzen voor rond die maat..

Ik heb zelf ook zulke dikke maten, en ik denk dat je over het algemeen toch op maatwerk uit komt, ik weet alleen van ariat dat ze chaps maken in kuitbreedte 44cm (met elastiek :) ), ik weet niet hoe dat zit met laarzen... En mountain horse dus...

moen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 09:57

Inderdaad Lipica! Eventueel kan een petrie perfect ook op maat gemaakt worden, maar dan komt de prijs wel hoger uit als bij Lipica.
Mountain Horse laarzen hebben ze ook in verschillende kuitmaten!

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:45

ik weet niet wat je voetmaat is. maar ik heb ook laarzen in kuitmaat extrawide. en ik heb lederen laarzen te koop met wijde kuit voor 180,-. dus als je wilt kun je eens komen kijken. mijn winkel zit in meerssen in de stationstraat 11.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 16:38

Ik heb ze van petrie op maat laten maken (gaithers met jophurs er onder) was 100 euro kwijt.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 19:08

Ik mag dus geen 'losse' schoen + chap/gaither hebben, het moeten echt laarzen zijn. Helaas helaas want ik heb goed passende chaps (die zijn wél relatief makkelijk verkrijgbaar).
Eigenlijk vind ik rond de 200 euro dus al te veel :o Zat meer te denken aan max. 100 euro.

Phoebe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:11

Ik ken dat... Vind het ook super vervelend.
Ik zelf heb maat 40 in schoenmaat en mijn kuiten ook 40
Maar de meeste laarzen gaan maar tot 39,5 in kuitmaat. :(
Moet ik ze altijd op maat laten maken enz... Echt vervelend !

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 19:15

Pb anders LCharlotte eens. Zij is van Mr. Ed Maastricht.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:12

Dat wist ik wel, maar ik was het vergeten :+ :)) Ik zal haar zeker een PBtje sturen!

Mijn schoenmaat is ook een beetje lastig, de Engelse maat 5.5 zit perfect maar die verkopen ze niet in Nederland...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:20

Ik heb destijds mijn laarzen op maat laten maken bij die ontzettend vriendelijke meneer Van Huet, maar ik zie dat zijn
huismerk laarzen ook rond de 200 euro zitten. Bij hem heb ik destijds mijn Petrie laarzen op maat laten maken. Ik pas ook niet in de standaard.
Kuitmaat was 43-44cm en mijn schoenmaat is 38.

Ik weet niet of het een optie is om een degelijke rubberen laars te kopen en daar eventueel een stuk elastiek laten tussen zetten?
Geen idee of dat gaat...

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:24

Ik ken het probleem van TS.
Ik heb een kuitmaat van 45 en kleine voeten (maat 37). Heb me suf gezocht naar laarzen. In standaardlaarzen is gewoon niks te vinden.
Uiteindelijk ben ik in Engeland geslaagd. Door de lage pond waren ze uiteindelijk rond de 200 euro incl verzenden.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:28

Nickytje, als uiterste lapmiddel wil ik dat inderdaad gaan doen ja, als dat al kan.

Ik vind het gewoon zonde om 200 euro uit te geven aan laarzen die ik 1x per week gebruik om gewoon een manegelesje te rijden. Moest ik nou elke dag rijden of elk weekend wedstrijden dan had ik niet geaarzeld, maar het is zo veel geld voor iets wat je relatief weinig gebruikt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:29

Ik vind het eerlijk gezegt schandalig van de manege dat ze je zo op kosten jagen. Niet iedereen is in staat om zoveel geld te betalen.
Gaiters zijn exact het zelfde als leren laarzen alleen bestaat het uit 2 losse delen ipv 1. Belachelijk.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:30

Mag je ook geen leren chaps?? Die zijn er makkelijker te vinden in grotere maten.

c_alsemgeest
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:30

Hermelijn schreef:
Ik mag dus geen 'losse' schoen + chap/gaither hebben, het moeten echt laarzen zijn. Helaas helaas want ik heb goed passende chaps (die zijn wél relatief makkelijk verkrijgbaar).
Eigenlijk vind ik rond de 200 euro dus al te veel :o Zat meer te denken aan max. 100 euro.

Want een onzin zeg :P Zijn ze strenger dan de officiele wedstrijd regelementen 8)7
Ik zou voorstellen dat zij het extra bedrag op de "standaard" laarzenprijs betalen :+

Maar ik zou ook voor lipica gaan, 200 en ze zijn op maat gemaakt. Petrie e.d. kan je ook op maat laten maken... maar dan kan je het bedrag minimaal verdubbelen :D
⚠️ c_alsemgeest kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 26-03-09 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:31

Ik rij ook maar 1x per week hoor. Maar als het goed is verslijt ik deze laarzen nooit meer ;)
Dus wat extra geld had ik er wel voor over.

Maar waarom verplicht de manege je om met laarzen te rijden? Hebben ze daar een goede reden voor?
Ze jagen je zo idd op kosten, zeker nu je niet in een standaard laars past.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:35

heb je weleens aan gegeven dat je buiten de standaard maat valt en op maat maken te veel geld kost?

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:39

__Nathalie__ schreef:
heb je weleens aan gegeven dat je buiten de standaard maat valt en op maat maken te veel geld kost?

Idd, ze mogen je toch niet verplichten wat je aan heb. Je heb ja chaps aan en neem aan dat het fatsoelijke zijn. Het is gekke werk om 200 tot 300 euro neer te leggen omdat hun dat willen. De chaps van tegenwoordig zijn goed afgewerkt,

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 20:42

Er zijn mij twee redenen gegeven, ten eerste omdat ze willen dat de ruiters er redelijk uniform uit zien (omdat je chaps toch in veel verschillende soorten hebt, met franje/zonder franje/kleurtjes), en ten tweede omdat ze rijlaarzen veiliger vinden. Nou kan ik in de eerste nog een béétje inkomen, maar ik heb gewoon zwarte chaps en het verschil met rijlaarzen zie je bijna niet. Het tweede geloof ik niks van, maar ze zullen wel een keer iets meegemaakt hebben met chaps dat ze er zo streng op zijn.

Ik heb haast de neiging om juist de meest opvallende laarzen te kopen die er zijn :))

Nee, maar als er geen mogelijkheid is om laarzen te kopen / vermaken tot de 100 euro dan blijf ik daar gewoon niet rijden, daar ben ik wel makkelijk in. Of ik koop rubber laarzen van een 10tje 2e hands en ik knip er zelf een wig in :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:46

belachelijk! echt belachelijk!

Gaithers zijn niks niet minder veilig als laarzen anders mocht je er ook niet mee starten!
Dat ze je verplichten een cap op je hoofd te zetten oke. Maar dit vind ik echt te ver gaan!

c_alsemgeest
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:20

Hermelijn schreef:
Er zijn mij twee redenen gegeven, ten eerste omdat ze willen dat de ruiters er redelijk uniform uit zien (omdat je chaps toch in veel verschillende soorten hebt, met franje/zonder franje/kleurtjes), en ten tweede omdat ze rijlaarzen veiliger vinden. Nou kan ik in de eerste nog een béétje inkomen, maar ik heb gewoon zwarte chaps en het verschil met rijlaarzen zie je bijna niet. Het tweede geloof ik niks van, maar ze zullen wel een keer iets meegemaakt hebben met chaps dat ze er zo streng op zijn.

Ik heb haast de neiging om juist de meest opvallende laarzen te kopen die er zijn :))

Nee, maar als er geen mogelijkheid is om laarzen te kopen / vermaken tot de 100 euro dan blijf ik daar gewoon niet rijden, daar ben ik wel makkelijk in. Of ik koop rubber laarzen van een 10tje 2e hands en ik knip er zelf een wig in :+

je hebt van die gekke rode stoffen laarzen, of groene leren met jachtkap :')
Ik zou daar dan echt mee op stal verschijnen :D
⚠️ c_alsemgeest kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:52

Of die zilverkleurig en dan heb je ook nog slangenprint
Og gewoon extra bont gekleurde rubberlaarzen, met de vermelding er zijn geen laarzen in mijn maat klaar punt.
Niet iedereen heefd een goed gevulde beurs om 1 keer in de week dure laarzen aan te trekken.