Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En als je hem toch onder controle hebt, waarom dan niet ook een B-proefje starten? Ziet hij de witte bordjes ook meteen, en zo inspannend is dat niet. Dat betekent natuurlijk niet dat je dan direct fanatiek wedstrijden hoeft te gaan rijden, maar als je dat nu 2 of 3 keer doet, en dan in de winter lekker gaat starten, is er geen probleem. Dat paard merkt echt geen verschil of hij alleen moet losrijden of ook een proefje moet lopen, mits jijzelf rustig blijft natuurlijk
als je zelf gaat zitten stressen komt dat zijn/haar ontspanning niet ten goede
wake_up schreef:Ik heb altijd gehoord dat het officieel niet mag, tenzij je toestemming hebt van de desbetreffende vereniging, ivm aansprakelijkheid mocht er iets gebeuren.
Theeglas schreef:Bedankt voor je reactie. Dat was mijn idee ook gewoon in tenue enzo.
Maar ik wil hem nog niet met hem gaan starten hij is dan wel 4 maar nog nauwelijks bereden. Natuurlijk wacht ik tot ik hem onder controle heb voor ik überhaupt overweeg er heen te gaan. Waarom ik dan niet start, dat is omdat ik weet dat als ik start ook meer ga vragen je wilt tenslotte een mooi protecol. Als ik alleen ga rijden hoef ik niet te denken o ik moet over 5 minuten de ring in of straks is de prijsuitreiking geen gehaast enzo. Ik wil gewoon de tijd hebben en kunnen stoppen als hij braaf is, puur bezig zijn met het braaf rondrijden op het terrein zonder dat hij angst heeft.