Naar zee met paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Noeka

Naar zee met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:48

Hoi.
Mijn moeder zou graag een weekje naar zee willen gaan maar ik wil echt niet weg zonder Zardo.Omdat we nu al stil-aan verbetering zien.
en ik niet zou willen dat hij weer erg moeilijk begint te doen.Nu had ik de vraag..Wanneer en waar mogen er paarden op het strand?
Ik had gehoord dat dat niet altijd mag.En dat dat meestal rond september/oktober is.dat je pas met je paard op het strand mag..
omdat het in de volle zomer te druk is.Logisch..

Als iemand het weet,Laat je ons dan iets weten?
als we naar zee gaan plaats ik er zeker fotos van !!! ;)

Anoniem

Re: Naar zee met paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:50

Ligt er een beetje aan waar je heen wilt. Er zijn ook plaatsen waar je het hele jaar op het strand mag, maar bv alleen tussen bepaalde nummers afritten.
Overigens zijn er ook plaatsen waar je ook in de zomer wel voor 10,00 uur en na 19,00 uur het strand op mag.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:54

In Den Helder heb je inderdaad zoals Sonja al zegt bepaalde tijden waarop je 's zomers met je paard het strand op mag. Voor 10 en na 8 uur mag je hier het strand op. Dit geldt van 1 mei tot 1 oktober, daarna is er vrij toegang :j
Laatst bijgewerkt door Inujojo op 23-03-09 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:56

In Zeeland mag je ook in de zomermaanden voor 9 uur 's-morgens het
strand op en na 19:00 uur 's-avonds :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:06

PP > BRT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:10

Bekijk de FAQ anders ook eens : Maya @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

En voor vakantieadresjes : Maya @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten. Bijv. de onderdelen Noord-Holland of Zeeland.

Hier in Zeeuws-Vlaanderen mag je tot 10 uur, en vanaf 18 uur op het strand rijden in de zomer (vanaf juni tot en met augustus).

Persoonlijk kan ik je het Platte Putje in Groede zeker aanraden :j Erg fijn adres met goede accommodatie.

Overigens : zou je dan alleen met je paard gaan? Het strand kan best spannend zijn voor paarden, misschien heb je een vriendin waar je samen mee kunt gaan?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:19

Maya schreef:
Bekijk de FAQ anders ook eens : Maya @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

En voor vakantieadresjes : Maya @ [BRT] FAQ Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten. Bijv. de onderdelen Noord-Holland of Zeeland.

Hier in Zeeuws-Vlaanderen mag je tot 10 uur, en vanaf 18 uur op het strand rijden in de zomer (vanaf juni tot en met augustus).

Persoonlijk kan ik je het Platte Putje in Groede zeker aanraden :j Erg fijn adres met goede accommodatie.

Overigens : zou je dan alleen met je paard gaan? Het strand kan best spannend zijn voor paarden, misschien heb je een vriendin waar je samen mee kunt gaan?

Tuurlijk gaat er iemand mee.Ik ga dit ook de eerste keer doen met mijn eigen paardje hij heeft vroeger endurance gelopen.Maar denk wel dat hij een beetje kijkerig en zeker actief zal zijn.Het is namelijk een Arabische volbloed :Y)

vollen03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:46

In bergen NH mage je de hele zomer, van 1 mei tot i oktober, niet met je paard op het strand (ook 's avonds niet).

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 04:06

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:52

ga naar Texel:) super leuk ik ga er al jaren heen met me paard. mooie bossen om te rijden en super strand! je mag daar 's morgens tot 10 uur op het strand en 's avonds na 7 uur! dat zijn ook wel de mooiste tijden om te rijden anders is het te druk... en als je overdag wild rijden kun je mooi de bossen in ;)

4EverHobbes
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 13:55

Inujojo schreef:
In Den Helder heb je inderdaad zoals Sonja al zegt bepaalde tijden waarop je 's zomers met je paard het strand op mag. Voor 10 en na 8 uur mag je hier het strand op. Dit geldt van 1 mei tot 1 oktober, daarna is er vrij toegang :j

In Den Helder e.o. is het na 19.00 uur en niet pas na 8 uur hoor :D