Wanneer op oefenparcours

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Wanneer op oefenparcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 11:33

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af hoevaak en wat jullie allemaal gesprongen hadden voordat jullie met een paard op oefenparcours gingen? En hoe reageerde jullie paard ivm andere hindernissen(de reclameplankje bij en om de hindernissen)?

Denise_84

Re: Wanneer op oefenparcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:38

Ik denk dat je vraag niet te beantwoorden is omdat dit voor iedere combinatie anders is. Ik ging op oefenparcours toen ik dacht dat ik er klaar voor was. Met sommige paarden was dit na een jaar, met andere na een maand. Verder verschilde de hoogte ook per paard. Overigens rijd ik wel om de week springles.

Het zelfde geldt eigenlijk voor de reactie. De een kijkt nergens naar, de ander vindt alles eng. Erg verschillend dus. Ik denk dat je dit zelf het beste in kunt schatten o.b.v. je eigen gevoel.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:41

Ik ging op oefenparcours toen ik thuis een parcourtje rond kon springen.
Mijn paard reageerde helemaal niet op de 'enge' hindernissen en reclame borden, maar dit is per paard verschillend.
Ook denk ik dat een oefenparcours ook erg voor de ruiter is. Je moet op wedstrijd leren rijden, en is een oefenparcours voor de ruiter ook goed!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 11:44

Waar ik rij is er een vrij kleine bak waardoor er namelijk ook niet echt een parcour op te stellen is. Ze pikt het springen wel snel op alleen (korte) wendigen voor een hindenis vind ze nog erg lastig.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 11:46

Met 2 of 3 hindernissen kan je al een parcourtje maken. De hindernissen van beide kanten nemen etc. En springles nemen :)

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:04

Wij hebben wekelijks oefenparcours op stal. Veelal zien het als een stukje toevoeging op de training. De grote handelstallen nemen de paarden al vlot mee. Lees binnen een paar dagen of weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 15:35

Wij hebben onze 4 jarige thuis wat laten springen tot zo'n 50/60cm, toen hij dat eigenlijk goed deed hebben we hem overdag mee genomen naar een locatie waar ze oefenparcoursen organiseren, en waar je overdag zelf kon oefenen (zonder 'wedstrijd' vorm er aan zeg maar), toen we dat 2/3 keer gedaan hadden ging hij 's avonds mee. :) Gewoon lekker laag beginnen etc. :j
Ligt helemaal aan het tempo van je eigen training en wat je paard aangeeft wat goed is. :) Als ze thuis goed springt kun je best een keer proberen op vreemd terrein, daar moeten ze hettoch leren. ;)