Oude topic, maar nieuwe vraag. Ik rijd altijd met rijbroeken met kunstlederen zitvlak (Pikeur, met zo'n hoge tailleband). Rijden heerlijk. Maar nu wil ik eens een broek met een lagere taille.
Ik deed vanmiddag in de winkel een Pikeur Ciara aan. Zat fantastisch. Maar: zonder leren zit. Dezelfde broek is er met leren zit: Pikeur Cindy. Die heb ik ook aangehad, in dezelfde maat. Maar die zat lang zo mooi niet! Nu twijfel ik.
Iemand ervaring met de Cindy? Loopt die broek nog uit/wordt hij nog soepeler? Ik heb van mijn oude Pikeur broeken nl. niet de indruk dat ze soepeler worden, maar ik was ze vrij vaak.
En als ik nou toch voor de Ciara zou gaan, wegens draagcomfort: ben ik na jaren rijden met broeken met leren zitvlak uberhaupt nog wel in staat om terug te gaan naar een broek zonder?
Laatst bijgewerkt door Judje op 22-03-09 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Titel veruidelijkt.
ik vind het wel fijn, je kan idd wat makkelijker doorzitten, maar als je niet op je paard zit is het niet fijn, en bij de goedkope varianten slijt het heeel erg in de was, en dan krijg je van die bolletjes op de stof, ik weet niet hoe dat heet maar het zit echt niet prettig, maar ik heb nu 2 mondoni's gehad waar dat bij gebeurde na een paar weken maar bij mn PK na een half jaar nog niet... het nadeel is wel dat je haast niet meer zonder kan. je moet dan wel af en toe afwisselen naar eentje zonder zitvlak, en dan val je soms bijna uit je zadel ik heb nu dus 1 met en 1 zonder, en wissel dus bewust steeds af