Welke chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marit_Muppet

Welke chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 12:41

Aangezien mijn laarzen te klein aan t worden zijn, heb ik nieuwe nodig. En omdat ik van verschillende kanten heb gehoord dat chaps erg fijn rijden, en ze me zelf ook fijn lijken wil ik daar op overstappen.
Maar nu weet ik niet echt welke nou goed zijn.
In principe wil ik zulke (met elastiek erin):
Afbeelding

Met rubberen jophurs en chaps die niet teveel onderhoud vergen. Daarom wil ik liever geen leren, omdat ik gehoord heb dat je die bijna na elke rit moet schoonmaken en invetten etc.
Tenzij er iemand leren heeft die niet veel onderhoud vergen, dan hoor ik het graag.

Maar op wat voor een prijs moet ik rekenen? Red ik het voor max. €80,-? Hoeveel hebben jullie ervoor betaald? (Jophurs+chaps)
Zijn er merken die jullie aanraden? Waar zijn deze verkrijgbaar? (in de buurt van odijk/bunnik/zeist/driebergen/utrecht)
Heeft er iemand ervaring met chaps van de welkoop/boerenbond? Zo ja, hoeveel kostten die en ben je er tevreden over?
Wie is er wel eens bij horseplaza in nieuwegein geweest? Is het assortiment hier een beetje uitgebreid?

Alvast bedankt.

TheLoes

Re: Welke chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:36

chaps vinden de meeste mensen wel fijner dan laarzen want je hebt meer vrijheid bij je enkels en kan ze in de zomer uitdoen als het te warm is. als je chaps wil met weinig onderhoud dan moet je idd die stoffen met rubberen jodhphurs nemen. ik heb zelf leren, maar met rijden maakt het niet veel uit, ik vond ze alleen mooier ;) die chaps op de foto zijn wel goed, maar ik zou zonder dat klittenband nemen, of het eraf knippen als ze niet zonder hebben, bij mn zus ging dat heel erg schuren aan je broek. max 80 euro is meer dan genoeg, rubberen judhphurs zijn meestal 15 tot 20 euro, stoffen chaps 20 euro, bij goede leren chaps en schoenen ben je al gauw 50 euro kwijt voor alleen chaps, en leren schoenen ook al wel 60.. ;) horseplaza nieuwegein ben ik nog nooit geweest, maar vrijwel elke paardenwinkel of winkel met een paar paardenspullen heeft deze chaps en jodhphurs wel, en in model verschillen de merken eigenlijk bijna niet, dus succes met zoeken, en ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:48

voor 80,- kan je al leren chaps krijgen!
maar het is zeker niet zo dat je na elke keer rijden ze in moet vetten of weet ik veel wat. ik heb wel leren chaps, en ik vind ze heel goed bevallen! de meeste ruitershops hebben wel een aantal stoffen en leren chaps liggen, zodat je verschillende merken of vormen even kunt passen!

Thunderluck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:17

Ik heb ook chaps nou ik reed eerst ook met laarzen en ik vind dit ook wel heel lekker rijden :D
Ik vind het voordeel van chaps dat je dan ook schoenen hebt en als je chaps dan af(uit) zijn dan zie je je sokken :P
vind ik best wel leuk ik heb zelf leren chaps en die hebben niet zo heel veel onderhoud nodig hoor ;) van die stoffen chaps zijn ook zo laag dat vind ik persoonlijk niet mooi !

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 17:27

Ik heb leren jodhpurs en stoffen chaps en die vergen niet zo heel veel onderhoud!
ik heb er rond de 85 euro voor betaalt :P

Marit_Muppet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 14:55

Heeft iemand toevallig HH Synthetisch Lederen Beenkappen?
deze:
Afbeelding

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:06

Ik heb de echt leren beenkappen van Harry's Horse en ben er erg te spreken over! :)
Zoveel onderhoud vragen ze niet en ze blijven wel heel mooi.

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:36

Hee!
Ik heb een paar leren chaps die weinig onderhoud vergen te koop.
Nu weet ik niet watvoor kuiten je hebt en hoe lang ze qua lengte moeten zijn. Ik zal er even foto's van maken

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 18:57

Ik heb chaps van HH.
Waren 60 euro en bevallen erg goed ;).
Ik weet niet meer hoe duur m'n jophurs waren, maar niet zo duur geloof ik.
En ze hebben niet zoveel onderhoud nodig.
Ik had ze bij m'n eigen manege gekocht.
Maar ik denk dat ze ook wel op andere plaatsen te koop zijn.

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:19

ik heb zins eergister leren jodpurs ze zitten ech t goed :o alleen nog geen chaps weet nog niet welke :D
welke raden julie mij aan :9

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:25

je kan beter geen beenkappen of gaiters nemen das zo verot!
die leren elastische zin heerlijk

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 22:39

funnygirl1 schreef:
je kan beter geen beenkappen of gaiters nemen das zo verot!
die leren elastische zin heerlijk

Dat vind jij mischien maar niet iedereen. Ik heb gaiters van cavallo en het rijd heerlijk! Je voelt je paard er ontzettent goed mee aan en je voelt ze bijna niet zitten.

silver_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:33

ik weet het ik ben er laat mee.Ik heb nu leren laarzen en die bevallen me prima daarvoor had ik chaps van welkoop en jodhpurs van mondoni en die waren heel fijn.

die chaps van welkoop worden wel na een tijd hard want ik heb er 1 jaar niet mee gereden omdat ik toen geen paard meer had.

volgens mij zijn ze iets van 25 euro

en die jodhpurs 40 euro