Maar nu weet ik niet echt welke nou goed zijn.
In principe wil ik zulke (met elastiek erin):

Met rubberen jophurs en chaps die niet teveel onderhoud vergen. Daarom wil ik liever geen leren, omdat ik gehoord heb dat je die bijna na elke rit moet schoonmaken en invetten etc.
Tenzij er iemand leren heeft die niet veel onderhoud vergen, dan hoor ik het graag.
Maar op wat voor een prijs moet ik rekenen? Red ik het voor max. €80,-? Hoeveel hebben jullie ervoor betaald? (Jophurs+chaps)
Zijn er merken die jullie aanraden? Waar zijn deze verkrijgbaar? (in de buurt van odijk/bunnik/zeist/driebergen/utrecht)
Heeft er iemand ervaring met chaps van de welkoop/boerenbond? Zo ja, hoeveel kostten die en ben je er tevreden over?
Wie is er wel eens bij horseplaza in nieuwegein geweest? Is het assortiment hier een beetje uitgebreid?
Alvast bedankt.
die chaps op de foto zijn wel goed, maar ik zou zonder dat klittenband nemen, of het eraf knippen als ze niet zonder hebben, bij mn zus ging dat heel erg schuren aan je broek. max 80 euro is meer dan genoeg, rubberen judhphurs zijn meestal 15 tot 20 euro, stoffen chaps 20 euro, bij goede leren chaps en schoenen ben je al gauw 50 euro kwijt voor alleen chaps, en leren schoenen ook al wel 60.. 

alleen nog geen chaps weet nog niet welke