Paardenharen op kleding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Paardenharen op kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 09:39

Mijn verzorgpony's zijn echt helemaal aan het verharen. Erg leuk om zoveel poetswerk te hebben, maar helaas wat minder leuk voor mijn allergische moeder...

Het gaat niet om één volle borstel, maar echt om tig volle roskammen en borstels. En dat ook nog eens per pony. Met twee pony's heb ik dus zoveel haren aan op mijn rijbroek dat mijn broek eerder wit is dan zwart. Ik vind het helemaal niet erg, maar mijn moeder is allergisch voor paarden. Het is dus erg vervelend voor haar als ik steeds thuis kom met enorm veel haren aan mijn broek. Tot nu toe heb ik steeds haartje voor haartje de haren van mijn broek afgeplukt, maar ik zie het niet echt zitten om dit iedere week meerdere keren te doen.

Zijn er dus broeken waar geen haren aan blijven zitten? Spijkerbroeken hebben dit al wel minder, maar helaas heb ik geen oude spijkerbroek meer liggen en vind ik het een beetje zonde om een nieuwe te kopen, aangezien ik maar een paar (dure) modellen pas.

Of is er misschien een tip om haren sneller van mijn broek af te krijgen dan haartje voor haartje te gaan plukken?

Sjoos

Re: Paardenharen op kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:43

Zo'n kledingroller? Daar blijven de haren aan zitten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:44

Je kunt met tape of plakband de haren er makkelijk afkrijgen.
Misschien is het een idee om een overall of een joggingbroek oid over je rijbroek/ kleding heen te trekken als je gaat borstelen?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:46

je kan idd beter zo'n roller halen bij bijvoorbeeld de H&M, dan heb je de haren er zo vanaf!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 14:15

Bedankt :) Het klinkt alsof die roller iets is wat ik zocht, wist niet dat dat bestond. Binnenkort dan maar een keer lekker shoppen en gelijk even naar de H&M :)

Een joggingbroek kan inderdaad ook, alleen dat vind ik toch weer best lastig :P :o

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:18

Als je je handen iets vochtig maakt, zijn de haren makkelijker van je broek af te poetsen.
Maar echt 100% krijg je het er nooit af.
Van die speciale borstels tegen haren werken bij mij nooit.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 14:25

Ik heb mijn handen al vochtig gemaakt, maar helaas lukte het toen nog niet bij mij... :P

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:28

SSDesign schreef:
Bedankt :) Het klinkt alsof die roller iets is wat ik zocht, wist niet dat dat bestond. Binnenkort dan maar een keer lekker shoppen en gelijk even naar de H&M :)

Een joggingbroek kan inderdaad ook, alleen dat vind ik toch weer best lastig :P :o

Ik zou een regenbroek erover aan trekken, volgens mij blijft ht daar niet zo aan plakken?
en daar kun je het makkelijker van af krijgen

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:28

heb ik ook last van m'n moeder vind het hartstikken vies.
maar ik doe gewoon m'n broek uit en andere aan en dan buiten hangen,zo'n roller heb ik ook thuis werkt wel maar de haren krijg je nooit 100% weg.

Veel succes ;)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 14:29

pingpongbal schreef:
SSDesign schreef:

Ik zou een regenbroek erover aan trekken, volgens mij blijft ht daar niet zo aan plakken?
en daar kun je het makkelijker van af krijgen

Een regenbroek kan ook, maar die dingen ademen zo weinig :o Daar houd ik niet echt van.

De broek hoeft overigens echt niet 100% haar vrij te zijn, ik snap wel dat dat gewoon bijna niet kan. Maar ik wil niet met een witzwarte broek die zwart hoort te zijn binnen komen :P

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 14:30

femmiel schreef:
heb ik ook last van m'n moeder vind het hartstikken vies.
maar ik doe gewoon m'n broek uit en andere aan en dan buiten hangen,zo'n roller heb ik ook thuis werkt wel maar de haren krijg je nooit 100% weg.

Veel succes ;)

Het is bij mijn moeder niet zo zeer dat ze het vies vindt... Maar ze merkt het gewoon heel goed, wordt meteen kortademig door haar allergie en astma en is zelfs al enkele keren bijna ziek geweest.

Hollando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:31

Of, je legt een oude spijkerbroek op stal neer en trekt die daar aan.
Mischien helpt het ook om de broek eerst in water de "dopen" en laten drogen?
ik noem ook maar wat hoor :o

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 14:33

Zoals je al kon lezen heb ik geen oude spijkerbroek meer... Ik pas zelden spijkerbroeken en de broeken die een beetje fatsoenlijk zitten, zijn qua prijs gewoon enorm duur.

En over dat water... :P Nou dat lijkt me niet dat dat helpt, want ik stop mijn broek regelmatig in de wasmachine en dan wordt hij ook nat en droogt hij op :P En ik heb weinig zin om met een natte broek rond te lopen eigenlijk.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:22

Kan je niet gewoon als je thuis komt zelf meteen je broek in de wasmachine doen als je het grootste deel van de haren weg hebt?
Dan hoeft je moeder ook niet in aanraking te komen met de haren.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:31

Zelf had ik altijd borstel op stal liggen waar ik dus NIET de paarden mee borstelde maar mijn eigen kleren, haal je er al heleboel mee af.
Thuis de broek even uitkloppen buiten, scheelt ook heleboel, en daarna nog met een kledingroller doet ook wonderen.
Nergens last van. Zelfde met dekjes, en nooit wasmachine vol haar.
Hopelijk heb je er wat aan!

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 15:55

sunrice schreef:
Kan je niet gewoon als je thuis komt zelf meteen je broek in de wasmachine doen als je het grootste deel van de haren weg hebt?
Dan hoeft je moeder ook niet in aanraking te komen met de haren.

Ja, maar dan moeten die haren wel eerst eraf zijn he ;) En dat is het probleem.

Als ik thuis kom van de paarden, ren ik meteen naar boven, trek andere kleren aan en dan ga ik pas wat anders doen. Zo gaat het hier al jaren. Dat is het probleem ook niet echt, zo redden we het wel :)

Nikolletje, dat si ook een slim idee! Ik heb hier nog wel wat oude borstels liggen, ga het eens proberen :D

Rhode2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:43

Een stofzuiger doet wonderen :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 19:44

Haha lekker handig iedere week met de stofzuiger :P

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:41

Jen kunt ook gewoon een ouderwetse overall kopen bij de Welkoop of zo. Die trek je aan over je rijkleren bij het poetsen. Die kun je gewoon op stal laten hangen, en zo eens in de zoveel tijd in de wasmachine (en droger, vooral die) stoppen.

Aquilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:50

Een kledingroller of inderdaad je handen wat nat maken en dan over je broek wrijven.
Kun je op stal misschien jezelf ergens omkleden? Anders doe je gewoon een andere broek aan als je naar huis gaat en stop je je rijbroek in een plastic tas ;)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 01:16

Verplaatst van SV naar RUI

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 08:41

Devenyy schreef:
Een kledingroller of inderdaad je handen wat nat maken en dan over je broek wrijven.
Kun je op stal misschien jezelf ergens omkleden? Anders doe je gewoon een andere broek aan als je naar huis gaat en stop je je rijbroek in een plastic tas ;)

Dat zou inderdaad kunnen, maar dan zit ik nog steeds met een broek vol haren. Denk niet dat de wasmachine daar erg blij van wordt :P

Ik ga vrijdag weer naar de paarden toe dus zal dan alle tips eens proberen :)!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:53

ik zou gewoon tape gebruiken want daar blijft het makkelijk aan plakken alleen dan moet je wel telkens tape kopen en ik weet niet of je daar wel zin in hebt

blonde84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:23

een roller van de h&m altijd goed!

moen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:25

Of van de ikea ;) werken ook erg goed! Regenbroek aantrekken met borstelen is ook een optie!