Rabobank Talentenplan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Rabobank Talentenplan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 23:04

Ik twijfel even waar ik dit onderwerp kan plaatsen.. (dus als het niet goed staat..)

Vanmiddag werden tijdens Indoor Brabant de nieuwe leden van Het Rabobank Talenten Plan voorgesteld.
Wederom allemaal weer leuke, jonge, talentvolle ruiters en amazones uit de disciplines dressuur, springen en eventing.

Ik vind het een goede en vooral leuke actie van de Rabobank in samenwerking met meerdere topruiters om dit plan te handhaven. Wat mij echter stoort, keer op keer, is dat er elke keer jonge ruiters tussen zitten die er zonder deze hulp toch wel komen.

Enkele voorbeelden:
Dominique Fillion bijvoorbeeld, traint al tijden bij Anky van Grunsven.
Diederik van Silfhout en Lotje Schoots, hij is de zoon van Alex van Silfhout en zij zijn vriendin.
Yessin Rahmouni, is stalruiter bij Tommie Visser
Maikel van de Vleuten, zoon van Erik van de Vleuten

Zijn er dan geen jonge talenten zonder bekende ouders in de paardensport of branch? Zonder (financiele) kruiwagen? Dat soort mensen zijn toch veel meer gebaat bij de financiele steun van de Rabobank voor extra trainingen bij bekende topruiters?

Wat vinden jullie daar nou van?

Zooist

Re: Rabobank Talentenplan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:05

Het is net politiek

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:06

Ben ik tenminste niet de enigste die dat denkt. :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:08

de twee eventingamazones zijn goede voorbeelden van het tegendeel ;)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:08

ik vind dat je gelijk hebt!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 23:10

Lielle schreef:
de twee eventingamazones zijn goede voorbeelden van het tegendeel ;)

Ja inderdaad! Maar al die andere plekker zouden ook opgevuld moeten worden door 'onbekende jonge talenten zonder streepje voor'!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:11

Ik ben ook tegen de leeftijdsgrens!

Er zijn namelijk ook ruiters en amazones die zelf hebben moeten sparen voor hun paard en pas na hun 24e een eigen paard hebben en de wedstrijden in kunnen!

Maar dat is over het talentenplan op de reguliere wedstrijden...

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:11

marlies85 schreef:
Ben ik tenminste niet de enigste die dat denkt. :o
en ik ook niet

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:34

Er zou een talentenplan moeten zijn voor de kinderen/jeugd die in het B t/m Z(Z) rijden. Zodat die door kunnen stromen naar de hogere klasses.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:36

Kinderen en jeugd die daar al rijden hebben wel ouders achter zich staan. Er zijn ook kinders die dat niet hebben en hard moeten werken en sparen en hun paard pas op latere leeftijd kunnen kopen. Die pissen ook naast de pot!

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:55

Idd, de jeugd die zich kán laten selecteren is er al. Die zijn al op een hoger niveau!

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:33

Ik heb inderdaad ook het idee dat juist de ruiters die de hulp wél nodig hebben, niet in het talentenplan ziet.
Vaak is het ook zo, dat je met veel geld ook al heel ver komt.
Zoals veel kleinere kinderen die een dure pony krijgen om te rijden.
Terwijl juist in de lagere klasses, (zelfs ook op een aantal maneges) rijden talenten rond, die de hulp kunnen gebruiken. Als ze dáár nou eens op zouden scouten. Maar aan de andere kant, als ze zulke mensen zouden scouten, blijven ze waarschijnlijk toch op een punt hangen, omdat ze geen toppony's tot hun beschikking hebben.

Tallie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:10

Mee eens!, ik vind ook dat mensen zonder bekende nederlanders en zonder veel geld een lans moeten krijgen!, zij hebben het misschien wel harder nodig.

Sweetdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 17:52

Ik denk dat het voor de rabobank gewoon een leuke reclame is, want die mensen die ze sponsoren zijn meestal toch al wel bekend om een of andere reden. De talenten die bv nog op een manege rijden en geen toppony hebben, zijn dan weer te duur.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:23

@Wake_up ; waar haal jij alle mensen vandaan om te scouten? Het zijn wel heel veel locaties ;)

Ik vind het een goed idee. De uitwerking vind ik ook minder. Hoewel er ook mensen zijn die niet op dit nivo kunnen komen omdat ze voor die tijd een paard voor een goede prijs kunnen verkopen en dat geld goed kunnen gebruiken. Er zijn vaak vele redenen die mee hangen.

Misschien als ze een soort wedstrijden houden net als Laurens van Lieren deed dat ze daarmee een andere beeld kunnen creeren.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:29

En nog even een toevoeging aan mijn bericht, het is niet zo dat ik het helemaal geen goed plan vind van de rabobank, je helpt deze mensen (die toch al wat verder zijn) nog wat extra! :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:35

passieX schreef:
En nog even een toevoeging aan mijn bericht, het is niet zo dat ik het helemaal geen goed plan vind van de rabobank, je helpt deze mensen (die toch al wat verder zijn) nog wat extra! :)

Dat ben ik ook zeker met je eens!

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:45

'laurens van lieren wedstrijd? daar is volgens mij maar een persoon beter van geworden en dan in z'n portemonnee.
het idee was goed , de uitwerking bagger.
ga bij ponyclubs scouten en laat de talenten die kunnen rijden ongeacht op wat voor dier ze zitten naar ermelo gaan voor extra trainingen,benader grote stallen die goede ruiters zoeken en probeer zo het talent in nederland verder te ontwikkelen,misschien kun je op deze manier nog wat dubbeldammetjes of grunsvennetjes vinden.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:38

@ *puck* : aan jou dezelfde vraag. Hoe werk je dat uit? Wie scouten? Hoe dek je de kosten van de scouten? Waar word overal gescout enz. ? (niet aanvallend bedoeld :o )

Verder ben ik het wel met je eens dat de uitwerking van de Laurens van Lieren talentenjacht iets minder was. Hoewel er wel wat onbekenderen namen naar voren zijn gehaald.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 20:55

Hhm ik denk zelf niet aan ponyclubs. Ik vind wel dat je in de Z-klasse moet gaan scouten. Zover moet in mijn ogen een ruiter wel zijn om van talent en doorzettingsvermogen te kunnen spreken.

Juist de overstap naar Nationaal is groot. Daarbij kunnen ruiters dan net die extra steun gebruiken. Stukje financieel, maar ook de begeleiding van topruiters is heel goed.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:48

Citaat:
Yessin Rahmouni, is stalruiter bij Tommie Visser

Deze persoon vind ik er dan wel bij horen. Yessin rijdt pas vanaf zijn 16e, dacht ik, doet alles op eigen kracht (ok, is stalruiter, maar de toppers zijn toch echt voor Tommie). Heeft geen zeer vermogende cq. paardrijdende ouders achter zich staan.

Het is zeer begrijpelijk dat de Rabo kiest voor ruiters/amazones die zich al overal in the picture rijden, is interessanter voor hen.
Al zou ik het zeer waarderen als er een maximum aantal jaren wordt ingesteld om onderdeel te zijn van het team, alsmede dat ruiters/amazones die al een keer winnaar zijn geworden ook niet meer opgenomen worden.

Maar ach wie zijn wij?

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:38

In het verleden hadden ze voor de Z-combinaties de talenten trophy. Het rabobank talentenplan is voor combinaties die in afzienbare tijd bij de senioren rijden, dus in dat opzicht heeft een 16-jarige daar ook niets in te zoeken, die heeft nog een junioren en young riders tijd voor zich.

De rabobank talenten trophy helpt deze combinaties wel, en geeft ze wel kansen, maar het is echt niet zo dat ze er zelf financieel niets in hoeven te stoppen. Geef liever in dit geval de kans aan mensen die er echt verder mee komen, als aan misschien wel een onbekend talent, maar iemand die niet de financiele mogelijkheden heeft om er daadwerkelijk iets mee te doen. Want internationale wedstrijden alleen al rijden op junioren/young riders nivo is al een hele kostbare zaak, en dan heb ik het nog niet eens over materiele zaken, maar alleen de inschrijfkosten en het verblijf.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:44

Ik wist niet dat Yessin nu bij het Talentenplan zit maar vind dit geweldig! Yessin is bij Tommie begonnen en heeft het bij mij weten bereikt door keihard te werken. Vind het juist goed dat dit soort mensen extra ondersteuning krijgen!

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:30

Ik vind het juist goed dat Yessin erbij hoort! :D
En hij heeft het toch allemaal echt zelf gedaan hoor, hij heeft gelukkig de mogelijkheid gekregen om bij Tommie te rijden en bij Magic stables, want anders was hij misschien niet hoger gekomen.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:52

Ik vind het ook goed dat Yessin erbij zit, hij is toch een 'onbekende' in de bovenstaande groep. :)