paard over laten komen USA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

racinggirl

paard over laten komen USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 09:54

Hallo,

Heeft iemand hier ervaring mee??
En kan iemand mij vertellen wat voor kosten enzo..........

THNX ;)

catalyst1

Re: paard over laten komen USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 09:56

Hoi
Ik heb vorig jaar een paard geimporteerd uit amerika,zie mijn site.
We zijn eerst wezen kijken naar een aantal paarden,toen door een bevriende dierenarts de paarden uitgebreid gekeurd,daarna in quarantaine en toen naar Nederland gevlogen.Er komt heel wat bij kijken en sommige dingen gaan in Amerika heel anders dan in Nederland.Voor vragen kun je me gerust bellen of pb-en.

SantasRanch

Re: paard over laten komen USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 08:49

Onze katy staat nog steeds daar. die wordt binnenkort gedekt en dan na 20 dagen quarentaine in voor een maand en dan vliegt ze over, waarschijnlijk bij nedpoint, duurder als de meeste maar betere service vind ik, alle vragen worden snel beantwoord, en bij andere zit ik nog steeds te wachten op telefoontje terug.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:59

Die van mij komt uit Canada, maar dat zal qua overvliegen niet veel anders gaan als vanuit de States.
Je kunt alles zelf doen, maar je kunt ook een goede internationale transporteur in de arm nemen en die alles laten doen.
Die halen het paard bij de verkoper op, hebben zelf quarantaine faciliteiten en zorgen voor vervoer naar het vliegveld en regelen alle benodigde papieren.

Het paard moet iig gezond genoeg zijn om de reis aan te kunnen, mag niet langer drachtig zijn als 9 á 10 maanden op het moment dat ze moet vliegen.
Moet alle verplichte injecties hebben die niet aflopen binnen de vliegtermijn.

Goedkoop is het niet, maar een vergelijkbaar paard hier in NL kopen is nog duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 00:13

www.ehs.be (zet taal op NL, ga naar de FAQ voor alle informatie, en vraag eens een vrijblijvende offerte aan :) ) Of google eens op Horse Service International, of informeer bij de KLM, en er is nog een bedrijf wat dergelijk transport en al het papierwerk regelt, maar kan even niet op de naam komen.

Verder zou je ook de zoekfunctie van Bokt kunnen gebruiken, is hier al aardig wat over geschreven :)

Afhankelijk van van waar tot waar ze moeten variëren de kosten, de bloedtesten (piroplasmose), en afhankelijk van het geslacht zal het paard op CEM getest moeten worden.