Welke laarzen bij zwakke enkels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Welke laarzen bij zwakke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:15

Ik wil graag weer met laarzen gaan rijden. Alleen heb ik dus erg zwakke enkels en was daarom over gegaan op stevige schoenen met chaps. Ik reed toen wel met rubberen aigle laarzen dus die bewegen natuurlijk ook alle kanten op waardoor m'n enkels dus ook fijn dubbel konden klappen, niet erg grappig.

Dus mijn vraag weet iemand wat voor laarzen stevig zitten rond de enkels dus goed steun geven en ook goed tegen een stootje kunnen? Want ik ken mezelf en elke week laarzen schoonmaken dat gaat wat lastig worden.

valeriek

Re: Welke laarzen bij zwakke enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:19

ik lees even mee heb precies hetzelfde probleem namelijk

Caira
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:31

Ik heb zelf zwakke enkels en draag mountain horse laarzen, dan heb ik nergens last van

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:35

Welk model van mountain horse?

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:36

Ik wil ook nog wel eens door mn enkel gaan bij het rijden zelf. Dat ligt trouwens ook aan een verkeerde stand van mn voeten hoor. Maar wanneer ik Mountain Horse laarzen aan heb, dan heb ik dat niet. Deze zijn ook wat grover gebouwd dan de klassieke leren laars. Ik rij er heel fijn mee :)

En ik ben ook niet echt consequent met schoonmaken, maar ze zien er nog goed uit.
* zal even zoeken welk model ik heb.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 21:38

Ik heb de sportive high rider :)
Kost je wel wat centjes.

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 21:41

Dat het wat centjes kost dat maakt mij wat minder uit. Ik investeer liever in een stel goede laarzen die een x aantal jaar meegaan.

M'n schoenen van mountain horse zijn nu na zo'n 8 jaar echt op aan het raken. Dus agja als het een paar jaar mee gaat dan mag het ook wat kosten :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 13:38

sportive high rider is idd goed

kaj
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 20:27

Ik heb zwakke enkels en ik rijd nu met de Cavallo Polar 2. Dit gaat prima. Hiervoor heb ik jaren met de mountain horse sportive riders gereden en dat ging ook goed. Alhoewel ik wel een tijdje met enkelbrace in de laars heb gereden toen. Bij mijn cavallo's past dat niet maar het is gelukkig ook niet meer nodig :)

Dounya_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:20

Thats_Me schreef:
Ik wil graag weer met laarzen gaan rijden. Alleen heb ik dus erg zwakke enkels en was daarom over gegaan op stevige schoenen met chaps. Ik reed toen wel met rubberen aigle laarzen dus die bewegen natuurlijk ook alle kanten op waardoor m'n enkels dus ook fijn dubbel konden klappen, niet erg grappig.

Dus mijn vraag weet iemand wat voor laarzen stevig zitten rond de enkels dus goed steun geven en ook goed tegen een stootje kunnen? Want ik ken mezelf en elke week laarzen schoonmaken dat gaat wat lastig worden.

Petrie Anky Elegance is slank rond de enkel deze laars is met rund en kalfsleer volgens mij heb je ook nog een goedkopere versie ervan maar dan helemaal rundsleer

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 09:05

Waarom tape je de enkel anders niet in zodat ie niet weg kan klappen ??

Thats_Me
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 10:38

tassie73 schreef:
Waarom tape je de enkel anders niet in zodat ie niet weg kan klappen ??

Dan zorg je dat ze zwak blijven. Door goede schoenen aan te trekken die je de stevigheid geven krijgen ook je spieren en pezen de kans om sterker te worden. Als je er een brace of tape omdoet fixeer je, je voet zo dat hij "lui" blijft en dat de spieren de kans niet krijgen om zich te ontwikkelen.
Daarom tapen ze ook niet zo snel meer als je door je enkel bent gegaan bijvoorbeeld. Juist omdat het dan langer duurt voordat alles weer op kracht is.

Celina2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:05

Ik zal voor de montain horse high riders gaan, ik had altijd enkel klachten en kon dus echt totaal niet op de aigle's lopen. Heb een tijdje met schoenen gereden maar ben toch maar eens gaan kijken naar leren laarzen.
Heb nergens last meer van.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:12

In ieder geval leren laarzen :) Ik heb ook vrij zwakke enkels (en de rest van m'n gewrichten :') ) en sinds ik met leren laarzen rijd heb ik nergens meer last van! Ik rijd met petrie perfects, maar die zou ik je dan weer niet aanraden, want die van mij zijn na 2 jaar nóg niet ingezakt.. Maargoed...

MH High riders zien er altijd wel heerlijk comfortabel uit :)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 15:34

RicardoOpa schreef:
Ik heb de sportive high rider :)
Kost je wel wat centjes.

Hoeft niet hoor....Ik heb nog een paar liggen die ik verkoop ;)