Ik moet zeggen....het wordt een prachtig ding. Een blokhut, maar dan een van 7,5 bij 17 meter
.De paarden heb ik nu bij de zaak staan, omdat de boel nog niet af is (grondwerk moet nog rondom gebeuren, opnieuw bestraten, omheining maken e.d.), maar nu al heb ik om de haverklap mensen aan de deur staan, die zien dat we "iets" met 2 paardenstallen aan het bouwen zijn en die vragen me dus allemaal of hun paard er niet mag staan?
Nu wil ik zowieso geen vreemde paarden bij mij aan huis hebben staan, omdat wij aan de straat een poort hebben die ik, normaal gesproken, altijd dicht heb. Zo kan de hond niet het erf af en geen vreemde zomaar achterom lopen.
Maar bij de zaak is het een ander verhaal. Die stallen zijn eigenlijk voor iedereen toegankelijk.
Ik wil beide stallen met weien in de zomer zelf gebruiken, omdat het in totaal net genoeg (of net niet genoeg) is voor 2 paarden. Ik pendel dan ook in de zomer van de een naar de andere plek (= is een leuk buitenritje van ca. 1 uur). Op die manier spaar ik me uiteraard hooi uit, en kunnen de paarden zelf lekker aan het malse gras. Vandaar dat ik niet een van de twee stallingsplekken wil verhuren in de zomerperiode.
Nu zit ik dus te twijfelen: zou ik de stallen bij de zaak in de winter (nov/dec tot en met maart) verhuren aan mensen die winterstalling zoeken?
Maar ja, wat kun je daar voor vragen? Het zijn dus 2 stallen met grote uitloop, geen gebruik van de wei (want die lopen ze in de winter alleen maar kapot en dan heb ik in de zomer nog geen gras). Er zit een hooizolder op de stallen, een zeer ruime open voerkamer, voor de stallen is het overkapt, zodat je droog kunt staan. Je hoeft niet door de blubber, omdat voor de stallen een paar meter bestraat is. Het is dus gewoonweg een nette stal, met 2 originele boxen van 3x3m. Je kunt kiezen voor vrije uitloop 24/7 of opsluiten 's nachts (wat ik zelf dus niet doe). Ik zat zelf te denken aan € 100,00 voor het geheel. Is dat teveel/weinig? Wel zelf alles verzorgen dus. Dus zelf hooi/stro/voer e.d. kopen. Zelf voeren en uitmesten, mest afvoeren e.d.
En dan, als ik ze verhuur...en de mensen willen/kunnen niet meer weg door wat voor reden dan ook. Kan ik ze dan toch zo wegsturen? Want tja, ik wil de stallen toch echt zelf graag gebruiken in de zomer. Of zit je er dan toch , zoals met een huurovereenkomst van een huis, aan vast?
Als het maar voor 3-4 maanden is, kun je dan het gehele bedrag vooraf vragen?