Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

rissa schreef:Niemand heeft tips voor me?
Heb er al aan zitten denken om anders op een buitenrit mijn merrie aan het halster mee te nemen terwijl ik mijn ruin rij. Het enige bezwaar hiervan is dat ze beide nogal schrikkerig en heethoofderig zijn en elkaars gedrag overnemen en versterken.
Hoe zou ik dat veilig kunnen doen?

rissa schreef:Op mijn huidige pensionstal zijn ze al eens 3 weken uit elkaar gehaald 's avonds. Na die 3 weken was de pension houdster het helemaal zat met elke avond en nacht gillen en box in elkaar schoppen en heeft ze ze weer bij elkaar gezet.
Helaas is het nu zo ver dat niemand zijn paard meer in de buurt van mijn ruin wilt hebben omdat hij geregeld een flinke hap neemt uit het andere paard.
Kleine stukjes kan ik ze wel uit elkaar halen en mijn ruin loopt braaf mee als ik hem uit de wei haal, jammer genoeg laat hij de hele buurt weten dat hij alleen uit de wei wordt gehaald.
Ben ik echter in de bak met hem en hij hoort of ziet mijn merrie is het kompleet gekkenhuis. Ik kan dan absoluut niet op hem blijven zitten en met longeren hem amper houden.
laatst had ik een ander paard bij mijn merrie gezet en de ruin gezadeld toen hij tijdens het rijden besloot dat hij het voor mijn merrie op moest nemen tegen het andere paard. Met heel veel moeite heb ik hem weer onder controle gekregen en nog een paar rondjes gestapt en hem, toen hij rustig was, terug in de wei gezet.

Princesje schreef:rissa schreef:Op mijn huidige pensionstal zijn ze al eens 3 weken uit elkaar gehaald 's avonds. Na die 3 weken was de pension houdster het helemaal zat met elke avond en nacht gillen en box in elkaar schoppen en heeft ze ze weer bij elkaar gezet.
Helaas is het nu zo ver dat niemand zijn paard meer in de buurt van mijn ruin wilt hebben omdat hij geregeld een flinke hap neemt uit het andere paard.
Kleine stukjes kan ik ze wel uit elkaar halen en mijn ruin loopt braaf mee als ik hem uit de wei haal, jammer genoeg laat hij de hele buurt weten dat hij alleen uit de wei wordt gehaald.
Ben ik echter in de bak met hem en hij hoort of ziet mijn merrie is het kompleet gekkenhuis. Ik kan dan absoluut niet op hem blijven zitten en met longeren hem amper houden.
laatst had ik een ander paard bij mijn merrie gezet en de ruin gezadeld toen hij tijdens het rijden besloot dat hij het voor mijn merrie op moest nemen tegen het andere paard. Met heel veel moeite heb ik hem weer onder controle gekregen en nog een paar rondjes gestapt en hem, toen hij rustig was, terug in de wei gezet.
Hij kan het dus wel!! En anders inderdaad wat schorppie zegt. Zet eentje een tijdje ergens anders neer. En ik denk inderdaad ook dat het met respect te maken heeft. Jij bent de baas en dat is nu duidelijk niet zo. Ik vraag me alleen af waarom je gestopt bent toen hij eenmaal rustig was? Ik zou juist dan doorpakken!

rissa schreef:Dat gillen is vervelend, maar niet het ergste probleem. Ik kan onder het zadel dat gerace en gebok niet uitzitten.