de titel zegt t eigenlijk al... ik met aankomende maandag allebei mijn jonge hengsten laten castreren dus die moeten naar de kliniek... nou is de 1 een REUS (1.73m)!! en best bangig/druk en de ander van 1.62m en braaf en rustig.. zouden jullie ze samen in de trailer doen (ze zijn er nog maar een paar keer als veulen opgeweest he) help:D
Fury08
Geplaatst: 19-03-09 21:25
Hoezo laat je het niet gewoon thuis doen? Dat ga ik ook doen met mijn veulen, heb je dat gedoe ook niet met de trailer
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-09 21:26
omdat de een ook aan een chipje geopereerd moet worden...
Zwetsloot
Geplaatst: 19-03-09 21:29
Zijn ze gewend om samen te staan? zoja dan kun je ze misschien het beste samen op de trailer zetten. het blijven toch kudde dieren en als ze opeens alleen staan kunnen ze wel eens in paniek raken. Als ze samen gewend zijn, hebben ze wat steun aan elkaar. Misschien is het ook een optie om ze licht te sederen met een streepje sedalin of tranquigel (verkrijgbaar bij de vee-arts).
mik2987
Geplaatst: 19-03-09 21:29
als je zelf een trailer hebt zou ik nog even met ze oefenen. dan is het niet helemaal nieuw voor ze als ze maandag moeten zou ik wel eerst je rustige paard op de trailer zetten. ik zou je "reus" dan buiten laten staan zodat ie kan zien dat het helemaal niet eng is op de trailer. paarden samen op de trailer zijn in ieder geval veel rustiger als alleen! bij mijn jonge paardje hielp dat heel erg, naar een ervaren en rustig paard kijken nja suc6 ermee en hoop dat alles goed gaat.
essiesilly
Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-09 21:35
ja d8 er al aan om ze even een streepje te geven, is toch rustiger... ja aan de ene kant had ik zoiets van doe ze alleen, mochten ze dan in paniek raken dan kunnen ze de ander niet verwonden.. maar ja met zn 2n staan ze altijd al dus dat geeft ook weer wat steun, vooral voor de reus haha
maar mik das wel een goed idee, ff morgen en zat. paar keer oefenen...