leasen van 2 paards vrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smirre

leasen van 2 paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 18:47

Hoi,
weet iemand wat de kosten zijn voor het leasen van een 2 paardsvrachtauto?
Groetjes

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:19

Zo'n B-rijbewijs geval kost nieuw €50.000,00 in BTW en BPM.
Als er al bedrijven zijn die het doen, zit je gauw aan €700,00 - €1000,00 per maand voor een full operational lease.
Ik zal morgen eens kijken op de Equitana of er bedrijven zijn, maar eerlijk gezegd geef ik je weinig kans.

smirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-09 17:22

Hoi ikke,

ik weet de kosten van die dingen wel, en ik weet ook bij welke bedrijven ik ze kan leasen, maar ze vermelden nergens wat de kosten daarvan zijn. Ik ben benieuwd of de kosten erg veel verschillen met de gewone busjes die wij leasen en hoop dat er bokkers zijn die zelf zo'n ding leasen en mij er informatie over kunnen geven. Dat ik een beetje info heb voor ik een offerte aanvraag. Iemand??

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:17

Als je weet welke bedrijven ze in de lease aanbieden, moet je het aan hun vragen :)*
En ik kan je nu al vertellen dat het leasen van een 2 paards 'vrachtwagentje' stukken duurder uitpakt dan een gewoon bestelbusje. Die rollen kant en klaar van de lopende band, een paardending is helemaal custom made!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 23:23

Overigens, correctie op de prijs, reken op zeker 60.000 euro inkl. Op de Equitana stonden ze voor 40.000 ex BTW en BPM.
Overigens Frank, die B-rijbwijs dingen rollen ook kant en klaar van de band. Er stonden zeker vijf identieke wagens op de Equitana, allemaal van andere leveranciers. Heel opvallend, allemaal op een Renault-chassis! Niet om het een of ander, maar dat spul komt overduidelijk uit Frankrijk.
Voor de rest kan ik alleen maar met Frank meegaan; als je weet wie ze verleasen, bel ze en vraag naar de kosten en voorwaarden. Ben ik eigenlijk wel benieuwd of mijn schatting klopt, of dat je bij moet leggen.........

odakota

Re: leasen van 2 paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:21

b&w horsetravel +- 100,- perdag

smirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 15:23

Ik heb inmiddels de offerte ontvangen.
Kosten zijn, afhankelijk van de 1e inleg, de looptijd, en het model tussen de 650,- en 1350,- ex BTW.
Dat zijn dan de maandelijkse lease kosten. (Aan het einde blijft er dan een restwaarde over waarvoor je de auto kan kopen.)
Inderdaad toch wel aanzienlijk duurder als een gewone bedrijfsbus, maar dat had ik ook wel verwacht.
Overigens is dit niet van een vrachtwagentje van 60.000, maar van rond de 30.000 ex.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 16:35

smirre schreef:
Ik heb inmiddels de offerte ontvangen.
Kosten zijn, afhankelijk van de 1e inleg, de looptijd, en het model tussen de 650,- en 1350,- ex BTW.
Dat zijn dan de maandelijkse lease kosten. (Aan het einde blijft er dan een restwaarde over waarvoor je de auto kan kopen.)
Inderdaad toch wel aanzienlijk duurder als een gewone bedrijfsbus, maar dat had ik ook wel verwacht.
Overigens is dit niet van een vrachtwagentje van 60.000, maar van rond de 30.000 ex.

30.000 ex is 35700 in BTW en dan kom er nog eens 25% BPM bij (8925). Ben je aardig op weg, als je rekent dat de basis die ik hanteerde 40.000 was (en jij dus echt een cheapest of the list hebt).
Daarnaast, die leasekosten, is dat een financial lease (een ordinaire lening) of een full operaional lease, inkl verzekering, onderhoud, belasting en brandstofpas??

smirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 17:10

Ikke:
Een ordinaire lening??
Normale gang van zaken bij de meeste bedrijven hoor..
En ik heb meerdere vrachtwagentjes van verschillende bedrijven bekeken, is een gemiddelde prijs.

Ik vind je erg negatief overkomen..

Maar goed, ik ga met een ordinaire lening, een cheapest of the list auto leasen en lekker met mijn paardje op pad.

Groetjes!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:36

smirre schreef:
Ikke:
Een ordinaire lening??
Normale gang van zaken bij de meeste bedrijven hoor..
En ik heb meerdere vrachtwagentjes van verschillende bedrijven bekeken, is een gemiddelde prijs.

Ik ken niet zoveel bedrijven die hun financiering domweg bij hun leverancier doen, zonder dat daar iets tegenover staat, veelal in de vorm van een servicecontract. Full operational lease is er in veel vormen maar behelst altijd meer dan domweg het aankoopbedrag. Dat geldt ongetwijfeld ook voor de lease-bussen van je werk.
smirre schreef:
Ik vind je erg negatief overkomen..

Dat zal ik je precies verklaren: Een Mercedes Ecoliner 818 kost nieuw ongeveer 45000 euro ex. Dan heb je 4000kg laadvermogen. Ombouwen kost ongeveer 10.000 euro en heb je netto ongeveer 3000 kg laadvermogen over. Reken eens uit wat dat twee-paards autootje je kost aan het einde van de rit.
Over laadvermogen en scheve lading gaan we het hier niet eens hebben..........

smirre schreef:
Maar goed, ik ga met een ordinaire lening, een cheapest of the list auto leasen en lekker met mijn paardje op pad.

Groetjes!

Veel plezier, ik hoop van harte dat je dat nog steeds zegt nadat je met windkracht 7 op kop de rivieren over moest. Niet gaan klagen over die vrachtwagens graag.........

smirre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 15:15

Oké, duidelijk, jij houdt niet van die vrachtwagentjes, dat is je goed recht.
Maar in mijn omgeving zijn meerdere mensen die erg tevreden zijn over hun vrachtwagentje en waar ik geen negatieve dingen over hoor. Ik heb er wel eens één geleend en vond het ook erg fijn. Stond er wel 1 klein damespaardje in, maar de eigenaar zelf heeft er altijd 2 opstaan en die heeft ook geen klachten.
We rijden overigens wel met E.

En er zijn in ieder geval 2 bedrijven die hun bedrijfswagens wel zo financieren,
het bedrijf van mijn vader en wijzelf. (Die bussen zijn niet van mijn werk, maar van het bedrijf van mijn vriend)

Wat mij trouwens wel erg tegenviel, maar dat is even heel wat anders, is wat je mag trekken met zo'n busje! Er is er maar 1 die 1300kg mag trekken, de anderen maar 1000 / 1100. Een 2 paards mogen ze geen van allen trekken. De zwaarste mag met een teruggekeurde 1,5 maar net! (en dan heb ik het niet over B of E, maar gewoon wat de auto zelf op papier mag trekken.)
Terwijl ik toch regelmatig zulke busjes of soortgelijke zie op concours met 1,5 en 2 paards trailers erachter..

Frank

Re: leasen van 2 paards vrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:07

Gaat het hier nu om busjes of vrachtwagentjes?
Een vrachtwagentje is voor mij een gevalletje tot 7 1/2 ton.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 17:37

smirre schreef:
Wat mij trouwens wel erg tegenviel, maar dat is even heel wat anders, is wat je mag trekken met zo'n busje! Er is er maar 1 die 1300kg mag trekken, de anderen maar 1000 / 1100. Een 2 paards mogen ze geen van allen trekken. De zwaarste mag met een teruggekeurde 1,5 maar net! (en dan heb ik het niet over B of E, maar gewoon wat de auto zelf op papier mag trekken.)
Terwijl ik toch regelmatig zulke busjes of soortgelijke zie op concours met 1,5 en 2 paards trailers erachter..

Dan had je ook een Mercedes moeten nemen, een 416 mag gewoon 2000kg aan de haak hebben, maar ja, die kosten 60.000 incl........
Frank schreef:
Gaat het hier nu om busjes of vrachtwagentjes?
Een vrachtwagentje is voor mij een gevalletje tot 7 1/2 ton.

Formeel is een vrachtwagen alles tussen 3501kg en ........... (sky is the limit)