Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hij kan met de groep de wei op.. wordt niet gedreven door zijn hormonen.. makkelijker en rustiger in de omgang.. Als je niet ermee gaat fokken (en ik ben sowieso niet voor fokken met kruisingen) dan zou ik zeker laten castreren
MysticTinker schreef:Een ruin is veel gelukkiger dan een hengstHij kan met de groep de wei op.. wordt niet gedreven door zijn hormonen.. makkelijker en rustiger in de omgang..

oOoKellyoOo schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb vandaag met de kliniek gebeld voor castratie ook omdat hij al wat ouder is. Ook heb ik gezegt dat mn stief dat hij eerst word ingereden. Daar vertelde ze mij dat het nu ook niet meer op een maand kwam. Ik ben vandaag bij kennisen geweest met veel ervaring. Die gan me Blade inrijden, en dan gaat hij naar de kliniek en meteen een vakantie eraan, lekker op de wei. Hij kan daar bij die mensen de wei op , zonder gevaar dat hij nog in raking komt met een een of andere merrie, dus lekker rust voor hem. Aangezien ik hier merries in de stal heb staan, wil ik hem na de castratie al rust gunnen. Na de zomer komt hij weer naar mij en gaan we lekker aan de slag zonder kopzorgen.
Er is echt een pak van hart gevallen. Ook heb ik mn pa deze berichten laten lezen en kwam hij tot de conclusie dat hij niet altijd gelijk heefd. Weer 2 gelukkig ik en mn paard
Bedankt