Een vliegendeken kan je gebruiken tegen insecten, een eczeemdeken bij zomereczeem, een zomerdeken tegen vuil/verkleuren van zwarte paarden... Allerlei redenen om een deken te gebruiken, kijk zelf maar of dat bij jou van toepassing is. Ik laat mn vz paard in de zomer altijd bloot staan.
Die van mij krijgt meestal een vliegendeken op. Vorig jaar was haar zomereczeem te erg en had ze een eczeemdeken op.
Het liefst heb ik m'n paard in de zomer zonder deken
Vio
Geplaatst: 18-03-09 12:56
Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Er moet niets......
Mijn voorkeur gaat eigenlijk ook uit, naar niets op doen. Maar bij sommige van mijn paarden leg ik toch een dun zomerdekentje/vliegendekentje op. Dit ivm de insecten of viezigheid of het mooier in de vacht zijn. En met heel warm weer gata deze natuurlijk ook af, als het kan ivm de beestjes.
Mijn paarden gaan in principe zonder deken de wei op, maar als er echt teveel vliegen/dazen zijn krijgen ze een vliegendeken op. Maar normaal gewoon lekker zonder iets, kunnen ze lekker zichzelf vies maken
lekker zonder iets! zo gaat het in de natuur ook, tenzij eczeem of beestjes natuurlijk!
pamela25
Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-09 13:26
mijn vos gaat dus gewoon lekker zonder denken naar buiten als er te veel vliegen of dazen zijn kan ik er altijd nog een vliegendenken op doen en vies maken hoort er bij hij moet zich ook een beetje kunnen uitleven is een leuk gezicht oo
Mijn paard draagt een vliegendeken als hij overdag op het land staat. Mijn pony is pikzwart dus hij krijgt een zomerdeken op in verband met verkleuren.
Bloot in de zomer, maar aangezien we vorige 'zomer' eigenlijk geen zomer hebben gehad..liep ze soms in de regen en wind met een dun regendekentje ..verder niet.
Als een paard met meerder in een wei staat is een deken ook niet handig! & zowiezo moet je dan een regen deken opdoen! Maar ze kunnen het ook heel warm krijgen door een deken! Dus gewoon geen deken opdoen! Maar een vliegendeken kan altijd
ik doe in de zomer nooit een deken op. als je een deken op doet dat is het allen maar warmer en dan kunnen ze nergens meer tegen. ook vinden paarden het heerlijk om te rollen zonder deken. dat merken ze het verschil pas goed
hangt er vanaf hoe erg het is met de vliegen, anders krijgt ze een vliegendeken om. maar ze staat het liefste zonder, vind ik zelf ook het prettigste, maar soms zijn er zoveel vliegen dat het gewoon sneu is en dan doe ik hem om. maar verder geen andere dekens, vind ik zomers echt neit nodig, koud krijgen ze het toch niet. en anders gaan ze maar een rondje lopen om het warm te krijgen.
thunderking
Geplaatst: 26-03-09 14:03
Mijn paard staat inprincipe zonder deken! Alleen als het dagen achter elkaar nat winderig is krijgt hij zijn regendek op! Is toch wel het aller fijnst zonder deken, ook voor de vacht. Ze mogen het best wel eens koud hebben hebben wij ook!