rijlaarzen met wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Misty2001

rijlaarzen met wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:28

heey,
ik heb vandaag weer voor het eerst met rijlaarzen gereden, ik had er continu ruzie mee, normaal rij ik met jophers ( sorry als verkeerd getypt is ) met chaps erover,
en dan kan ik zo fijn en mooi mijn hakken uitdrukken,
en omdat ik ook met sporen rij, stoor ik hem nauwelijk,

maar hoe doen jullie dat?, met wedstrijd rij je met laarzen mooie zwart gepoetste laarzen, maar dan kun je toch nooit je zit laten zien die je in je hebt, doordat je laarzen zo stug en stijf zijn??

hoe kun je nu eens fijn rijden met die laarzen, door steeds in te smeren zou dat werken??, dan gaan je hele laarzen toch kapot?, ik heb het idee omdat ik mijn hakken niet kan uitdrukkken dat ik met die spoortjes in zijn buik zit te porren en te stompen

maarja alvast bedankt..

Storm
Ruiter 🐴

Re: rijlaarzen met wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:35

Je kan regelmatig met je laarzen gaan rijden, dan wen je er weer aan. Omdat je ermee rijd, worden ze ook steeds soepeler en zal je vanzelf je 'gevoel' weer terugvinden.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 21:56

@ storm76

de laarzen kan ik niet te lang op lopen met jophers wel.
en omdat ik het liefst de hele dag bij stal loop loop ik liever op goede schoenen waar ik ook mee kan rijden in dat geval mijn jophers,
en de laarzen zijn van binnen ook kapot ( bij de hak is de voering kapot, waarmee je je laarzen uit trekt ook de voering mee trekt ), maar voor die paar keer dat ik een wedstrijdje heb ga ik geen speciale nieuwe laarzen voor aanschaffen,

dus ik dacht misschien er wel tips waren.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 21:58

Waarom start je dan niet gewoon met chaps?? Je hebt speciale leren chaps voor over je jophers waar je gewoon mee mag starten. ;)

Storm
Ruiter 🐴

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:01

Je weet dat je ook wedstrijden met effen gladleren chaps en jodphurslaarsjes mag rijden? Misschien is dat een idee.
Of je kan af en toe eens rijden met je laarzen aan, je kan ze net voordat je op je paard stapt aandoen, dan hoef je er ook niet zo lang op te lopen. Als je een iets dikkere sok aantrekt, merk je hopelijk ook niet zoveel van de kapotte voering.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:03

En je mag toch ook met de neplederen gaithers van HH starten? Kosten maar 36 euro ofzo, en dat zit voor jou denk ik een stuk fijner.. :)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:05

Je hebt dus ruberen rijlaarzen?
Die zullen altijd stug blijven, en smeren met iets zal ook niet veel helpen.
Ik zou ook gewoon nette chaps kopen voor op wedstrijd.

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 09:36

oke bedankt.. maar ik winst niet dat je met chaps mocht rijden, ik ga maar eens snel op zoek dan, dat zit idd denk ik veel fijner. :D.
thnx allemaal.
zijn er trouwens meer mensen die dat doen? :P

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 09:49

ik heb gewoon van die schoentjes en leren bruine chaps ik rij dan wel springen maar ik denk dat het bij dresuuur ook kan kzie wel eens vaker mensen met chaps op wedstrijden rijden maar als je het zeker wil weten moet je denk ik even naar knhs bellen die kunnen het je helemaal uitleggen

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:37

Misty2001 schreef:
oke bedankt.. maar ik winst niet dat je met chaps mocht rijden, ik ga maar eens snel op zoek dan, dat zit idd denk ik veel fijner. :D.
thnx allemaal.
zijn er trouwens meer mensen die dat doen? :P

ja ik start ook met chaps omdat ik dit makkelijker vind :o

Maartje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:22

Je mag met chaps starten (en vanaf 1 april mag je ook met bruine chaps/laarzen dressuur starten als ik het goed heb, bij springen mocht dit al).
Je kunt ook je laarzen op stal zetten zodat je gewoon met je schoenen rond kunt lopen en als je gaat rijden je laarzen aan kunt doen, het is vaak toch wennen. En als het rubberen zijn zullen ze niet soepeler worden, wat je ook doet.

Zelf reed ik eerst ook altijd met chaps, ook op wedstrijd maar nu rijd ik eigenlijk voortaan altijd met laarzen. Ben het nu gewend en vind het zelfs fijner rijden dan de chaps en ik heb er zelf een betere beenligging door.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:15

Ik heb dit probleem ook.
Vind eigenlijk dat bij dressuur lederen laarzen horen, dus ben nu eigenlijk van plan goede kalfslederen laarzen te kopen. Hoop dat deze een stuk soepeler zijn en dat ik hierdoor meer gevoel hou.

Heb nu van die stugge rundslederen en kan er gewoon echt niet prettig mee rondrijden op wedstrijd.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:31

Ik heb het net omgekeerd : ik had eerst lederen chaps en sinds ik met mn leren laarzen rijd merk ik echt verschil, ik rijd er gewoon liever mee. Mn chaps gebruik ik enkel om te wandelen.
Ik heb zelf 2 paar laarzen : cognac kleurige lipica laarzen om dagelijks mee te rijden ( jah ik wilde per sé bruin laarzen ;) ) en mn zwarte laarzen die ik enkel gebruik voor wedstrijden.

priscie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:50

ik vind zelf dat laarzen er netter uitzien, zelf heb ik hier geen problemen mee als je ze goed inloopt..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 02:39

Vaker met die laarzen rijden, na het rijden gelijk uittrekken, en stalschoenen aan doen. Als je het moeilijk vind om met die laarzen te rijden zou ik zowizo de sporen af doen dan weet je teminste zeker dat je niet met je sporen in je paard prikt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 15:09

Ik rijd met gaiters van Petrie over leren jodphurs, en geen hond die het verschil vanaf 2 meter afstand ziet. Kijk, als je met je neus 1 cm ervanaf gaat staan dan wel :+