van een Dpony na E pony, winspunten verloren??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daisy_tanja

van een Dpony na E pony, winspunten verloren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 21:58

heee,

Ik heb even een vraagje.
Ik heb op dit moment een Dpony en heb met hem rond de 12 winspunten in de B. Helaas is hij zo gegroeid dat hij nu echt onder de E valt.
Gaan de winspunten gewoon mee? OF zijn deze verloren? Hoe gaat dat nou in werking?
Aangezien ik verschillende dingen hoor.

Btw; moetje dan ook nieuwe startkaart/coupons? :+

groetjes Tanja

Marije_jiplover

Re: van een Dpony na E pony, winspunten verloren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:25

Gaat het om springen of dressuur? Bij dressuur blijven je winstpunten gewoon staan, bij springen niet, omdat je bij de E pony's 10 cm hoger moet springen.

Hoe het met je startkaart zit, durf ik je niet te zeggen, nieuwe coupons moeten volgens mij wel, omdat op de coupons nog staat dat het een D pony is.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:28

Het gaat om allebei!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:32

Als je B springen bent, spring je bij de D pony's 80 cm en bij de E pony's 90 cm. Als je dus overstapt van D naar E, ben je je winstpunten kwijt. Als je nu L was met springen, was je bij de E pony's B met het behaalde aantal winstpunten in de L als D.

Bij de dressuur blijven je punten gewoon staan, proeven zijn exact hetzelfde als D en als E pony.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 22:37

Dus eigelijk zou ik beter nog een keer in het L kunnen starten, zodat ik mij winstpunten behoud?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:39

Als je L start, ben je bij de E alsnog B. Maar wel met de winstpunten die je in het L gereden hebt. Dus als je L gestart bent en hebt dan 2 winstpunten, ben je bij de E B met 2 winstpunten. Omdat L categorie D 90 cm is en B categorie E ook.

Weet niet of het zo duidelijk is, ben niet echt op mijn helderst vanavond.

daisy_tanja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 08:43

jaa duidelijk! dankje!

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:56

gaan mee... en ik dacht dat je geen nieuwe startkaart hoeft en op de startcoupons als je nieuwe besteld zou ik dat even laten veranderen dnek ik

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 14:58

wij moesten wel een nieuwe startkaart en coupons aanvragen. (was met de aanvraag, was al helemaal klaar maar bleek toen een E te zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:02

hoe oud is je pony ?

als hij/zij al 8 is geweest hoeft ie niet meer gemeten te worden en kun jeje pony lekker dtje houden

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:07

er staat dat ie er uit is gemeten dus dat zal wel via een officiele meting zijn gegaan en dus nog onder de 8.
Ik heb het ook gehad en mocht gewoon in de B starten met springen. Ik was eerst DL maar ben toen naar de EB gegaan en uiteindelijk EL (was dus eigenlijk zelfde als DM maarja)

Met dressuur is er niets veranderd.
Ik heb volgens mij wel een nieuwe startkaart gekregen, maar dat heeft iemand van de kring allemaal geregeld voor mij dus hoe en wat weet ik niet precies.
Het is niet leuk die overgang...maar toen ik eenmaal in de E zat wou ik niet meer terug...de E is veel rustiger als de D (tenminste bij ons in de regio was dat zo) dus veel vriendschappelijker enzo. We hielpen elkaar altijd en gingen samen parcours lopen etc.

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:49

Dat de E rustiger is kan misschien wel kloppen, kinderen (of ouders) hebben niet zo heel snel de neiging om het kind door te laten stomen naar het ZZ liefst als ze 14/15 zijn zodat ze zeker weten nog een EK zouden 'kunnen' rijden.. Bij de E heb je dat niet.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 15:56

Ik vind persoonlijk de E veel prettiger om in te rijden. Iedereen kan wel zeggen bij de D kun je internationaal rijden...maar de hoeveelheid kinderen die zo ver komen is heel klein. Dus waarom zou je geen E pony willen?
In de D kom je idd heel vaak ouders tegen waarvan de kinderen MOETEN presteren...en MOETEN rijden....ik vind dat je rijd voor je plezier en niet omdat je MOET winnen! ;)