Ik heb zelf een fautras trailer en ben erg nieuwsgierig naar de ervaringen van andere eigenaren van een fautras trailer.
Met name hoe het paard wordt uitgeladen...de fautras trailer heeft geen klep en dus moeten de paarden een afstapje nemen...veel mensen verbazen zich daarover omdat ze bang zijn dat de paarden de benen verwonden. In mijn trailer is ook de mogelijkheid om voor uit te stappen maar ik heb daar zelf nog maar 1 keer gebruik van gemaakt omdat dit toch hoger is dan de achterkant.
ik heb er zelf geen , maar mijn hoefsmid + hengstenhouder waar mijn merrie gedekt is , wel
hij heeft mijn paard ook opgehaald en teruggebracht ik vind het fijne trailers, ze liggen heel stabiel op de weg +achter de auto, paarden hebben mooi de ruimte , de triler is licht en luchtig het instappen was even twijfelen de eerste keer, maar daarna was het prima en het uitstappen, we lieten haar gewoon eerst omdraaien waardoor ze er gewoon vooruit eruit kon lopen
1x eentje gezien, kort geleden op een wedstrijd. Stond naast onze combinatie geparkeerd. Zag er erg mooi en netjes uit. Alleen was de trailer vrij laag.
superrrrtrailer.Heb m nu ong 2 a 3 maanden en een enorme zeikerd met laden,nu loopt paardje met touwtje om zo de trailer in!!
Afstap geen enkel probleem,paard doet liever afstap dan dat ie op klepperende kleppen moet lopen.Ik heb een 2 paards terwijl ik een niet zo n groot paard heb,lekker ruim bij instappen en mijn paard heeft t alle vertrouwen gekregen omdat ik de deur altijd aan de voorkant open laat met instappen.
Ligt zalig op de weg,mooie verlichting..kortom ik ben er echt mee in mijn nopjes.
sassie76
Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-09 09:50
Ik ben er ook zeker blij mee. Ik had eerst wel wat twijfels over de afstap ... en dat is ook precies waar vriendinnen van zeggen dat het niet echt prettig is. Mijn ervaring is dat mijn paard er wel op let maar toch vind ik het nog wel spannend
Myca
Geplaatst: 29-04-09 17:59
Ik heb nu 3 jaar een 1 paards Univan van Fautras, dit is mijn derde trailer en ik ben er erg tevreden over. Omkeren in een 1 paards trailer zit er niet in dus de keus is vooruit de afstap of achteruit van dat miniklepje. Het is wel waar de de afstap voor flink is. Maar aan de andere kant, als je van een flinke stoep moet afstappen is dat ook geen probleem. Ik denk dat mijn paard de voorkeur heeft aan vooruit. Maar als ik een kort ritje maak leg ik het zadel er al van te voren op en moet ze achteruit de trailer af.
sassefras
Geplaatst: 29-04-09 18:55
ik heb er ook 1 en vind hem super, nooit gezeur met laden
iedereen hobbelt er zo in, en er kunnen er drie mee