Jonge dressuurpony's: combinatie geen startkaart nodig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Jonge dressuurpony's: combinatie geen startkaart nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 09:17

http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=151&CatID=164&ID=13819&style=1&zoomstyle=11&men=07&ppCatID=164

In het vraagprogramma zie ik het volgende staan:

Citaat:
5. Een deelnemende ruiter/amazone dient in het bezit te zijn van een geldige KNHS ponystartkaart. Indien de pony niet bij de KNHS geregistreerd is, dient bij inschrijving een kopie van het paspoort meegezonden te worden. In alle gevallen moet de pony gechipd zijn.

Dus als ik het goed begrijp hoeft de combinatie geen startkaart te hebben, maar hoeft alleen de ruiter/amazone een startkaart te hebben?

Ook op het inschrijfformulier staat het nog een keer:
Citaat:
Let op: een deelnemende ruiter/amazone dient in het bezit te zijn van een geldige KNHS ponystartkaart.
Indien de pony niet bij de KNHS geregistreerd is, dient bij de inschrijving een kopie van het paspoort meegezonden te worden. In alle gevallen moet de pony gechipt zijn.

Daar staat echter wel een combinatienummer bij om op te geven, en een persoonsnummer.

Ik heb namelijk een talentvolle 4-jarige staan, maar degene die er nu op rijdt is de ponyleeftijd al even gepasseerd. Als het te combineren is met zijn dekseizoen zou ik hem graag door een gastruiter uit willen laten brengen, maar dan hoef ik dus geen startkaart aan te vragen als ik het goed begrijp?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:22

Volgens mij is de KNHS pony startkaart hetzelfde als een paarden startkaart.
En persoons en paard gebonden.
Dus zowel de ruiter als pony/paard staat op die betreffende startkaart aangegeven.

Hoe dat verder zit, geen idee, al bedacht om zometeen om 9 uur even de KNHS te bellen?
Heb je meteen antwoord.
(ik val ze ook regelmatig lastig, maar krijg bijna altijd direct goed antwoord, of ze zoeken het op en mailen het)

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 09:32

Nou, hier lees ik dat een deelnemende ruiter/amazone een ponystartkaart moet hebben. Dus als diegene een startkaart heeft met een andere pony zou het goed zijn. Als diegene enkel een startkaart bij de paarden zou hebben zou het dus weer niet goed zijn. Tenminste, zo lees ik het. :) Vraag me alleen af of ik het goed lees. :D
KNHS bellen wil ik zeker doen, alleen gaat dat nogal lastig vanuit mijn werk (nummers buiten de regio afgesloten, mobiel werkt niet in een kooi van Faraday ;) ) dus dat wordt of vanmiddag laat in de middag (als ik op tijd thuis ben) of morgen pas.

Utixo

Re: Jonge dressuurpony's: combinatie geen startkaart nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:51

Maar stel nou dat het zo is, tellen de eventueel behaalde resultaten dan wel mee?

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 09:59

Hoe bedoel je Utixo? Je rijdt geen dressuurproef, je kunt geen winstpunten of iets dergelijks halen, dus wat moet er meetellen?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:02

Ah, het is "gewoon" een soort van bestgaand. Had ik even niet zo snel gelezen. Maar dan lijkt het me inderdaad ook niet zo'n groot probleem dat de pony geen startkaart heeft. Mailtje sturen naar de organisatie zelf?

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 10:25

Het is geen soort van bestgaand. Er wordt niet alleen naar gangen gekeken, er wordt naar de aanleg gekeken. Het is meer te vergelijken met de dressuurproeven voor jonge paarden. :)
Ik weet dat het in eerste jaargang van deze competitie de combinatie een startkaart moest hebben.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:07

Neonlight schreef:
Nou, hier lees ik dat een deelnemende ruiter/amazone een ponystartkaart moet hebben. Dus als diegene een startkaart heeft met een andere pony zou het goed zijn. Als diegene enkel een startkaart bij de paarden zou hebben zou het dus weer niet goed zijn. Tenminste, zo lees ik het. :) Vraag me alleen af of ik het goed lees. :D
KNHS bellen wil ik zeker doen, alleen gaat dat nogal lastig vanuit mijn werk (nummers buiten de regio afgesloten, mobiel werkt niet in een kooi van Faraday ;) ) dus dat wordt of vanmiddag laat in de middag (als ik op tijd thuis ben) of morgen pas.

Die kooi hebben ze op mijn werk ook, drama!
Moet altijd buiten gaan staan om te bellen.
Mailtje aan KNHS? aangezien die redelijk op tijd weg zijn 's middags.

Neonlight
Moderator Over Paarden
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 11:24

Zijn ze echt al vrij vroeg weg? Hmm, dan is mailen inderdaad een betere optie. Aangezien ik na het werk altijd direct naar de paarden ga (en jippie, op stal is er ook net slecht bereik voor mobiel bellen) ben ik altijd vrij laat thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:35

Volgens mij is het idd niet verplicht als combinatie een startkaart te hebben, als de ruiter maar startgerechtigd is bij de pony's en daar ook een startkaart heeft lopen zodat bekend is bij de knhs.