Paard op mijn naam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Paard op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 20:18

Beste Bokkers,

Ik denk dat dit een lange vraag word; Sorry!

Mijn tante heeft 3 paarden... ik heb mijn verzorgpaardje waar ik heel gelukkig mee ben.

Nu het volgende;

Het paard van mijn tante heb ik 1 x gezien.. Nu heeft zij een huis gekocht met haar vriend, en nu is haar vriend ex vriend en hij dreigt haar alles af te nemen, incl. de paardjes, erg laag allemaal, maar niet een situatie waarin ik of mijn moeder iets kunnen doen.

Anyway, ze heeft al een aantal keer gevraagd of ik haar paard kon rijden, dit heb afgezegd omdat ik al mijn aandacht en liefde aan mijn verzorghummel wil geven en niet na mijn werk eerst 30 km reizen om haar paard te doen en daarna pas de verzorghummel. Mijn tante kennende blijft het niet bij 1 x namelijk. Sporadisch zou ik het wel doen, maar 1 vinger is een hele hand.

Toen heeft mijn tante aan mijn moeder gevraagd of ik haar paard niet op mijn naam kon zetten? Dan had ze die in ieder geval veilig gestelt en kan die haar niet afgenomen worden.. (vraag me niet hoe, de andere paarden van haar staan nog op naam van de vorige eigenaar, kan dit eigenlijk wel?)
Ik heb resoluut NEE! gezegd. Van het 1 komt het ander en word het meer en meer...
Vandaag weer de vraag, en ik weer NEE! toen heb ik er ook bij vermeld dat ik mijn verzorgpaard ook niet om deze redenen op mijn naam te willen laten zetten. Dat was duidelijk.

Nu de vraag van mij; wat zijn de risico's als ik dit wel zou doen, ik bedoel met bijv. een ongeval met betrekking van 3de tijdens buitenrijden om maar wat te noemen? (Dit ik geen topic om mij van gedachte te laten veranderen hoor! Ik weiger namelijk tot het eind. Als een paard echt van mij is mag het op mijn naam en anders niet) En zouden jullie dit doen voor een ander?
Het is namelijk wel een 'wild' paard, rent door omheiningen etc.

Ik weet niet of ik hem hier goed gepost heb, als hij fout staat; Sorry!!

Ik ben benieuwd naar de antwoorden!!

Liefs

AdnerB

Re: Paard op mijn naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:22

als je niets of weinig met dat paard te maken wil hebben zou ik heb niet doen.
het paard komt op jou naam..dus is het paard officieel van jou..er kunnen hier door zoveel problemen ontstaan en inderdaad als er iets fout gaat is de eigenaar verantwoorlijk of het moet de schuld van de ruiter/verzorger zijn..wat nou als het paard ineens een operatie nodig heeft of iets dergelijks en je tante zou het niet kunnen/willen betalen ben jij degene die er voor op draaid omdat het paard op jou naam staat..ik hoop dat je hier wat aan heb!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:08

Wat een mogelijkheid is, weet alleen niet of dat juridisch stand houdt, is dat je het paard op jouw naam zet en meteen een verleasecontract met je tante sluit. Waardoor zij de dagelijkse verzorging en alles wat erbij hoort betaalt, maar het dier alleen in naam van jou is.

Leasecontracten kan je in allerlei soorten en maten maken. Van dat diegene die het paard least een uur per dag ermee mag rijden tot de volledige verzorging inclusief kosten en lasten. Dus ook de aansprakelijkheid bij ongelukken en zo gewoon bij je tante neerleggen.

Iemand die wat beter juridisch onderlegd is kan hier waarschijnlijk meer over vertellen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:24

VVDD > TAO

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 09:45

Jij zal het beste weten hoe je tante is en als je er al geen goed gevoel bij hebt zou ik het zeker niet doen al is het alleen maar om ellende in de toekomst te voorkomen. Maar wat moet die ex-vriend dan met haar paardjes, rijdt hijzelf ook? Als ze de paspoorten goed bewaard kan hij er weinig mee. Bij verkoop of bij wedstrijden heb je paspoorten nodig. Ze kan de paarden toch ergens anders onder brengen waar hij geen weet van heeft. Ik zie ook niet zo goed waarom dit jouw probleem zou moeten zijn. Het is hun probleem dus laat ze dat lekker zelf oplossen straks zijn ze weer bijelkaar en dan wordt jij met de nek aangekeken omdat je je ermee hebt bemoeid.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 10:20

Ja zo zie ik het ook. En ik voel me niet geroepen om haar 'probleem' op te lossen...

brenniie schreef:
als je niets of weinig met dat paard te maken wil hebben zou ik heb niet doen.
het paard komt op jou naam..dus is het paard officieel van jou..er kunnen hier door zoveel problemen ontstaan en inderdaad als er iets fout gaat is de eigenaar verantwoorlijk of het moet de schuld van de ruiter/verzorger zijn..wat nou als het paard ineens een operatie nodig heeft of iets dergelijks en je tante zou het niet kunnen/willen betalen ben jij degene die er voor op draaid omdat het paard op jou naam staat..ik hoop dat je hier wat aan heb!

Ja dat dacht ik ookal. Wilde alleen ook jullie mening weten. Ik zie het al voor me dat het paard naar een kliniek moet en dat zij het niet kan betalen... Ze heeft namelijk al financiele problemen, maar ja als het paard op mijn naam staat kan ik dan ook wel mijn faillisement aanvragen.. en dat terwijl ik nu geen eigen paard heb juist omdat ik de kosten niet zou kunnen opbrengen...
Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-03-09 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag alles in 1 reactie plaatsen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:50

even een aanvulling, papieren en paspoort zijn geen eigendomsbewijs, alleen een koopcontract. Als het voor de rechter zou komen dan is degene die de laatste 6 maanden alle rekeningen van het paard heeft betaald (stalling etc) de juridische eigenaar. Het heeft dus voor jouw tante geen enkele zin om het paard op jouw naam te zetten, jij betaalt tenslotte toch ook de stalling niet?
Hoe het zit met eventuele schade en verzekeringen zou ik het niet weten daar kan LDRD je vast antwoord op geven.

Maar inderdaad gewoon niet doen, het is haar probleem en ze moet het zelf oplossen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 14:00

[quote="cissy"]even een aanvulling, papieren en paspoort zijn geen eigendomsbewijs, alleen een koopcontract. Als het voor de rechter zou komen dan is degene die de laatste 6 maanden alle rekeningen van het paard heeft betaald (stalling etc) de juridische eigenaar. Het heeft dus voor jouw tante geen enkele zin om het paard op jouw naam te zetten, jij betaalt tenslotte toch ook de stalling niet?
[quote]

Dat is ook maar een weetje wat je net moet weten!

Maar zo leer ik ook weer bij!