Cap voor ovaal hoofd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:36

Wie kan mij helpen?

Ik ben op zoek naar een cap die mij past, mijn hoofd is namelijk nogal ovaal. Lang en smal. Ik ben al bij Divoza gaan passen en geen enkele cap die ze daar hebben past mij. Ze zijn allemaal te rond en als ze van voor naar achter passen (ongeveer maat 59) dan zijn ze van links naar rechts veel te breed. Gevolg is dat het gaat wiebelen, dat ik het bandje heel strak moet doen om het te laten zitten, of dat de cap te ver achterover staat. Niet echt veilig dus.
Nu rijd ik met een cap van Troxell, die hebben een vulling aan de binnenkant zodat je hem smaller kan maken. Dit gaat redelijk, maar ook deze cap staat eigenlijk te ver achterover.

Dus: Wie weet er een merk cap voor mensen met een ovaal hoofd, of een cap die je op een of andere manier kan verstellen zodat hij smaller wordt?

Montiehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:10

Misschien kun je ergens een cap laten maken

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:20

De ruitersportzaak heeft mijn cap passend gemaakt door aan de zijkanten wat schuimrubber ertussen te schuiven. Past nu perfect.

Anoniem

Re: Cap voor ovaal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:43

@montiehorse: Ik ben bang dat laten maken wel erg duur wordt, ik doe het misschien wel als er geen andere opties zijn maar het is niet mijn eerste keuze :)

@soroanda: Veel vragen hoor, bereid je voor ;)
Wat voor cap heb jij dan als ik het vragen mag? Waar hebben ze het schuimrubber tussen geschoven, tussen de voering en de buitenkant, of zit het er los in? Bij welke ruitersportwinkel heb je dat laten doen? Ik heb het hier en daar wel gevraagd, maar geen enkele ruitersportwinkel gaf de optie om dat eens te proberen. Maar als het makkelijk kan dan probeer ik het zelf wel :)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:52

brigitta1987 schreef:
@montiehorse: Ik ben bang dat laten maken wel erg duur wordt, ik doe het misschien wel als er geen andere opties zijn maar het is niet mijn eerste keuze :)

@soroanda: Veel vragen hoor, bereid je voor ;)
Wat voor cap heb jij dan als ik het vragen mag? Waar hebben ze het schuimrubber tussen geschoven, tussen de voering en de buitenkant, of zit het er los in? Bij welke ruitersportwinkel heb je dat laten doen? Ik heb het hier en daar wel gevraagd, maar geen enkele ruitersportwinkel gaf de optie om dat eens te proberen. Maar als het makkelijk kan dan probeer ik het zelf wel :)

Euhm volgens mij heb ik er 1 van horka, weet het niet zeker. Maar ik vond ém mooi omdat er geen logo of dergelijke opzat en gewoon helemaal zwart is. Het schuimrubber zit idd. tussen de voering en de buitenkant, het zit er los ingeschoven, maar zit prima vast. Ik heb mijn cap bij Fillydale in Almere gekocht. Hij zag gewoon dat de ene cap te groot was en de andere te klein en een tussenmaat bestaat niet, dus hij kwam er zelf mee aan, hoefde niets extra te betalen.

Hannygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:57

Erg lastig ik ken het ;)
Ik heb een cap van harry horse maat 60..
Een licht/met donkerbruine kleur.. Deze bevalt mij prima..maar zit ook niet helemaal perfect
maar hij voldoet in iedergeval wel aan mijn meeste eisen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:22

@montiehorse: toch nog een vraag, weet jij waar je een cap op maat kan laten maken? Ik heb er eerder wel naar gezocht, dan vond ik wel wat mensen die dat doen maar dan is de cap niet goedgekeurd. Dat vind ik eigenlijk wel belangrijk en daarom heb ik er toen ook vanaf gezien.

@saroanda: bedankt voor je antwoorden! Het klinkt in elk geval als een goed idee, toch maar eens zien of ik wat kan proberen :)

@hannygurl: Dat is nu ook mijn oplossing bij gebrek aan beter, een cap die eigenlijk te groot is (van links naar rechts) met het bandje strak, maar als ik het bandje los heb dan wiebelt mijn cap echt van links naar rechts. Voor mij is het dus geen eindoplossing...

Ik ga maar eens wat fabrikanten van caps mailen om te vragen of er speciale modellen zijn. Ik kan me namelijk voorstellen dat die wel gemaakt worden maar dat veel winkels ze niet standaard hebben. Eens zien of daar wat uit komt. Ik zal tenslotte vast niet de enige zijn met dit probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:15

Wauw, ik heb van de eerste winkel al een reactie terug gekregen. Erg snel!
Tipperary vind zij ideaal voor een ovaal hoofd, maar die schijnen nu niet geleverd te worden omdat het model wordt geupdate *baal*. Zij geeft LAS als alternatief en er schijnt ook een speciaal model van IRH te zijn dat smaller is. Ik heb ongeveer 10 fabricanten en winkels (ook in de western/endurance hoek in de hoop op wat andere merken) gemaild dus ik ben benieuwt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:53

Ik heb al van veel fabricanten en winkels antwoord gekregen, erg snel! Ik vind de service wat dat betreft erg goed.

De reacties die ik gekregen heb zijn erg wisselend.
-Een aantal winkels raden modellen aan, voornamelijk de caps van Tipperary, LAS en IRH worden door winkels genoemd.
-Horka noemt hun Topline model, die schijnt speciaal gemaakt te zijn voor smalle hoofden.
-Harry's Horse zegt geen speciale modellen te kunnen maken op kleine schaal vanwege de kosten en de moeilijkheid om de caps goedgekeurd te krijgen. Ook zelf de cap opvullen met schuimrubber mag volgens hen niet, in de mail benadrukken ze dat de cap dan niet meer aam de veiligheidseisen voldoet.
-Een leverancier van de Kep cromo zegt dat in hun ervaring iedereen deze cap past, maar durven uiteraard niks te beloven, zij zeggen ook dat een cap opvullen met schuimrubber juist wél mag.
-Divoza mailt dat ik gewoon in hun winkel moet gaan kijken...Dit terwijl ik al had geschreven dat in de winkel die zij in Heteren hebben geen enkele cap past en vroeg naar alternatieven.

Als iemand anders nog tips heeft voor een merk/model cap dan is dat natuurlijk nog steeds heel erg fijn!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 22:51

IRH heeft idd ook een cap voor ovaal vormige hoofden. Hij zat bij mij perfect! En ik heb ook heel veel moeite met een goeie cap vinden. Helaas was deze cap te zwaar voor mij en kreeg ik er nekpijn van. Ben ook weer opzoek naar een cap en vind de LAS cappen ook wel mooi. Hadden ze je ook een bepaald model van de LAS cap genoemt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:30

In eerste instantie werd van LAS geen model genoemd, omdat ik mail kreeg van een winkel die eigenlijk vooral Tipperary verkoopt. Zij had alleen van andere mensen gehoord dat LAS vaak goed past bij ovaal vormige hoofden. Ik heb nu wel een leverancier van LAS gemaild, maar nog geen antwoord.

Welk model IRH had jij? Als jij ook veel moeite hebt met een cap vinden en het past jou goed, dan wil ik het wel eens proberen :)

Mijn spreekt tot nu toe de Horka Topline wel aan, hij ziet er mooi uit (beetje jammer dat er zo groot Horka voorop staat, maar vooruit), kost op de websites die ik gezien heb minder dan 60 euro en de informatie die erbij staat klinkt erg goed. Zie de info in de link.
http://www.horka.nl/index.asp?strPagety ... Dparent=24

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:56

Hey Birgitta, toevallig.
Ideaal jouw zoektocht. Ik ben zelf ook al laaaaang zoekende. (stom om uit te stellen, ben er hard mee op de grond geknalt)
Welke modellen werden jou aangeraden, bijv van LAS?
Ik heb zelf alle Troxel's gepast en ze passen niet goed genoeg/lekker genoeg. Verder idd veel winkels afgegaan.
Ik ga nu al lange tijd voor het passen van een Tipperary, maargoed dat wordt zoiezo eerst kopen en eventueel terugsturen(niet echt ideaal).
(country mill nijkerk had nog wel enige exemplaren)
vind trouwens de sportage plus, het geupdate model, wel mooier... maar hoe lang dat nog gaat duren...
Bestellen uit amerika of duitsland is een alternatief, maargoed dan zit je met het passen.

Maar ik zie dat de Horka Topline ook wel interessant is, heb jij enig idee of die al in de verkoop is?

(bij de divoza zat die casco met oranje en doorzichtige delen nog het lekkers, maar niet goed genoeg en ik hou eigenlijk niet van vestelbare delen zoals draad)

waldoalpha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:10

het hork topline model is indd gemaakt voor smalle hoofden. een erg fijne en mooie cap. Ik verkoop hem zelf heel veel. en hij is ook nog eens betaalbaar. de topline cap kost 59.95

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:25

Deze IRH had ik: http://images4.speurders.nl/images/40/4 ... 4064_1.jpg dit model is er dus voor ovaalvormige hoofden en voor wat breedere. Hij is er in het zwart met zilver middenstuk en gewoon zwart en blauw.

Verder zijn er ook casco cappen voor ovaalvormige hoofden maar dan moet je niet voor de goedkopen gaan. Daar heb ik slechte ervaring mee, vooral als je valt. De duurderen zijn stevig en van goeie kwaliteit. Denk er zelf toch weer aan om een casco te bestellen maar moet nog even goed nadenken. Die van Horka is ook wel okay maar idd beetje jammer van het grote logo.. Zaterdag ga ik naar horses on ice, ik hoop stiekum dat er ook wat buitenlandse standjes staan met caps die je wat minder vaak in NL ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 10:57

@Hannanas: Van LAS heb ik nog geen antwoord, ik weet dus nog niet welke modellen daarvan zouden kunnen passen. Ik hoor alleen wel steeds het merk langskomen als ik vraag naar ovale caps. Nog even het mailtje van de fabrikant afwachten dan maar.
Country-mill in Nijkerk schijnt inderdaad veel verschillende merken caps te hebben, ook Tipperary. Wij hebben sowieso goede ervaringen met die winkel, ze hebben een aantal keren zadels gepast en op maat gemaakt voor ons, echt super!
De Horka Topline is sinds begin maart in de verkoop geloof ik, Ruitershop Theo Kevenaar in Arnhem schijnt ze te hebben. Ik heb bij wat mensen nagevraagd (kende de winkel niet) maar die schijnen ook erg goed te zijn. Als ze iets niet hebben dan kunnen ze het altijd voor je bestellen. Denk dat ik daar binnenkort maar eens heen ga :)

@Glossi: Met casco heb ik slechte ervaringen. Mijn zusje (wel met een "gewoon" hoofd) heeft er een tijdje een gehad en had na het rijden steevast twee putjes in haar voorhoofd, omdat die band niet goed is. Ik hoor sowieso veel negatieve berichten over casco de laatste tijd, dus ik ga eerst de andere merken uitzoeken, als ik dan nog niks heb kan ik altijd nog kijken.

De IRH ziet er mooi uit! Weet je toevallig nog hoe dit type heet?

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:17

Wat fijn dat er meer mensen met dit probleem zijn :7 Vroeger had ik volgensmij altijd caps van wembly? en horka, want die hadden namelijk ook voor ovale hoofden modellen. Ik vroeg een jaartje geleden bij divoza of ze die caps nog verkopen, (ovale modellen) maar omdat de ovale hoofden steeds zeldzamer worden, maken vrijwel alle merken caps gewoon standaard unisex modellen :? Dus het verbaasd me dat jullie hier met modellen voor ovale hoofden komen, maargoed, ikke blij! :D Heb uiteindelijk de zwarte harry's horse cap gekocht (degene die iedereen heeft) maar drukt op mijn voorhoofd en zijkanten ruimte over. Maat groter kiepert ie op mijn neus :?

Bij divoza gaven ze mij toen ook het advies om de zijkanten met schuimrubber op te vullen, heb nog nooit zo'n dom advies gehad |o :x Daar gaat je veiligheid, bij gebrek aan beter.. naja, sorry hoor... te gek voor woorden!

Hebben jullie ook foto's van de modellen :D misschien moeten we met z'n alle de mooiste onopvallendste cap uitkiezen op internet en bestellen we ze allemaal bij een winkel online of ff passen in de winkel :Y)

Casco vind ik inderdaad ook een drama, bij een harde galop ligt dat ding in mijn nek. Nee, ik wil wel echt een gewone 'helm'. Die mijn hoofd helemaal omsluit. Ben benieuwd wat jullie keus wordt!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:23

waldoalpha schreef:
het hork topline model is indd gemaakt voor smalle hoofden. een erg fijne en mooie cap. Ik verkoop hem zelf heel veel. en hij is ook nog eens betaalbaar. de topline cap kost 59.95

Kun je mij vertellen hoe de maten vallen? Komen die overeen met de gewone modellen caps? Dus als je bijv. maat 58 hebt van een gewone standaard cap, zal de horka topline dan ook in maat 58 passen? Want dan wil ik wel het risico nemen om er eentje online te bestellen.

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 15:41

Hier nog een tevreden kant van de IRH cap, Officieel is het een cap van C.S.O. maar de kwaliteits en garantiekaart die er bijzat daar stond IRH op..... Annyway, erg prettige cap!! Ook voor mijn ovale hoofd!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:00

@ shadowfax, dat kwam ik ook tegen.
De cap die ik nu heb is al meer dan 7 jaar oud, 1384 goedgekeurd, met groen/blauwe binnenkant.
Rond die tijd had je nog rode binnenvoering (rond) en groen of blauwe binnenvoering (ovaal).

Zie je dus nergens meer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:07

ShadowFax schreef:
Wat fijn dat er meer mensen met dit probleem zijn :7

Dat vind ik ook!
Ik heb net mail gekregen van Troxel, zij zeggen dat de Legacy Gold, Sierra, Cheyenne en de Reliance het meest ovaal zijn. Ook zij geven het advies om de cap eventueel op te vullen met schuimrubber. Dat is voor mij toch een indicatie dat de ovalere modellen van hen toch voor veel mensen niet ovaal genoeg zijn...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:11

Heb jij theo al gemaild/gebeld?
Anders ga ik vd week even vragen, theo zit onwijs dichtbij (vlakbij knooppunt velperbroek), kleine winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:41

Nee, nog niet. Ik wilde eigenlijk gewoon een keer langsgaan, juist omdat hij zo dichtbij zit ;)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:01

brigitta1987 schreef:
ShadowFax schreef:
Wat fijn dat er meer mensen met dit probleem zijn :7

Dat vind ik ook!
Ik heb net mail gekregen van Troxel, zij zeggen dat de Legacy Gold, Sierra, Cheyenne en de Reliance het meest ovaal zijn. Ook zij geven het advies om de cap eventueel op te vullen met schuimrubber. Dat is voor mij toch een indicatie dat de ovalere modellen van hen toch voor veel mensen niet ovaal genoeg zijn...

Ik heb in Woerden bij die mega paardenstore de Troxel Cheyenne opgehad. Vond dat zo'n mooie cap toen die uitkwam. Zette h'm op mijn hoofd en was echt verschrikkelijk! Over champignon op je hoofd gesproken. Nee, vond dat werkelijk niks! En opvullen vind ik echt bullshit! Daarvoor leg je toch niet zo'n groot bedrag neer! Dat ding moet gewoon goed op je kop zitten!

@Hannanas: JAAAA!!! Ik had altijd een blauwe binnenkant! Jeetje, komt helemaal boven :D

Gavriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:36

Die van Horka passen bij mij wel, heb ook een ovaal hoofd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:21

Gavriel schreef:
Die van Horka passen bij mij wel, heb ook een ovaal hoofd!

Dat is goed nieuws! Ik ga hem binnenkort een keer passen en duim dat het bij mij ook past.
Ik heb vandaag geen mailtjes meer gehad van leveranciers/winkels over de vragen, geen update dus wat dat betreft.