Waar buitenrijden??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AndreaB

Waar buitenrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 10:47

Het is vandaag echt het perfecte weer om lekker naar buiten te gaan met het paard.
Maar de polder bij ons heb ik inmiddels wel weer gezien, dus een leuk idee om de trailer achter de auto te knopen en eens ergens anders heen te gaan om een lekkere rit te maken.

Maar... waar ga ik dan heen?

Ik weet niet echt plekken waar je een lekkere rit in het bos (=> liefst geen park) kan maken, waar goed te parkeren is en je je toch wel een tijdje prima kan vermaken.
Iemand enig idee naar welke plek ik op zoek ben??

(Ik woon in regio Rotterdam (ZH), dus het liefst ook nog iets wat max. plm. een uurtje rijden is. Zelf dacht ik aan Brabant of Utrecht oid)

__Tetske__

Re: Waar buitenrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:51

Bieschbos misschien een idee?

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:53

de treek is heel groot en super mooi ik rij daar altijd en verveelt nooit. ik rij er zelf bij driebergen altijd in maar dit kan ook bij maarn of austerlitz en nog veel meer plekken is mega groot bos

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 11:03

Klinkt geweldig :D

Weet je toevallig ook waar ik de trailer dan zou kunnen parkeren? :o

scappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:11

dat kan bij de piramide van austerlitz er zijn meerdere parkeer plekken ik zelf zou bij het trekker punt ofzo parkeren. hier een kaartje http://www.dentreekhenschoten.nl/upload ... rpaden.pdf

oja dat bedenk ik me net je hebt eigelijk een penning nodig om daar te rijden. die heb ik zelf ook niet ben nog nooit aangehouden rij er al een jaar of 10 denk. maar als je wordt aan gehouden (de kans is klein) gewoon wat verzinnen dat je het niet wist

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 11:17

hihi oke, ik ga alvast wat verzinnen, hartstikke bedankt!

Dus jij zou bij P1 parkeren als ik het goed begrijp??
Is die oranje lijn op de kaart de enige weg die daar loopt, dus makkelijk te vinden?? Of vergis ik me daar in??

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:32

Je kunt ook een stukkie doorrijden n op de Noord Ginkel gaan rijden. Aan de Apeldoornseweg is een mooie, ruime parkeerplaats. Hier ongeveer: http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s ... 8&t=h&z=14
Er liggen daar mooie ruiterpaden, maar zelfs als je die eens mist, is er niks aan de hand, zolang je je maar netjes gedraagt. In overleg is er een gids beschikbaar :D

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 19:52

Bedankt voor de tips!

Vandaag hebben we een erg geslaagde dag gehad in den Treek :)
Echt heerlijk gereden daar en ik geloof dat mijn ouders het ook prima naar de zin hebben gehad.
Mijn moeder stelde in ieder geval voor om van de zomer met mooi weer nog eens te gaan :D

Dus tips voor nog meer mooie/leuke gebieden om heerlijk te rijden zijn zeer zeker welkom ;)

Een gids was inderdaad misschien nog wel handig geweest :D
Ik ben heel eventjes een ietsiepietsie beetje "verdwaald" geweest :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:02

Tegenover die parkeerplaats zit een steakhouse en onderweg kun je aanleggen bij Juffrouw Tok, die hebben mooie stands om je paard veilig te parkeren, met uitzicht vanaf het terras. Bij dat steakhouse kan ik in overleg wel wat doen voor je........

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:53

Op de Ginkelse Hei rijden is idd prachtig rijd er zelf ook regelmatig. Is een heel uitgestrekt gebied.

Het Amerongse Bos is ook heel mooi, je kunt parkeren bij Prattenburgh, de parkeerplaats bij Kwintelooijen of het Berghuis bij Amerongen (is wel druk). Is heuvellachtig terrein met leuke slingerpaadjes en mooie beukenlanen. Bij het Berghuis kun je je paard vastzetten en iets drinken en/of een hapje eten. Voordeel is dat langs de route regelmatig bordjes staan met plaatsnamen erop zodat je niet snel verdwaalt.

En het gebied bij Lunteren (de Goudsberg) is ook prachtig rijden vooral als je richting het Wekeromse Zand gaat.