belgische regeling aanleg piste zonder drainage

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PatsyPatsy

belgische regeling aanleg piste zonder drainage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 14:52

Aangezien ik het stilletjes aan beu wordt niet te kunnen rijden aangezien ik geen bak heb op de wei overweeg ik om op het stuk land een piste te maken als het financieel meevalt.
Er is nu een stuk van 20x40 afgezet waar de paarden in de winter op lopen en dat dus volledig kapotgelopen mocht worden. Dit is een grote blubberboel maar de paarden komen tenminste alle dagen buiten. Na de winter als het uitgedroogd is laat ik het normaal slepen door de boer-buurman en heb ik een primitieve rijbak en hebben ze tegen van het einde van de zomer wat extra gras dat er toch weer door schiet.
Nu werkt de ondergrond en het weer echt niet mee en liggen we alweer een hele poos uit training. Momenteel nog maximaal 1x per week op verplaatsing wanneer ik les heb. Soms komt er al eens iets tussen waardoor dat uurtje ook wegvalt.
Ik wil gewoon op m'n gemak voor of na school nog even voor het voeren een half uurtje kunnen rijden. Want ik mis het zo hard. Ik heb 2 maand op een privé dresuurstal gestaan waar ik dagelijks kon rijden en daar heb ik zo van genoten en ook mijn ruin verbeterde ongeloofelijk (uiteraard). Maar nu ze weer thuis staan zijn de spieren weer weg en gaan we er niet echt op vooruit.

Nu vroeg ik me af of het volgens de wet wel toegestaan is zand op het land te voeren. Mijn weide is agrarisch waardevol landschappelijk gebied. Ik zou enkel het bovenste laagje er afhalen en erna scheldezand opgooien.

Hebben jullie hier ervaring mee?

Karennnn

Re: belgische regeling aanleg piste zonder drainage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:20

Hier in de buurt staan veel paarden en geen enkel van die pistes zijn aangevraagd. Ik weet niet of dit extra bijzonder is met jouw grond omdat deze agrarisch waardevol is. Maar ik weet wel bij een vriendin hebben ze een piste aangelegd. Ze zijn bij een vriend gaan horen (die er wat van kende) of ze dit best konde aanvragen en deze vertelde hen dat ze het beter niet aanvragen want dat ze het sowieso niet zouden krijgen, wanneer zij pas na 2jaar ofzo een klacht zouden krijgen over de piste zou de gemeente meer geneigd zijn de piste er te laten omdat deze er dan al 2 jaar lag. En verder kan je het altijd nog wegdoen moest er reactie op komen, niet?