Mijn veulen bijt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phieke

Mijn veulen bijt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 13:20

Hallo,
ik heb een warmbloed veulen maar het bijt
mij! |(
Bijt het omdat het mij niet lief vind?
Als je meer weet over het bijten zeg het dan gerust!

Alvast bedankt!!! *D

Daaaag!!! :P

gomir

Re: Mijn veulen bijt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:26

-> VMR-OPG

8nnemiek
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:31

Waar staat je veulentje en wat doe je er allemaal mee?
Staat hij binnen of buiten, en met hoeveel en wat voor andere paarden?

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:34

toevallig een hengstveulentje?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:20

Hengstveulens bijten echt niet per definitie meer dan merrieveulens, merries bijten net zo goed. Eerlijk gezegd vind ik het nogal eng dat iemand die denkt dat een veulen bijt omdat hij je niet lief vind, verantwoordelijk is voor de opvoeding van zo'n dier... :=

pauline1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 14:37

ook merrie veulens bijten wel ja,dat klopt.maar hengst veulens bijten over het algemeen toch wat meer vind ik zelf.
maar ook is mijn mening dat dit met de opvoeding te maken heeft.hier moet je op een correcte manier mee omgaan,en alleen als je dit ook zeker kunt.

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:12

Lyonesse schreef:
Hengstveulens bijten echt niet per definitie meer dan merrieveulens, merries bijten net zo goed. Eerlijk gezegd vind ik het nogal eng dat iemand die denkt dat een veulen bijt omdat hij je niet lief vind, verantwoordelijk is voor de opvoeding van zo'n dier... :=

Was ik ook aan het denken... Dat een veulen bijt hangt inderdaad af van de opvoeding, hij ook niet precies nog niet wat mag en wat niet mag. Ik denk dat veulens sneller het bijten aanleren als ze ook veel snoepjes enzo aangeboden krijgen(?) Hij moet leren dat jij de baas bent en dat hij niet mag bijten.

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:16

blijf je topics openen? je hebt er al heeeel wat geopend geloof ik...
miss kan je ook gewoon op google of de zoekfunctie van bokt zoeken ...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:19

*Zucht*...Topic nummer zo veel...

Qimm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:19

opvoeding. Geef ze niet de kans op te bijten, probeer wanneer je ziet dat er een hap aankomt met een duidelijke 'nee' of 'uh' het hoofd van het veulen wegduwen. Slaan heeft bij die ukkies vaan geen nuttige uitwerking omdat de 9 van de 10x niet 'weten' dat bijten niet mag'. Ook niet 'ooh wat schattig als ik hem krabbel krabbelt hij bij mij terug' niet doen, nooit doen. JIj bent gene paard maar een mens, krabbelen doet hij maar bij zijn soortgenootjes.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 15:22

pauline1 schreef:
ook merrie veulens bijten wel ja,dat klopt.maar hengst veulens bijten over het algemeen toch wat meer vind ik zelf.
maar ook is mijn mening dat dit met de opvoeding te maken heeft.hier moet je op een correcte manier mee omgaan,en alleen als je dit ook zeker kunt.

In dit geval gaat het volgens mij ook om een hengst. TS geeft in een ander topic van haar aan dat ze een verzorgpaardje heeft, een hengstveulen...

speedfiets_2
Badass Cowgirl
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:52

het maakt niet uit of het een merrie veulen of een hengst veulen is.maarals het bijt moet je hem dat ook meteen afleren ons veulen dries deed ook in het beging bijten maar ik bleef in de buurt van zijn moeder die dat niet erg vond dus accepteerde hij mij op een gegeven moment ook toen kon ikhem gewoon aaie en is hij een grote kindervrind

troi
Amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:59

Veulens bijten niet omdat ze je wel of niet lief vinden, die bijten omdat ze willen uitproberen wat de regels zijn of omdat ze willen weten hoe je smaakt.. Dus je niet persoonlijk aangevallen voelen maar wel duidelijk maken dat het niet mag, wegduwen of acuut negeren (dus omdraaien of weglopen als dat kan) werkt vaak erg goed als ze nog jong zijn.
Heb je begeleiding van ervaren mensen/volwassenen bij dit veulen? Opvoeding van veulens is namelijk knap moeilijk en vaak niet verstandig om dit als jongere in je eentje te doen.