Leren Chaps

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Leren Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 17:58

Hoi hoi!

Aangezien mijn kunststoffen lappen nogal strak gaan zitten, en zij hun beste tijdje hebben gehad, wil ik nu graag gaan overstappen naar leren chapslappen.
Maar er is zò veel keus, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ze moeten vooral fijn zitten en steun geven, en tegen een stootje kunnen.

Ik sta daarom open voor alle varianten, en daarvan wil ik dus graag voor en de nadelen weten :)
Ook wil ik de prijsklasse weten, en ook waar ze te krijgen zijn/waar jij ze hebt gekocht, dat kan mijn keus wat makkelijker maken :)
Laatst bijgewerkt door Marijee op 13-03-09 18:06, in het totaal 2 keer bewerkt

123321

Re: Leren Chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 18:01

Mondoni Winsor Premium
goedkoop, slijtvast, makkelijk schoon te maken ;)
nadeleel als je ze ingekreukt neer legt krijg je vouwen

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:02

mountain horse excellsior chaps, heel fijn, sluit goed aan op het been, dun leer aan de buitenkant, dik leer aan de binnenkant, en het zijn niet van die harde, waar je zeg maar, op kan kloppen, maar wel net zoals kunststof chaps, nadeel, de rits gaat van boven naar beneden, dus zit dat knoopje net op de plek waar de spoor moet zitten, als je met sporen rijdt.. ik had ze van divoza, 80 euro

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 00:53

kijk eens in mijn onderschrift..

NIEUWE petrie chaps ;)

KOOPJESPAKKER *D

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 15:27

Harstikke bedankt :j

Ik ga ziezo nog wat advies vragen bij winkels in de buurt :)
Als iemand nog verder opties heeft, ik sta er altijd voor open! :)

Harma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 21:22

Hoi,

Ik heb van Ariat de close-contact chap. Ik wil ze iedereen wel adviseren, want ze zitten écht HEERLIJK, zelfs om mijn probleemkuiten. Ik heb namelijk lange dunne benen... Echt, ik vind ze super! Heb ze bij Divoza gekocht voor 160 euro. Veel geld, maar ik had het er voor over na een veel te lange zoektocht.

succes!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 17:27

Ik heb over ariat al veel goede dingen gehoord, hij staat ziezo op mijn lijstje om die te gaan bekijken :j

verder nog opties? :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:32

Ben ook wel benieuwd. Ga dit even volgen.

Kan namelijk alleen Kiefer vinden en dan alleen de zachte versie niet de hard. Heb korte onderbenen en stevige kuiten.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 19:21

Ik heb Petri's, die harde. Ik moet zeggen ik vind ze erg fijn. Je hebt echt het gevoel van leren laarzen, maar het gemak van de chaps. Ze blijven bij mij ook erg mooi/. Heb twee paar, 1 voor de wedstrijden en de andere voor de training...

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 20:28

Bedankt iedereen! :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:31

IK heb van Rectiligne. Heerlijk!

Ze zijn stevig, zonder té hard te zijn. Ik heb ze nog niet zo heel lang, maar rijd er elke dag mee en ze zien er nog picobello uit.

Ik heb ook echt probleemonderbenen, zeer kort en dikke kuiten. Rectiligne was de enige die goed pastte (alhoewel de Ariat ook een kanshebber was, maar die hadden ze niet meer in mijn maat)

Ik heb ze gekocht in Drunen (Drunens Ruiterhuis) en waren rond de 120-130 euro geloof ik

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:36

ik heb er zelf geen maar ik zou ze wel willen alleen groei ik nog dus ik heb nu van stof :(

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 23:20

Iemand verder nog opties? :)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:36

ik heb leren chaps van derby, de serie 'Bento'. ze kosten bij mij volgens mij 65,- en ik vind ze heel fijn! :)
in de meeste ruitershops heb je meestal wel van een paar soorten chaps, ook van leer. daar zitten meestal ook verschillende prijsklasses enzo in, dus dan kan je ook nog terplekke even passen enzo!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:44

Ik heb eventueel nog wel een paar leren ariat chaps te koop :P Maar goedkoop zijn deze niet aangezien ze weinig gebruikt zijn (paar wedstrijdjes) Dit zijn zeer fijne chaps met suede aan de binnenkant en zitten mooi aangesloten en stevig om je been. En je kunt vanwege de suede binnenkant goed contact houden. ;) Nieuw kosten ze 120 euro

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:12

ik kan je de petrie chaps alvast afraden~!
als je tenminste elke dag rijd..
ik rij elke dag en na 4 maanden al helemaal versleten, met sporen is het ook niet fijn en ben der al 2 keer meeterug geweest, en dan zijn ze nog best duur..
voor 1 keer in de week kunnen se wel geschikt zijn.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:17

tummert schreef:
mountain horse excellsior chaps, heel fijn, sluit goed aan op het been, dun leer aan de buitenkant, dik leer aan de binnenkant, en het zijn niet van die harde, waar je zeg maar, op kan kloppen, maar wel net zoals kunststof chaps, nadeel, de rits gaat van boven naar beneden, dus zit dat knoopje net op de plek waar de spoor moet zitten, als je met sporen rijdt.. ik had ze van divoza, 80 euro

Dit is echt een aanrader! Superfijne chaps :j
Mijne begonnen na een half jaar/jaar af te bladeren. Sommige mensen hebben hier ook last van, andere totaal niet. Toch zweer ik bij deze chaps!
Ik had ze ook bij Divoza voor dat geld. Binnenkort ga ik ze weer bestellen, maar dan bij vitalhorse voor 73euro. Ze kosten bij Divoza nu 90 euro ;)

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:20

Ik hou het bij de Petri's! Super fijn :)! Ik heb met mn eerste paar ruim 7 jaar gedaan. Zo goed als iedere dag mee gereden! Ga nu weer een nieuw paar aanschaffen!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:41

Ik wil ook overstappen op leren chaps.
Heb tot nu toe alleen nog maar van die suède gehad, want leer vond ik zonde omdat ik nog groeide.
Maar ik ben nu toch wel een beetje uitgegroeid, dus ik wil ook graag leren chaps gaan kopen.
Ik ga binnenkort gewoon naar de Divoza en dan vragen wat zij daar zeggen :+

stomphorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:42